Tomáš Enge v Daytoně cíl nespatřil

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 8. února 2011 11:50
Sdílej:

Posádce Tomáše Engeho nepřálo v devětačtyřicátém ročníku závodu Rolex 24 At Daytona štěstí. Přestože tým Starworks Motorsport patřil k nejrychlejším, na jeho voze Ford-Riley se startovním číslem 8 nevydržel pohonný agregát a Enge cíl maratónu nespatřil.

Poslední lednový víkend patřil na okruhu Daytona International Speedway závodu Rolex 24 At Daytona, kterého se v týmu Starworks Motorsport zúčastnil Tomáš Enge, pro nějž to byl v Daytoně již čtvrtý závod. S jezdci Ryanem Dalzielem, Mikem Forestem, Colinem Braunem a Jimim Lowem odstartoval liberecký závodník do amerického maratónu ze čtvrté pozice, kterou si také bezpečně hlídali. Bohužel vůz Ford-Riley se startovním číslem 8 potkala série technických problémů, které českého jezdce a jeho týmové kolegy vyřadily z bojů o přední příčky. Konečnou byla pro posádku floridské stáje porucha pohonné jednotky, která čtyři a půl hodiny před koncem vyřadila tým ze závodu. „Mechanici zde motor nerozdělávali, takže přesně nevíme příčinu našeho odstoupení. Každopádně se jedná o mechanickou závadu v pohonné jednotce. Starosti s motorem jsme však měli již v průběhu noci, kdy jsem seděl ve voze. Ztráceli jsme na výjezdu ze zatáček, protože se motor nechtěl roztáčet z nízkých otáček. Takto jsme projeli celou noc a postupně ztráceli,“ uvedl k odstoupení Tomáš Enge. Posádka Tomáše Engeho však ztrácela postupně celý závod. „Ztratili jsme také kvůli výměně splitru, který praskl při výletu mimo trať Mike Foresta. Nečekaně se nám velmi rychle opotřebovávaly brzdy, které jsme museli měnit každých šest hodin, přičemž byly předpoklady, že brzdy vydrží až čtrnáct hodin,“ řekl liberecký závodník k problémům jeho vozu. „Do závodu jsme nastupovali s velkými nadějemi, které se bohužel nenaplnily. Já jsem si každopádně pěkně zajezdil. V Daytoně se mi pokaždé líbilo, protože tento závod má svoji jedinečnou atmosféru. Tím, že zde jedou pouze dvě kategorie automobilů, tak je to přehlednější jak pro diváky tak i pro nás jezdce. Daytona je i první velký závod v Americe, což lze sledovat na zvýšeném zájmu diváků, médií nebo sledovanosti v televizi. Závod jsem absolvoval již počtvrté, ale bohužel potřetí jsem jej nedokončil. Takové jsou ale závody,“ dodal na závěr Tomáš Enge. Závod Rolex 24 At Daytona ovládl tým Chip Ganassi Racing with Felix Sabates, když obsadil první dvě pozice. Z vítězství se radovala posádka ve složení Joey Hand, Scott Pruett, Graham Rahal, Memo Rojas. Druhou pozici obsadili Scott Dixon, Dario Franchitti, Jamie McMurray, Juan Pablo Montoya. Třetí místo patřilo týmu Action Express Racing s jezdeckým složením Joao Barbosa, Terry Borcheller, Christian Fittipaldi, JC France, Max Papis. První trojice vozů ujela v závodě 720 kol a v cíli ji dělily pouhé dvě vteřiny. tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.