SACHSENRING, KVALIFIAKČNÍ ZÁVOD; Frederic Makowiecki a Maxime Martin získali neuvěřitelné vítězství v kvalifikačním závodě v Německu. Dvojice dokázala vyhrát s více než 7s náskokem, do závodu startovala z místa 14.!
Za takový enormní posun muže posádka vděčit především neuvěřitelném prvnímu stintu Frederica Makowieckiho, který dokazal předjet velkou spoustu soupeřů a a když začaly zastávky v boxech, byl už vůz na pátem místě. Tým se rozhodl nechat Makowieckiho na trati co nejdéle a po skvělé práci mechaniků v boxech se Ford GT vrátil těsně za Aston Martinem s číslem 3 dvojice Stef Dusseldorp a Clivio Piccione.
I mechanici Hexisu odvědli skvělou práci, ale po výjezdu Fordu na trať byl Aston pod velkým tlakem, který trval nakonec pouze jedno kolo. Poté Martin britský vůz předjel a dojel si pro vítězství. Třetí místo obsadil Aston Martin posádky Stefan Mücke a Darren Turner týmu Young Driver s číslem 8. Mücke dokázal těsně před cílem závodu předjet Warrena Hughese na Sumo Power Nissanu GT.
Hned po startu závodu jsme byli svědky kolize hned tří Fordů GT. Ford Marc VDS s číslem 40 a Ford týmu Belgian Racing GT s číslem 9 spolu kolidovali hned po startu, do kolize se zapletl i druhý vůz týmu Belgian Racing s číslem 10. Tato kolize zapříčinila výjezd safety caru.
Po restartu bylo v čele Lamborghini týmu All-Inkl, jenže velice nepovedená zastávka vůz srazila na místo 9. Poté sice vůz domácího týmu dokázal předjet několik soupeřů, ale v závěru závodu se roztočil a klesl polem zpět na místo 7.
Výsledky naleznete zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?