Tovární Aston Martin odstartuje jako třetí

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 10. května 2009 11:53
Sdílej:

Po skvělém vítězství, které tým Aston Martin Racing vybojoval minulý měsíc v úvodním podniku Le Mans Series 2009 v Barceloně, odstartuje tovární vůz britské stáje do druhého závodu v belgickém Spa-Francorchamps zásluhou Darrena Turnera ze třetí pozice.

Technické problémy vyřadily hned po vyjetí z boxu vůz se startovním číslem 007 posádky Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke. Česko-německé trio tak nemohlo do kvalifikace zasáhnout a zítra do závodu odstartuje až z posledního místa. Britský jezdec Darren Turner, který se za volantem vozu se startovním číslem 009 střídá se Švýcarem Haroldem Primatem a Portugalcem Miguelem Ramosem, dnes absolvoval teprve svou druhou kvalifikaci s prototypem třídy LMP1. Na suché trati pod zataženou oblohou dosáhl času 2:02,488 min a zajistil tak týmu Aston Martin Racing postavení ve druhé řadě startovního roštu nedělního závodu. “Ze třetí startovní pozice mám skutečně radost, je to skvělý výsledek pro celý tým,” říká Darren Turner. “Od závodu v Barceloně pracovali všichni v týmu velice tvrdě a je dobré, že děláme pokroky. Zatím to sice pro nás není úplně perfektní víkend, ale je to další velmi užitečný trénink a my se neustále učíme nové věci ohledně vozu.” Za volantem Astonu s číslem 007 se v kvalifikaci objevil Tomáš Enge, český jezdec ale bohužel ujel jen několik desítek metrů. Hned v prvním kole jeho vůz zastavily technické problémy. “Nejsem si úplně jistý, co se stalo,” popisuje Tomáš Enge. “Ozval se divný zvuk, tak jsem zastavil, aby nedošlo k rozsáhlejšímu poškození. Budeme startovat ze zadních pozic, ale jedná se o dlouhý šestihodinový vytrvalostní závod, při kterém není tak důležité, z jaké pozice startujete. Pokud na tom všichni společně zapracujeme, jsem si jistý, že tuto nevýhodu dokážeme překonat.” Podle pravidel Le Mans Series trvá kvalifikace třídy LMP1 pouhých 15 minut, při kterých maximálně záleží na precizní práci celého týmu. Na nevyzpytatelném sedmikilometrovém okruhu Spa-Francorchamps je také nutné vyvarovat se chyby nebo zaváhání v provozu. Aston Martin Racing dnes také čelil některým novým soupeřům, ať už jde o tovární tým Peugeot, nebo o nový vůz stáje Oreca. S nimi se modro-oranžové prototypy v barvách společnosti Gulf utkají nejen v zítřejším závodě, ale také v červnu při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Navzdory dnešním problémům si britský tým před zítřejším závodem věří. Závod na 1000 km (143 kol) startuje v neděli ve 12:50 hod. V neděli dopoledne je na programu ještě zahřívací trénink (warm-up), který se uskuteční od 8:30 do 8:50 hod.   “Darren odvedl v kvalifikaci absolutně skvělou práci, zvlášť když si uvědomíme, že to byla jeho teprve druhá kvalifikace s vozem třídy LMP1. Byla smůla, že vůz s číslem 007 měl problémy, ale dokud vše důkladně neprohlédneme, je těžké hovořit o příčině. Do každého závodu startujeme s odhodláním vydat ze sebe vše, ale náskok dvou továrních Peugeotů před naším vozem s číslem 009 je docela velký, což před Le Mans nevěští nic dobrého,” říká šéf týmu George Howard-Chappell. tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?