Už druhým rokem uvidíme závěrečnou bitvu o titul mezi jezdci i mezi týmy ve FIA GT1 až v závěrečném závodě roku, v Argentině.
Vloni se ze zisku titulu radovalo duo na Maserati MC12, Michael Bartels a Andrea Bertolini. Letos se závěrečná bitva uskuteční 5. a 6. listopadu, na titul ještě pomýšlí 4 jezdci. Po velmi povedené sezoně je na čele dvojice z týmu JRM Nissan, Michael Krumm a Lucas Luhr, kteří vedou průběžné pořadí jezdců s 11 bodovým náskokem na jezdce týmu Young Driver AMR, Darrena Turnera a Stefana Mückeho.
Vedoucí dvojice německých pilotů na voze Nissan GT-R s číslem 23 vyhrála v Algarve, Silverstone a Paul Richard. Rivalové z britského týmu na Aston Martinu DBR9 se z vítězství radovali pouze v Číně. Dlouhou dobu se v čele tabulky drželi Markus Winkelhock a Marc Basseng, kteří se svým Lambrghini týmu All-Inkl.com Munnich Motorsport zaznamenali dvojité vítězství v Zolderu a také dvojité pódium v Navařře. Jenže závod v Číně jim nevyšel a tak ztrácí se ziskem 101 bodu 30 bodů na vedení.
Alex Müller a Tomáš Enge zaostávají za vedením o 31 bodů. V Argentíně se sice ještě bude rozdávat 33 bodů, ale jejich šance je opravdu jen velmi teoretická.
Boj o titul mezi týmy je neméně zajímavý. V čele je Young Driver's tým s 8 bodovým náskokem před JRM. Hexis je o 29 bodů zpět, All-Inkl.com už o 42. Tým nasazující Lamborghini totiž zažil dva podprůměrné závody v Číně a i když mají stále matematickou šanci na titul, už ho pravděpodobně nezískají.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?