Tomáš Enge vybojoval v Brně stříbro

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. května 2010 10:15
Sdílej:

Tomáš Enge s týmovým kolegou Darrenem Turnerem získali ve třetím podniku šampionátu mistrovství světa vozů GT1 v cíli hlavního závodu druhé místo.

Česko-britská posádka týmu Young Driver AMR potvrdila svoji formu, kterou demonstrovala už v Silverstone, a z brněnského víkendu si odváží čtyřiadvacet bodů, které ji posunuly v průběžném pořadí šampionátu na osmé místo. Tomáš Enge nedokázal využit druhou pozici na startovním roštu a po první zatáčce se propadl až do druhé poloviny startovního pole, když se český závodník podle signalizace domníval, že bude následovat ještě jedno zahřívací kolo. Následně jezdec vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm předvedl stíhací jízdu a k povinné zastávce zajížděl z jedenácté pozice. Tomáš Enge zajížděl ke svým mechanikům v safety car fázi a Darren Turner se na okruh vracel na třetí příčce. Po absolvování povinné zastávky celého startovního pole figuroval Turner na místě druhém. Do cíle strhujícího závodu dojela první pětka ve dvou sekundách, když Turner zaostal za vítěznou posádku o pouhých sedm desetin sekundy. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Začátek dnešního závodu byl chaotický, když se start nepovedl tak, jak měl. Ředitel závodu ukázal „extra formation lap“ tedy ještě jedno zaváděcí kolo navíc. Najednou se rozsvítila oranžová světla a následně zelená, které už jsem nezaznamenal, protože jsem počítal se zrušeným startem. Ale závod byl odstartován, na což jsem přišel v první zatáčce, když všichni kromě mě závodili. Musím však říct, že jsem si ze zadních pozic zazávodil. Předjel jsem několik vozů a měli jsme opět výbornou zastávku v boxech. Když se Darren Turner vrátil na trať na třetí pozici, celý tým jásal. Určitě nám k tomu pomohla safety car fáze. Poslední kola byla fantastická, když můj kolega bojoval v první trojce a nakonec dojel druhý. S ohledem na to, jak závod začal, jsme s výsledkem spokojeni.“ Světový šampionát FIA GT1 pokračuje ve dnech 2. až 4. července na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.