Tomáš Enge v Daytoně cíl nespatřil

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 8. února 2011 11:50
Sdílej:

Posádce Tomáše Engeho nepřálo v devětačtyřicátém ročníku závodu Rolex 24 At Daytona štěstí. Přestože tým Starworks Motorsport patřil k nejrychlejším, na jeho voze Ford-Riley se startovním číslem 8 nevydržel pohonný agregát a Enge cíl maratónu nespatřil.

Poslední lednový víkend patřil na okruhu Daytona International Speedway závodu Rolex 24 At Daytona, kterého se v týmu Starworks Motorsport zúčastnil Tomáš Enge, pro nějž to byl v Daytoně již čtvrtý závod. S jezdci Ryanem Dalzielem, Mikem Forestem, Colinem Braunem a Jimim Lowem odstartoval liberecký závodník do amerického maratónu ze čtvrté pozice, kterou si také bezpečně hlídali. Bohužel vůz Ford-Riley se startovním číslem 8 potkala série technických problémů, které českého jezdce a jeho týmové kolegy vyřadily z bojů o přední příčky. Konečnou byla pro posádku floridské stáje porucha pohonné jednotky, která čtyři a půl hodiny před koncem vyřadila tým ze závodu. „Mechanici zde motor nerozdělávali, takže přesně nevíme příčinu našeho odstoupení. Každopádně se jedná o mechanickou závadu v pohonné jednotce. Starosti s motorem jsme však měli již v průběhu noci, kdy jsem seděl ve voze. Ztráceli jsme na výjezdu ze zatáček, protože se motor nechtěl roztáčet z nízkých otáček. Takto jsme projeli celou noc a postupně ztráceli,“ uvedl k odstoupení Tomáš Enge. Posádka Tomáše Engeho však ztrácela postupně celý závod. „Ztratili jsme také kvůli výměně splitru, který praskl při výletu mimo trať Mike Foresta. Nečekaně se nám velmi rychle opotřebovávaly brzdy, které jsme museli měnit každých šest hodin, přičemž byly předpoklady, že brzdy vydrží až čtrnáct hodin,“ řekl liberecký závodník k problémům jeho vozu. „Do závodu jsme nastupovali s velkými nadějemi, které se bohužel nenaplnily. Já jsem si každopádně pěkně zajezdil. V Daytoně se mi pokaždé líbilo, protože tento závod má svoji jedinečnou atmosféru. Tím, že zde jedou pouze dvě kategorie automobilů, tak je to přehlednější jak pro diváky tak i pro nás jezdce. Daytona je i první velký závod v Americe, což lze sledovat na zvýšeném zájmu diváků, médií nebo sledovanosti v televizi. Závod jsem absolvoval již počtvrté, ale bohužel potřetí jsem jej nedokončil. Takové jsou ale závody,“ dodal na závěr Tomáš Enge. Závod Rolex 24 At Daytona ovládl tým Chip Ganassi Racing with Felix Sabates, když obsadil první dvě pozice. Z vítězství se radovala posádka ve složení Joey Hand, Scott Pruett, Graham Rahal, Memo Rojas. Druhou pozici obsadili Scott Dixon, Dario Franchitti, Jamie McMurray, Juan Pablo Montoya. Třetí místo patřilo týmu Action Express Racing s jezdeckým složením Joao Barbosa, Terry Borcheller, Christian Fittipaldi, JC France, Max Papis. První trojice vozů ujela v závodě 720 kol a v cíli ji dělily pouhé dvě vteřiny. tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.