PEKING - KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Dva vozy Aston Martin DB9 GT1 týmu Young Drivers dokázali opanovat mokrý kvalifikační závod v Pekingu. Z vítězství se radovala dvojice Alex Müller a Tomáš Enge, následovali kolegové Darren Turner a Stefan Mücke.
Rozhodující moment závodu přišel během povinných zastávek, když Mücke vyjel od svých mechaniků zpět na trať za svým kolegou Engem, který už měl větší náskok. Na pole position ale stál vůz Ford GT s Bertrandem Baguetttem za volantem. Jenže ten neudržel na deštěm zmáčené trati vůz a narazil do bariéry.
Tento okamžik zapříčinil nejen výjezd safety-caru, ale také se do čela dostal Aston Martin pilotovaný Turnerem. Dalším důležitým momentem závodu bylo, když vůz Lamborghini Murcielago týmu All-Inkl.com posádky Basseng/Winkelhock dostal penalizaci průjezdu boxy. Díky tomu se propadli až na 12. místo.
Uchazeči o titul Krumm/Luhr dokázali zázračně postoupit ze 16. místa až na 4. v cíli. Velký podíl na tom měl velmi povedený úvodní stint v podání Michaela Krumma. Jejich Nissan týmu JRM byl jediným vozem jiné značky než Aston Martin v první pětce.
Třetí místo získal Aston týmu Hexis posádky Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Jejich kolegové Clivio Piccione/Stef Dusseldorp dovršili ziskem pátého místa povedený závod pro britskou značku. Zajímavostí je, že závod byl dojet pod safety-carem, když Ho-Pin Tung v závěru roztočil svoji Exim Bank Corvette.
Výsledky kvalifikačního závodu zde.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?