PEKING - KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Dva vozy Aston Martin DB9 GT1 týmu Young Drivers dokázali opanovat mokrý kvalifikační závod v Pekingu. Z vítězství se radovala dvojice Alex Müller a Tomáš Enge, následovali kolegové Darren Turner a Stefan Mücke.
Rozhodující moment závodu přišel během povinných zastávek, když Mücke vyjel od svých mechaniků zpět na trať za svým kolegou Engem, který už měl větší náskok. Na pole position ale stál vůz Ford GT s Bertrandem Baguetttem za volantem. Jenže ten neudržel na deštěm zmáčené trati vůz a narazil do bariéry.
Tento okamžik zapříčinil nejen výjezd safety-caru, ale také se do čela dostal Aston Martin pilotovaný Turnerem. Dalším důležitým momentem závodu bylo, když vůz Lamborghini Murcielago týmu All-Inkl.com posádky Basseng/Winkelhock dostal penalizaci průjezdu boxy. Díky tomu se propadli až na 12. místo.
Uchazeči o titul Krumm/Luhr dokázali zázračně postoupit ze 16. místa až na 4. v cíli. Velký podíl na tom měl velmi povedený úvodní stint v podání Michaela Krumma. Jejich Nissan týmu JRM byl jediným vozem jiné značky než Aston Martin v první pětce.
Třetí místo získal Aston týmu Hexis posádky Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Jejich kolegové Clivio Piccione/Stef Dusseldorp dovršili ziskem pátého místa povedený závod pro britskou značku. Zajímavostí je, že závod byl dojet pod safety-carem, když Ho-Pin Tung v závěru roztočil svoji Exim Bank Corvette.
Výsledky kvalifikačního závodu zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?