Tomáš Enge vybojoval v Brně stříbro

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. května 2010 10:15
Sdílej:

Tomáš Enge s týmovým kolegou Darrenem Turnerem získali ve třetím podniku šampionátu mistrovství světa vozů GT1 v cíli hlavního závodu druhé místo.

Česko-britská posádka týmu Young Driver AMR potvrdila svoji formu, kterou demonstrovala už v Silverstone, a z brněnského víkendu si odváží čtyřiadvacet bodů, které ji posunuly v průběžném pořadí šampionátu na osmé místo. Tomáš Enge nedokázal využit druhou pozici na startovním roštu a po první zatáčce se propadl až do druhé poloviny startovního pole, když se český závodník podle signalizace domníval, že bude následovat ještě jedno zahřívací kolo. Následně jezdec vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm předvedl stíhací jízdu a k povinné zastávce zajížděl z jedenácté pozice. Tomáš Enge zajížděl ke svým mechanikům v safety car fázi a Darren Turner se na okruh vracel na třetí příčce. Po absolvování povinné zastávky celého startovního pole figuroval Turner na místě druhém. Do cíle strhujícího závodu dojela první pětka ve dvou sekundách, když Turner zaostal za vítěznou posádku o pouhých sedm desetin sekundy. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Začátek dnešního závodu byl chaotický, když se start nepovedl tak, jak měl. Ředitel závodu ukázal „extra formation lap“ tedy ještě jedno zaváděcí kolo navíc. Najednou se rozsvítila oranžová světla a následně zelená, které už jsem nezaznamenal, protože jsem počítal se zrušeným startem. Ale závod byl odstartován, na což jsem přišel v první zatáčce, když všichni kromě mě závodili. Musím však říct, že jsem si ze zadních pozic zazávodil. Předjel jsem několik vozů a měli jsme opět výbornou zastávku v boxech. Když se Darren Turner vrátil na trať na třetí pozici, celý tým jásal. Určitě nám k tomu pomohla safety car fáze. Poslední kola byla fantastická, když můj kolega bojoval v první trojce a nakonec dojel druhý. S ohledem na to, jak závod začal, jsme s výsledkem spokojeni.“ Světový šampionát FIA GT1 pokračuje ve dnech 2. až 4. července na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.