San Luis: Hexis slaví vítězný double

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 5. prosince 2010 22:45
Sdílej:

SAN LUIS - ZÁVOD; Frederic Makowiecki a Yann Clairay dokázali zvítězit i v pohárovém závodu. Tím zajistili stáji Hexis ceněný double. Jejich vítězství bylo stejně suverénní jako to dopolední z kvalifikačního závodu.

Skvělý závodní víkend na Potrero de los Funes circuit pro stáj Hexis Aston Martin podtrhli třetím místem Clivio Piccione a Jonathan Hirschi. Tento výsledek zároveň znamená, že se tým posunul v celkovém hodnocení na druhou příčku, když předstihl překvapení letošní sezony, stáj Reiter, a druhý tým nasazující vozy Aston Martin, Young Driver.

Makowiecki se ujal vedení hned po startu, za něj se dokázal protáhnout kolega Piccione na druhém voze stáje Hexis. Potencionální double francouzského týmu se však začal velmi záhy rozplývat, když se ve třetím kole dokázal Richard Westbrook na Fordu GT stáje Matech dostat na místo druhé.

Westbrook a jeho týmový kolega, Thomas Mutsch, dojeli druzí se ztrátou 13s. To Thomasi stačilo, aby se posunul na konečnou druhou příčku mezi jezdci.

Bývalý jezdce seriálu A1GP, Sergio Jimenez, a Frank Kechele dojeli jen půl sekundy za třetím v cíly (Aston Martin týmu Hexis). Jen připomeňme, že tato dvojice pilotuje Lamborghini Murcielago týmu Reiter. Jezdci týmu Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, kteří si již v dopoledním kvalifikačním závodu zajistili titul mistrů, dojeli osmí.

Neschopnost Darrena Turnera a Tomáše Engeho získat body vyústila v propad ze druhé pozice v tabulce jezdců na konečné čtvrté místo. Předstihl je Mutch a Makowiecki. Na obranu dvojice stáje Young Driver AMR Aston Martin musíme ale podotknout, že ve svém Aston Martinu o víkendu vezli závaží 40kg! Velmi povedený závod odjela druhá dvojice Young Driveru, Mücke a Lopez, kteří dokončili závod na místě pátém.

Výsledky naleznete zde.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?