San Luis: Vitaphone má titul, Hexis vítězství

Makowiecki/Sarrazin
Makowiecki/Sarrazin, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 5. prosince 2010 19:46
Sdílej:

KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD - ARGENTINA; Dvojice jezdců stáje Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, může slavit zisk historicky prvního titulu v MS GT1 vozů už po kvalifikačním závodu, který se jel v San Luis. Z vítězství se radovala posádka Hexis Aston Martinu, Yann Clairay a Frederic Makowiecki.

Bertolini s Bartelsem závod dokončili mimo body, když se nevyhli kontaktu s Lamborghini Christophera Haasena z týmu Reiter. Jenomže i tento výsledek jim stačil k tomu, aby mohli začít slavit. Jejich jediní rivalové v boji o titul, Darren Turner a Tomáš Enge z týmu Young Driver na voze Aston Martin, totiž do závodu vyráželi až ze 17. místa a dojeli na místě 10. (v kvalifikačním závodu bodují pouze první tři). Dvojice Vitaphonu tak má v čele průběžného pořadí stále 28 bodový náskok, ale k mání je už pouze 25 bodů. Do čela šel hned po startu Aston Martin týmu Hexis s Clairayem za volantem. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi ním a Stefan Mückem (Young Driver Aston), který startoval z pole position.  Tato kolize vyústila až v odstoupení Mückeho s Lopezem. Po povinné zastávce se do vozu dostal Makowiecki, to už ale měla dvojice na Aston Martinu náskok 8s. Druhou příčku získala dvojice, Richard Westbrook a Thomas Mutsch, na voze Ford GT stáje Matech. Jejich odstup na čelo už byl ale větší (13s). Přitom startovali až z 10. mista, ale Mutsch profitoval z kolize v první zatáčce (po prvním kole byl 3.). Poté se ale týmu moc nepovedla zastávka boxech, a tak musel Westbrook předjet dva jezdce, aby dostal Ford až na druhé místo. Třetí příčku získali Maxime Martin a Bas Leinders také na Fordu, ale týmu Marc VDS. Jejich ztráta na druhou příčku byla pouze 0,5s. Velmi dobrý závod odjela i druhá dvojice stáje Hexis ve složení Jonathan Hirschi a Clivio Piccione. Druhý vůz Hexisu se přitom v první zatáčce roztočil do hodin. Díky skvělé jízdě obou jezdců a výborné zastávce u mechaniků se dokazali Hirshi a Piccione zapojit do až do boje o pódium. Výsledky naleznete zde.
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?