SACHSENRING, KVALIFIAKČNÍ ZÁVOD; Frederic Makowiecki a Maxime Martin získali neuvěřitelné vítězství v kvalifikačním závodě v Německu. Dvojice dokázala vyhrát s více než 7s náskokem, do závodu startovala z místa 14.!
Za takový enormní posun muže posádka vděčit především neuvěřitelném prvnímu stintu Frederica Makowieckiho, který dokazal předjet velkou spoustu soupeřů a a když začaly zastávky v boxech, byl už vůz na pátem místě. Tým se rozhodl nechat Makowieckiho na trati co nejdéle a po skvělé práci mechaniků v boxech se Ford GT vrátil těsně za Aston Martinem s číslem 3 dvojice Stef Dusseldorp a Clivio Piccione.
I mechanici Hexisu odvědli skvělou práci, ale po výjezdu Fordu na trať byl Aston pod velkým tlakem, který trval nakonec pouze jedno kolo. Poté Martin britský vůz předjel a dojel si pro vítězství. Třetí místo obsadil Aston Martin posádky Stefan Mücke a Darren Turner týmu Young Driver s číslem 8. Mücke dokázal těsně před cílem závodu předjet Warrena Hughese na Sumo Power Nissanu GT.
Hned po startu závodu jsme byli svědky kolize hned tří Fordů GT. Ford Marc VDS s číslem 40 a Ford týmu Belgian Racing GT s číslem 9 spolu kolidovali hned po startu, do kolize se zapletl i druhý vůz týmu Belgian Racing s číslem 10. Tato kolize zapříčinila výjezd safety caru.
Po restartu bylo v čele Lamborghini týmu All-Inkl, jenže velice nepovedená zastávka vůz srazila na místo 9. Poté sice vůz domácího týmu dokázal předjet několik soupeřů, ale v závěru závodu se roztočil a klesl polem zpět na místo 7.
Výsledky naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?