PEKING - KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Dva vozy Aston Martin DB9 GT1 týmu Young Drivers dokázali opanovat mokrý kvalifikační závod v Pekingu. Z vítězství se radovala dvojice Alex Müller a Tomáš Enge, následovali kolegové Darren Turner a Stefan Mücke.
Rozhodující moment závodu přišel během povinných zastávek, když Mücke vyjel od svých mechaniků zpět na trať za svým kolegou Engem, který už měl větší náskok. Na pole position ale stál vůz Ford GT s Bertrandem Baguetttem za volantem. Jenže ten neudržel na deštěm zmáčené trati vůz a narazil do bariéry.
Tento okamžik zapříčinil nejen výjezd safety-caru, ale také se do čela dostal Aston Martin pilotovaný Turnerem. Dalším důležitým momentem závodu bylo, když vůz Lamborghini Murcielago týmu All-Inkl.com posádky Basseng/Winkelhock dostal penalizaci průjezdu boxy. Díky tomu se propadli až na 12. místo.
Uchazeči o titul Krumm/Luhr dokázali zázračně postoupit ze 16. místa až na 4. v cíli. Velký podíl na tom měl velmi povedený úvodní stint v podání Michaela Krumma. Jejich Nissan týmu JRM byl jediným vozem jiné značky než Aston Martin v první pětce.
Třetí místo získal Aston týmu Hexis posádky Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Jejich kolegové Clivio Piccione/Stef Dusseldorp dovršili ziskem pátého místa povedený závod pro britskou značku. Zajímavostí je, že závod byl dojet pod safety-carem, když Ho-Pin Tung v závěru roztočil svoji Exim Bank Corvette.
Výsledky kvalifikačního závodu zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.