SAN LUIS - ZÁVOD; Frederic Makowiecki a Yann Clairay dokázali zvítězit i v pohárovém závodu. Tím zajistili stáji Hexis ceněný double. Jejich vítězství bylo stejně suverénní jako to dopolední z kvalifikačního závodu.
Skvělý závodní víkend na Potrero de los Funes circuit pro stáj Hexis Aston Martin podtrhli třetím místem Clivio Piccione a Jonathan Hirschi. Tento výsledek zároveň znamená, že se tým posunul v celkovém hodnocení na druhou příčku, když předstihl překvapení letošní sezony, stáj Reiter, a druhý tým nasazující vozy Aston Martin, Young Driver.
Makowiecki se ujal vedení hned po startu, za něj se dokázal protáhnout kolega Piccione na druhém voze stáje Hexis. Potencionální double francouzského týmu se však začal velmi záhy rozplývat, když se ve třetím kole dokázal Richard Westbrook na Fordu GT stáje Matech dostat na místo druhé.
Westbrook a jeho týmový kolega, Thomas Mutsch, dojeli druzí se ztrátou 13s. To Thomasi stačilo, aby se posunul na konečnou druhou příčku mezi jezdci.
Bývalý jezdce seriálu A1GP, Sergio Jimenez, a Frank Kechele dojeli jen půl sekundy za třetím v cíly (Aston Martin týmu Hexis). Jen připomeňme, že tato dvojice pilotuje Lamborghini Murcielago týmu Reiter. Jezdci týmu Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, kteří si již v dopoledním kvalifikačním závodu zajistili titul mistrů, dojeli osmí.
Neschopnost Darrena Turnera a Tomáše Engeho získat body vyústila v propad ze druhé pozice v tabulce jezdců na konečné čtvrté místo. Předstihl je Mutch a Makowiecki. Na obranu dvojice stáje Young Driver AMR Aston Martin musíme ale podotknout, že ve svém Aston Martinu o víkendu vezli závaží 40kg! Velmi povedený závod odjela druhá dvojice Young Driveru, Mücke a Lopez, kteří dokončili závod na místě pátém.
Výsledky naleznete zde.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.