Už druhým rokem uvidíme závěrečnou bitvu o titul mezi jezdci i mezi týmy ve FIA GT1 až v závěrečném závodě roku, v Argentině.
Vloni se ze zisku titulu radovalo duo na Maserati MC12, Michael Bartels a Andrea Bertolini. Letos se závěrečná bitva uskuteční 5. a 6. listopadu, na titul ještě pomýšlí 4 jezdci. Po velmi povedené sezoně je na čele dvojice z týmu JRM Nissan, Michael Krumm a Lucas Luhr, kteří vedou průběžné pořadí jezdců s 11 bodovým náskokem na jezdce týmu Young Driver AMR, Darrena Turnera a Stefana Mückeho.
Vedoucí dvojice německých pilotů na voze Nissan GT-R s číslem 23 vyhrála v Algarve, Silverstone a Paul Richard. Rivalové z britského týmu na Aston Martinu DBR9 se z vítězství radovali pouze v Číně. Dlouhou dobu se v čele tabulky drželi Markus Winkelhock a Marc Basseng, kteří se svým Lambrghini týmu All-Inkl.com Munnich Motorsport zaznamenali dvojité vítězství v Zolderu a také dvojité pódium v Navařře. Jenže závod v Číně jim nevyšel a tak ztrácí se ziskem 101 bodu 30 bodů na vedení.
Alex Müller a Tomáš Enge zaostávají za vedením o 31 bodů. V Argentíně se sice ještě bude rozdávat 33 bodů, ale jejich šance je opravdu jen velmi teoretická.
Boj o titul mezi týmy je neméně zajímavý. V čele je Young Driver's tým s 8 bodovým náskokem před JRM. Hexis je o 29 bodů zpět, All-Inkl.com už o 42. Tým nasazující Lamborghini totiž zažil dva podprůměrné závody v Číně a i když mají stále matematickou šanci na titul, už ho pravděpodobně nezískají.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.