24h Spa: Vítězí Corvette PK Carsportu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 3. srpna 2009 15:29
Sdílej:

Nehody, lidské chyby, technické problémy a také počasí, to vše zasáhlo do průběhu letošního ročníku legendární 24 hodinovky ve Spa. Nakonec se z vítězství v závodu Total 24 Hours of Spa radovala posádky týmu PK Carsport.

Mike Hezemans, Anthony Kumpen, Jos Menten a Kurt Mollekens přivezli svou Corvette C6R do cíle s náskokem 11 kol na Maserati MC12 stáje Vitaphone DHL. Posádku druhého vozu tvořili Alessandro Pier Guidi, Stephane Lemeret, Carl Rosenblad a Vincent Vosse. Fantastické třetí místo získalo Audi R8 LMS týmu Phoenix Racing s posádkou Marcel Fässler, Henri Moser, Alex Margaritis a Marc Basseng. Souboj o čelo závodu se po dlouhou dobu odehrával mezi třemi vozy Maserati MC12 stáje Vitaphone a třemi Corvette stájí Sangari Team Brazil (ve čtvrté hodině vůz boural v zatáčce Raidillon, to znamenalo odstoupení), PK Carsport a STR. V průběhu závodu se rozpršelo, což očividně svědčilo Maseratim stáje Vitaphone. Těsně před půlnocí skončilo Maserati se startovním číslem 1 v bariéře. Vůz byl dopraven zpět do boxů, jenže oprava se protáhla a stroj se vrátil na trať až ve tři hodiny ráno. Oprava poničené bariéry zabrala asi hodinu, to se jezdilo za safety carem. Vůz 33 stáje Vitaphone ztratil čas, když musel opravovat po jedné z kolizí. Mezitím se odehrál neuvěřitelně těsný souboj o každou vteřinku mezi vozy 2 (Maserati), 3 a 4 (Corvette). Zprvu vedla Corvette stáje STR (startovní číslo 3), následně si malý náskok v čele vytvořila Corvette PK Racingu (4). Tým Vitaphone přišel v té době o svůj druhý vůz, když jejich Maserati (2) tvrdě narazilo ve vysoké rychlosti do bariéry. Na čele se tak hřála hned dvojice Corvette. Ale v posledních třech hodinách začala mít Corvette týmu STR (3) problémy s olejem. Tým byl nucen povolat vůz do boxů, kde už zůstal (na posledních pár kol se na trať vrátili). Z vítězství se tak mohla radovat posádka Corvette týmu PK Carsport, která odjela bezchybný závod. Druhou příčku obsadilo Maserati MC12 (33), které po opravě nemělo jediný problém. Třetí místo ve třídě GT1 získal Nissan GT-R. Ve třídě GT2 získalo vítězství Ferrari zásluhou posádky Bruni, Vilander, Melo, Companc. Kompletní výsledky naleznete zde
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?