Tovární Aston Martin odstartuje jako třetí

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 10. května 2009 11:53
Sdílej:

Po skvělém vítězství, které tým Aston Martin Racing vybojoval minulý měsíc v úvodním podniku Le Mans Series 2009 v Barceloně, odstartuje tovární vůz britské stáje do druhého závodu v belgickém Spa-Francorchamps zásluhou Darrena Turnera ze třetí pozice.

Technické problémy vyřadily hned po vyjetí z boxu vůz se startovním číslem 007 posádky Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke. Česko-německé trio tak nemohlo do kvalifikace zasáhnout a zítra do závodu odstartuje až z posledního místa. Britský jezdec Darren Turner, který se za volantem vozu se startovním číslem 009 střídá se Švýcarem Haroldem Primatem a Portugalcem Miguelem Ramosem, dnes absolvoval teprve svou druhou kvalifikaci s prototypem třídy LMP1. Na suché trati pod zataženou oblohou dosáhl času 2:02,488 min a zajistil tak týmu Aston Martin Racing postavení ve druhé řadě startovního roštu nedělního závodu. “Ze třetí startovní pozice mám skutečně radost, je to skvělý výsledek pro celý tým,” říká Darren Turner. “Od závodu v Barceloně pracovali všichni v týmu velice tvrdě a je dobré, že děláme pokroky. Zatím to sice pro nás není úplně perfektní víkend, ale je to další velmi užitečný trénink a my se neustále učíme nové věci ohledně vozu.” Za volantem Astonu s číslem 007 se v kvalifikaci objevil Tomáš Enge, český jezdec ale bohužel ujel jen několik desítek metrů. Hned v prvním kole jeho vůz zastavily technické problémy. “Nejsem si úplně jistý, co se stalo,” popisuje Tomáš Enge. “Ozval se divný zvuk, tak jsem zastavil, aby nedošlo k rozsáhlejšímu poškození. Budeme startovat ze zadních pozic, ale jedná se o dlouhý šestihodinový vytrvalostní závod, při kterém není tak důležité, z jaké pozice startujete. Pokud na tom všichni společně zapracujeme, jsem si jistý, že tuto nevýhodu dokážeme překonat.” Podle pravidel Le Mans Series trvá kvalifikace třídy LMP1 pouhých 15 minut, při kterých maximálně záleží na precizní práci celého týmu. Na nevyzpytatelném sedmikilometrovém okruhu Spa-Francorchamps je také nutné vyvarovat se chyby nebo zaváhání v provozu. Aston Martin Racing dnes také čelil některým novým soupeřům, ať už jde o tovární tým Peugeot, nebo o nový vůz stáje Oreca. S nimi se modro-oranžové prototypy v barvách společnosti Gulf utkají nejen v zítřejším závodě, ale také v červnu při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Navzdory dnešním problémům si britský tým před zítřejším závodem věří. Závod na 1000 km (143 kol) startuje v neděli ve 12:50 hod. V neděli dopoledne je na programu ještě zahřívací trénink (warm-up), který se uskuteční od 8:30 do 8:50 hod.   “Darren odvedl v kvalifikaci absolutně skvělou práci, zvlášť když si uvědomíme, že to byla jeho teprve druhá kvalifikace s vozem třídy LMP1. Byla smůla, že vůz s číslem 007 měl problémy, ale dokud vše důkladně neprohlédneme, je těžké hovořit o příčině. Do každého závodu startujeme s odhodláním vydat ze sebe vše, ale náskok dvou továrních Peugeotů před naším vozem s číslem 009 je docela velký, což před Le Mans nevěští nic dobrého,” říká šéf týmu George Howard-Chappell. tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.