Tomáš Enge vybojoval v Brně stříbro

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 24. května 2010 10:15
Sdílej:

Tomáš Enge s týmovým kolegou Darrenem Turnerem získali ve třetím podniku šampionátu mistrovství světa vozů GT1 v cíli hlavního závodu druhé místo.

Česko-britská posádka týmu Young Driver AMR potvrdila svoji formu, kterou demonstrovala už v Silverstone, a z brněnského víkendu si odváží čtyřiadvacet bodů, které ji posunuly v průběžném pořadí šampionátu na osmé místo. Tomáš Enge nedokázal využit druhou pozici na startovním roštu a po první zatáčce se propadl až do druhé poloviny startovního pole, když se český závodník podle signalizace domníval, že bude následovat ještě jedno zahřívací kolo. Následně jezdec vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm předvedl stíhací jízdu a k povinné zastávce zajížděl z jedenácté pozice. Tomáš Enge zajížděl ke svým mechanikům v safety car fázi a Darren Turner se na okruh vracel na třetí příčce. Po absolvování povinné zastávky celého startovního pole figuroval Turner na místě druhém. Do cíle strhujícího závodu dojela první pětka ve dvou sekundách, když Turner zaostal za vítěznou posádku o pouhých sedm desetin sekundy. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Začátek dnešního závodu byl chaotický, když se start nepovedl tak, jak měl. Ředitel závodu ukázal „extra formation lap“ tedy ještě jedno zaváděcí kolo navíc. Najednou se rozsvítila oranžová světla a následně zelená, které už jsem nezaznamenal, protože jsem počítal se zrušeným startem. Ale závod byl odstartován, na což jsem přišel v první zatáčce, když všichni kromě mě závodili. Musím však říct, že jsem si ze zadních pozic zazávodil. Předjel jsem několik vozů a měli jsme opět výbornou zastávku v boxech. Když se Darren Turner vrátil na trať na třetí pozici, celý tým jásal. Určitě nám k tomu pomohla safety car fáze. Poslední kola byla fantastická, když můj kolega bojoval v první trojce a nakonec dojel druhý. S ohledem na to, jak závod začal, jsme s výsledkem spokojeni.“ Světový šampionát FIA GT1 pokračuje ve dnech 2. až 4. července na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?