SAN LUIS - ZÁVOD; Frederic Makowiecki a Yann Clairay dokázali zvítězit i v pohárovém závodu. Tím zajistili stáji Hexis ceněný double. Jejich vítězství bylo stejně suverénní jako to dopolední z kvalifikačního závodu.
Skvělý závodní víkend na Potrero de los Funes circuit pro stáj Hexis Aston Martin podtrhli třetím místem Clivio Piccione a Jonathan Hirschi. Tento výsledek zároveň znamená, že se tým posunul v celkovém hodnocení na druhou příčku, když předstihl překvapení letošní sezony, stáj Reiter, a druhý tým nasazující vozy Aston Martin, Young Driver.
Makowiecki se ujal vedení hned po startu, za něj se dokázal protáhnout kolega Piccione na druhém voze stáje Hexis. Potencionální double francouzského týmu se však začal velmi záhy rozplývat, když se ve třetím kole dokázal Richard Westbrook na Fordu GT stáje Matech dostat na místo druhé.
Westbrook a jeho týmový kolega, Thomas Mutsch, dojeli druzí se ztrátou 13s. To Thomasi stačilo, aby se posunul na konečnou druhou příčku mezi jezdci.
Bývalý jezdce seriálu A1GP, Sergio Jimenez, a Frank Kechele dojeli jen půl sekundy za třetím v cíly (Aston Martin týmu Hexis). Jen připomeňme, že tato dvojice pilotuje Lamborghini Murcielago týmu Reiter. Jezdci týmu Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, kteří si již v dopoledním kvalifikačním závodu zajistili titul mistrů, dojeli osmí.
Neschopnost Darrena Turnera a Tomáše Engeho získat body vyústila v propad ze druhé pozice v tabulce jezdců na konečné čtvrté místo. Předstihl je Mutch a Makowiecki. Na obranu dvojice stáje Young Driver AMR Aston Martin musíme ale podotknout, že ve svém Aston Martinu o víkendu vezli závaží 40kg! Velmi povedený závod odjela druhá dvojice Young Driveru, Mücke a Lopez, kteří dokončili závod na místě pátém.
Výsledky naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?