San Luis: Vitaphone má titul, Hexis vítězství

Makowiecki/Sarrazin
Makowiecki/Sarrazin, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 5. prosince 2010 19:46
Sdílej:

KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD - ARGENTINA; Dvojice jezdců stáje Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, může slavit zisk historicky prvního titulu v MS GT1 vozů už po kvalifikačním závodu, který se jel v San Luis. Z vítězství se radovala posádka Hexis Aston Martinu, Yann Clairay a Frederic Makowiecki.

Bertolini s Bartelsem závod dokončili mimo body, když se nevyhli kontaktu s Lamborghini Christophera Haasena z týmu Reiter. Jenomže i tento výsledek jim stačil k tomu, aby mohli začít slavit. Jejich jediní rivalové v boji o titul, Darren Turner a Tomáš Enge z týmu Young Driver na voze Aston Martin, totiž do závodu vyráželi až ze 17. místa a dojeli na místě 10. (v kvalifikačním závodu bodují pouze první tři). Dvojice Vitaphonu tak má v čele průběžného pořadí stále 28 bodový náskok, ale k mání je už pouze 25 bodů. Do čela šel hned po startu Aston Martin týmu Hexis s Clairayem za volantem. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi ním a Stefan Mückem (Young Driver Aston), který startoval z pole position.  Tato kolize vyústila až v odstoupení Mückeho s Lopezem. Po povinné zastávce se do vozu dostal Makowiecki, to už ale měla dvojice na Aston Martinu náskok 8s. Druhou příčku získala dvojice, Richard Westbrook a Thomas Mutsch, na voze Ford GT stáje Matech. Jejich odstup na čelo už byl ale větší (13s). Přitom startovali až z 10. mista, ale Mutsch profitoval z kolize v první zatáčce (po prvním kole byl 3.). Poté se ale týmu moc nepovedla zastávka boxech, a tak musel Westbrook předjet dva jezdce, aby dostal Ford až na druhé místo. Třetí příčku získali Maxime Martin a Bas Leinders také na Fordu, ale týmu Marc VDS. Jejich ztráta na druhou příčku byla pouze 0,5s. Velmi dobrý závod odjela i druhá dvojice stáje Hexis ve složení Jonathan Hirschi a Clivio Piccione. Druhý vůz Hexisu se přitom v první zatáčce roztočil do hodin. Díky skvělé jízdě obou jezdců a výborné zastávce u mechaniků se dokazali Hirshi a Piccione zapojit do až do boje o pódium. Výsledky naleznete zde.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.