24h Spa: Vítězí Corvette PK Carsportu

Hezemans/Kumpen
Hezemans/Kumpen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 3. srpna 2009 15:29
Sdílej:

Nehody, lidské chyby, technické problémy a také počasí, to vše zasáhlo do průběhu letošního ročníku legendární 24 hodinovky ve Spa. Nakonec se z vítězství v závodu Total 24 Hours of Spa radovala posádky týmu PK Carsport.

Mike Hezemans, Anthony Kumpen, Jos Menten a Kurt Mollekens přivezli svou Corvette C6R do cíle s náskokem 11 kol na Maserati MC12 stáje Vitaphone DHL. Posádku druhého vozu tvořili Alessandro Pier Guidi, Stephane Lemeret, Carl Rosenblad a Vincent Vosse. Fantastické třetí místo získalo Audi R8 LMS týmu Phoenix Racing s posádkou Marcel Fässler, Henri Moser, Alex Margaritis a Marc Basseng. Souboj o čelo závodu se po dlouhou dobu odehrával mezi třemi vozy Maserati MC12 stáje Vitaphone a třemi Corvette stájí Sangari Team Brazil (ve čtvrté hodině vůz boural v zatáčce Raidillon, to znamenalo odstoupení), PK Carsport a STR. V průběhu závodu se rozpršelo, což očividně svědčilo Maseratim stáje Vitaphone. Těsně před půlnocí skončilo Maserati se startovním číslem 1 v bariéře. Vůz byl dopraven zpět do boxů, jenže oprava se protáhla a stroj se vrátil na trať až ve tři hodiny ráno. Oprava poničené bariéry zabrala asi hodinu, to se jezdilo za safety carem.
Vůz 33 stáje Vitaphone ztratil čas, když musel opravovat po jedné z kolizí. Mezitím se odehrál neuvěřitelně těsný souboj o každou vteřinku mezi vozy 2 (Maserati), 3 a 4 (Corvette). Zprvu vedla Corvette stáje STR (startovní číslo 3), následně si malý náskok v čele vytvořila Corvette PK Racingu (4). Tým Vitaphone přišel v té době o svůj druhý vůz, když jejich Maserati (2) tvrdě narazilo ve vysoké rychlosti do bariéry. Na čele se tak hřála hned dvojice Corvette. Ale v posledních třech hodinách začala mít Corvette týmu STR (3) problémy s olejem. Tým byl nucen povolat vůz do boxů, kde už zůstal (na posledních pár kol se na trať vrátili). Z vítězství se tak mohla radovat posádka Corvette týmu PK Carsport, která odjela bezchybný závod. Druhou příčku obsadilo Maserati MC12 (33), které po opravě nemělo jediný problém. Třetí místo ve třídě GT1 získal Nissan GT-R. Ve třídě GT2 získalo vítězství Ferrari zásluhou posádky Bruni, Vilander, Melo, Companc.
Kompletní výsledky naleznete zde
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.