Už druhým rokem uvidíme závěrečnou bitvu o titul mezi jezdci i mezi týmy ve FIA GT1 až v závěrečném závodě roku, v Argentině.
Vloni se ze zisku titulu radovalo duo na Maserati MC12, Michael Bartels a Andrea Bertolini. Letos se závěrečná bitva uskuteční 5. a 6. listopadu, na titul ještě pomýšlí 4 jezdci. Po velmi povedené sezoně je na čele dvojice z týmu JRM Nissan, Michael Krumm a Lucas Luhr, kteří vedou průběžné pořadí jezdců s 11 bodovým náskokem na jezdce týmu Young Driver AMR, Darrena Turnera a Stefana Mückeho.
Vedoucí dvojice německých pilotů na voze Nissan GT-R s číslem 23 vyhrála v Algarve, Silverstone a Paul Richard. Rivalové z britského týmu na Aston Martinu DBR9 se z vítězství radovali pouze v Číně. Dlouhou dobu se v čele tabulky drželi Markus Winkelhock a Marc Basseng, kteří se svým Lambrghini týmu All-Inkl.com Munnich Motorsport zaznamenali dvojité vítězství v Zolderu a také dvojité pódium v Navařře. Jenže závod v Číně jim nevyšel a tak ztrácí se ziskem 101 bodu 30 bodů na vedení.
Alex Müller a Tomáš Enge zaostávají za vedením o 31 bodů. V Argentíně se sice ještě bude rozdávat 33 bodů, ale jejich šance je opravdu jen velmi teoretická.
Boj o titul mezi týmy je neméně zajímavý. V čele je Young Driver's tým s 8 bodovým náskokem před JRM. Hexis je o 29 bodů zpět, All-Inkl.com už o 42. Tým nasazující Lamborghini totiž zažil dva podprůměrné závody v Číně a i když mají stále matematickou šanci na titul, už ho pravděpodobně nezískají.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?