All-Inkl Lamborghini vyhrává Zolderu

Pastorelli/Schwager
Pastorelli/Schwager, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 9. dubna 2011 20:06
Sdílej:

ZOLDER, KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; V kvalifikačním závodu si připsala vítězství dvojice Winkelhock/Basseng z týmu All-Inkl Lamborghini. Je to první vítězství týmu v závodu MS GT1.

Z vítězství v kvalifikačním závodu v Zolderu se může radovat dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng týmu All-Inkl na voze Lamborghini Murcielago R-SV. Posádka startovala až jako dvanáctá na startu. Jejich týmoví kolegové se kvalifikovali na prvním místě. Nicméně Winkelhock vytěžil z incidentu v první zatáčce, ve které jeho týmový kolega, Nicky Pastorelli, kolidoval se Stefane Mückem na Aston Martinu týmu Young Driver. Winkelhock se po této nehodě posunul na třetí místo, když ve vedení byla Corvette týmu Selleslagh Team China. Tu pilotoval Nicky Catsburg, druhý jezdil Frederic Makowiecki ve Fordu GT40 týmu Marc VDS. Čtvrtý jezdil náš Tomáš Enge. Takovéto pořadí vydrželo až do doby těsně před prvními zastávkami v boxech, kdy Makowiecki předjel po krásném několik kol trvajícím souboji Catsburga, ten ihned poté zajel do boxů. Během zastávky se za volant Lamborghini posadil Marc Basserng. I po zastávkách byli třetí, když v boxech nabral ztrátu Ford týmu Marc VDS. Do vedení se však po výborně zvládnutých zastávkách (stejně jako v Abú Dhabí) dosal Aston Martin týmu Hexis pilotovaný Christianem Hohenadelem. Mike Hezemans v Corvette týmu Selleslagh Team China jel druhý poté, co ho Hohenadel v jeho prvním kole po pit stopu předjel. Aston Martinu na první pozici však ke konci začaly odcházet gumy, dotáhla se na něj Corvette pilotovaná Hezemansem. Ten stříbrno-černý Aston však nepředjel, a tak byl předjet Basserngem na Lambu. Do cíle zbývaly čtyři kola, když Lamborghini německého týmu zaútočilo v poslední zatáčce okruhu na Aston Martin týmu Hexis. Vozy vzájemně kolidovaly, což odneslo pravé zadní zavěšení Astonu, který musel odstoupit. Nás může těšit, že třetí dojeli Tomáš Enge a Alex Muller. Méně než desetinu sekundy za nimi dojelo Lamborghini týmu Swiss Racing pilotované Peterem Koxem a Karlem Wendlingerem. Ford dvojice Maxime Martin a Frederic Makowiecki dojel pátý. Výsledky kvalifikačního závodu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.