24h Spa: Vítězí Corvette PK Carsportu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 3. srpna 2009 15:29
Sdílej:

Nehody, lidské chyby, technické problémy a také počasí, to vše zasáhlo do průběhu letošního ročníku legendární 24 hodinovky ve Spa. Nakonec se z vítězství v závodu Total 24 Hours of Spa radovala posádky týmu PK Carsport.

Mike Hezemans, Anthony Kumpen, Jos Menten a Kurt Mollekens přivezli svou Corvette C6R do cíle s náskokem 11 kol na Maserati MC12 stáje Vitaphone DHL. Posádku druhého vozu tvořili Alessandro Pier Guidi, Stephane Lemeret, Carl Rosenblad a Vincent Vosse. Fantastické třetí místo získalo Audi R8 LMS týmu Phoenix Racing s posádkou Marcel Fässler, Henri Moser, Alex Margaritis a Marc Basseng. Souboj o čelo závodu se po dlouhou dobu odehrával mezi třemi vozy Maserati MC12 stáje Vitaphone a třemi Corvette stájí Sangari Team Brazil (ve čtvrté hodině vůz boural v zatáčce Raidillon, to znamenalo odstoupení), PK Carsport a STR. V průběhu závodu se rozpršelo, což očividně svědčilo Maseratim stáje Vitaphone. Těsně před půlnocí skončilo Maserati se startovním číslem 1 v bariéře. Vůz byl dopraven zpět do boxů, jenže oprava se protáhla a stroj se vrátil na trať až ve tři hodiny ráno. Oprava poničené bariéry zabrala asi hodinu, to se jezdilo za safety carem. Vůz 33 stáje Vitaphone ztratil čas, když musel opravovat po jedné z kolizí. Mezitím se odehrál neuvěřitelně těsný souboj o každou vteřinku mezi vozy 2 (Maserati), 3 a 4 (Corvette). Zprvu vedla Corvette stáje STR (startovní číslo 3), následně si malý náskok v čele vytvořila Corvette PK Racingu (4). Tým Vitaphone přišel v té době o svůj druhý vůz, když jejich Maserati (2) tvrdě narazilo ve vysoké rychlosti do bariéry. Na čele se tak hřála hned dvojice Corvette. Ale v posledních třech hodinách začala mít Corvette týmu STR (3) problémy s olejem. Tým byl nucen povolat vůz do boxů, kde už zůstal (na posledních pár kol se na trať vrátili). Z vítězství se tak mohla radovat posádka Corvette týmu PK Carsport, která odjela bezchybný závod. Druhou příčku obsadilo Maserati MC12 (33), které po opravě nemělo jediný problém. Třetí místo ve třídě GT1 získal Nissan GT-R. Ve třídě GT2 získalo vítězství Ferrari zásluhou posádky Bruni, Vilander, Melo, Companc. Kompletní výsledky naleznete zde
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.