24h Spa: Vítězí Corvette PK Carsportu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 3. srpna 2009 15:29
Sdílej:

Nehody, lidské chyby, technické problémy a také počasí, to vše zasáhlo do průběhu letošního ročníku legendární 24 hodinovky ve Spa. Nakonec se z vítězství v závodu Total 24 Hours of Spa radovala posádky týmu PK Carsport.

Mike Hezemans, Anthony Kumpen, Jos Menten a Kurt Mollekens přivezli svou Corvette C6R do cíle s náskokem 11 kol na Maserati MC12 stáje Vitaphone DHL. Posádku druhého vozu tvořili Alessandro Pier Guidi, Stephane Lemeret, Carl Rosenblad a Vincent Vosse. Fantastické třetí místo získalo Audi R8 LMS týmu Phoenix Racing s posádkou Marcel Fässler, Henri Moser, Alex Margaritis a Marc Basseng. Souboj o čelo závodu se po dlouhou dobu odehrával mezi třemi vozy Maserati MC12 stáje Vitaphone a třemi Corvette stájí Sangari Team Brazil (ve čtvrté hodině vůz boural v zatáčce Raidillon, to znamenalo odstoupení), PK Carsport a STR. V průběhu závodu se rozpršelo, což očividně svědčilo Maseratim stáje Vitaphone. Těsně před půlnocí skončilo Maserati se startovním číslem 1 v bariéře. Vůz byl dopraven zpět do boxů, jenže oprava se protáhla a stroj se vrátil na trať až ve tři hodiny ráno. Oprava poničené bariéry zabrala asi hodinu, to se jezdilo za safety carem. Vůz 33 stáje Vitaphone ztratil čas, když musel opravovat po jedné z kolizí. Mezitím se odehrál neuvěřitelně těsný souboj o každou vteřinku mezi vozy 2 (Maserati), 3 a 4 (Corvette). Zprvu vedla Corvette stáje STR (startovní číslo 3), následně si malý náskok v čele vytvořila Corvette PK Racingu (4). Tým Vitaphone přišel v té době o svůj druhý vůz, když jejich Maserati (2) tvrdě narazilo ve vysoké rychlosti do bariéry. Na čele se tak hřála hned dvojice Corvette. Ale v posledních třech hodinách začala mít Corvette týmu STR (3) problémy s olejem. Tým byl nucen povolat vůz do boxů, kde už zůstal (na posledních pár kol se na trať vrátili). Z vítězství se tak mohla radovat posádka Corvette týmu PK Carsport, která odjela bezchybný závod. Druhou příčku obsadilo Maserati MC12 (33), které po opravě nemělo jediný problém. Třetí místo ve třídě GT1 získal Nissan GT-R. Ve třídě GT2 získalo vítězství Ferrari zásluhou posádky Bruni, Vilander, Melo, Companc. Kompletní výsledky naleznete zde
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.