San Luis: Vitaphone má titul, Hexis vítězství

Makowiecki/Sarrazin
Makowiecki/Sarrazin, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 5. prosince 2010 19:46
Sdílej:

KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD - ARGENTINA; Dvojice jezdců stáje Vitaphone, Andrea Bertolini a Michael Bartels, může slavit zisk historicky prvního titulu v MS GT1 vozů už po kvalifikačním závodu, který se jel v San Luis. Z vítězství se radovala posádka Hexis Aston Martinu, Yann Clairay a Frederic Makowiecki.

Bertolini s Bartelsem závod dokončili mimo body, když se nevyhli kontaktu s Lamborghini Christophera Haasena z týmu Reiter. Jenomže i tento výsledek jim stačil k tomu, aby mohli začít slavit. Jejich jediní rivalové v boji o titul, Darren Turner a Tomáš Enge z týmu Young Driver na voze Aston Martin, totiž do závodu vyráželi až ze 17. místa a dojeli na místě 10. (v kvalifikačním závodu bodují pouze první tři). Dvojice Vitaphonu tak má v čele průběžného pořadí stále 28 bodový náskok, ale k mání je už pouze 25 bodů. Do čela šel hned po startu Aston Martin týmu Hexis s Clairayem za volantem. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi ním a Stefan Mückem (Young Driver Aston), který startoval z pole position.  Tato kolize vyústila až v odstoupení Mückeho s Lopezem. Po povinné zastávce se do vozu dostal Makowiecki, to už ale měla dvojice na Aston Martinu náskok 8s. Druhou příčku získala dvojice, Richard Westbrook a Thomas Mutsch, na voze Ford GT stáje Matech. Jejich odstup na čelo už byl ale větší (13s). Přitom startovali až z 10. mista, ale Mutsch profitoval z kolize v první zatáčce (po prvním kole byl 3.). Poté se ale týmu moc nepovedla zastávka boxech, a tak musel Westbrook předjet dva jezdce, aby dostal Ford až na druhé místo. Třetí příčku získali Maxime Martin a Bas Leinders také na Fordu, ale týmu Marc VDS. Jejich ztráta na druhou příčku byla pouze 0,5s. Velmi dobrý závod odjela i druhá dvojice stáje Hexis ve složení Jonathan Hirschi a Clivio Piccione. Druhý vůz Hexisu se přitom v první zatáčce roztočil do hodin. Díky skvělé jízdě obou jezdců a výborné zastávce u mechaniků se dokazali Hirshi a Piccione zapojit do až do boje o pódium. Výsledky naleznete zde.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.