PEKING - KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Dva vozy Aston Martin DB9 GT1 týmu Young Drivers dokázali opanovat mokrý kvalifikační závod v Pekingu. Z vítězství se radovala dvojice Alex Müller a Tomáš Enge, následovali kolegové Darren Turner a Stefan Mücke.
Rozhodující moment závodu přišel během povinných zastávek, když Mücke vyjel od svých mechaniků zpět na trať za svým kolegou Engem, který už měl větší náskok. Na pole position ale stál vůz Ford GT s Bertrandem Baguetttem za volantem. Jenže ten neudržel na deštěm zmáčené trati vůz a narazil do bariéry.
Tento okamžik zapříčinil nejen výjezd safety-caru, ale také se do čela dostal Aston Martin pilotovaný Turnerem. Dalším důležitým momentem závodu bylo, když vůz Lamborghini Murcielago týmu All-Inkl.com posádky Basseng/Winkelhock dostal penalizaci průjezdu boxy. Díky tomu se propadli až na 12. místo.
Uchazeči o titul Krumm/Luhr dokázali zázračně postoupit ze 16. místa až na 4. v cíli. Velký podíl na tom měl velmi povedený úvodní stint v podání Michaela Krumma. Jejich Nissan týmu JRM byl jediným vozem jiné značky než Aston Martin v první pětce.
Třetí místo získal Aston týmu Hexis posádky Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Jejich kolegové Clivio Piccione/Stef Dusseldorp dovršili ziskem pátého místa povedený závod pro britskou značku. Zajímavostí je, že závod byl dojet pod safety-carem, když Ho-Pin Tung v závěru roztočil svoji Exim Bank Corvette.
Výsledky kvalifikačního závodu zde.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.