San Luis: Vitaphone má titul, Hexis vítězství

Makowiecki/Sarrazin
Makowiecki/Sarrazin, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 5. prosince 2010 19:46
Sdílej:

KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD - ARGENTINA; Dvojice jezdců stáje Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, může slavit zisk historicky prvního titulu v MS GT1 vozů už po kvalifikačním závodu, který se jel v San Luis. Z vítězství se radovala posádka Hexis Aston Martinu, Yann Clairay a Frederic Makowiecki.

Bertolini s Bartelsem závod dokončili mimo body, když se nevyhli kontaktu s Lamborghini Christophera Haasena z týmu Reiter. Jenomže i tento výsledek jim stačil k tomu, aby mohli začít slavit. Jejich jediní rivalové v boji o titul, Darren Turner a Tomáš Enge z týmu Young Driver na voze Aston Martin, totiž do závodu vyráželi až ze 17. místa a dojeli na místě 10. (v kvalifikačním závodu bodují pouze první tři). Dvojice Vitaphonu tak má v čele průběžného pořadí stále 28 bodový náskok, ale k mání je už pouze 25 bodů. Do čela šel hned po startu Aston Martin týmu Hexis s Clairayem za volantem. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi ním a Stefan Mückem (Young Driver Aston), který startoval z pole position.  Tato kolize vyústila až v odstoupení Mückeho s Lopezem. Po povinné zastávce se do vozu dostal Makowiecki, to už ale měla dvojice na Aston Martinu náskok 8s. Druhou příčku získala dvojice, Richard Westbrook a Thomas Mutsch, na voze Ford GT stáje Matech. Jejich odstup na čelo už byl ale větší (13s). Přitom startovali až z 10. mista, ale Mutsch profitoval z kolize v první zatáčce (po prvním kole byl 3.). Poté se ale týmu moc nepovedla zastávka boxech, a tak musel Westbrook předjet dva jezdce, aby dostal Ford až na druhé místo. Třetí příčku získali Maxime Martin a Bas Leinders také na Fordu, ale týmu Marc VDS. Jejich ztráta na druhou příčku byla pouze 0,5s. Velmi dobrý závod odjela i druhá dvojice stáje Hexis ve složení Jonathan Hirschi a Clivio Piccione. Druhý vůz Hexisu se přitom v první zatáčce roztočil do hodin. Díky skvělé jízdě obou jezdců a výborné zastávce u mechaniků se dokazali Hirshi a Piccione zapojit do až do boje o pódium. Výsledky naleznete zde.
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?