SPA, KVALIFIAKCE; Česko-nizozemská posádka Erik Janiš, Peter Kox, Filip Salaquarda odstartuje do nedělního závodu na 1000 km v belgickém Spa z první řady ve třídě GT1. Rozhodla o tom sobotní odpolední kvalififkace.
V té byl Peter Kox dlouho nejrychlejším ze všech pilotů vozů kategorie GT a až v závěru měřeného tréninku se musel sklonit před Mullerem na Aston Martinu DBR9. Díky tomu odstartuje Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Racing s česko-nizozemskou posádkou do závodu ze druhé pozice třídy GT1.
Nizozemský pilot naopak za svými zády nechal Yanna Clairaye s Corvette C6R ze stáje úřadujících mistrů třídy GT1. Nedělní závod proto slibuje napínavou bitvu o vítězství ve třídě GT1. Erik Janiš s Filipem Salaquardou sice do sobotní kvalifikace nezasáhli, příležitost najet další důležité kilometry však dostali v dopoledním volném tréninku, v němž patřil jejich vozu Lamborghini Murcielago z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering druhý nejrychlejší čas třídy GT1.
„Ve voze jsem se cítil velice dobře, jen nám trochu chyběla přilnavost," hodnotil průběh kvalifikace Peter Kox."Kvůli chladnějšímu počasí se nám v kvalifikaci nepodařilo dostatečně ohřát přední pneumatiky, a tak byl vůz v pomalých zatáčkách poněkud nedotáčivý. Před závodem proto trochu změníme nastavení. Jinak ale vůz fungoval bezvadně a velmi dobře se mi spolupracuje také s Erikem a Filipem. Přestože zatím s autem neujeli mnoho kilometrů, je znát, že mají pro závodní vůz cit a rychle se učí. Jsem přesvědčený, že máme velkou šanci, abychom v neděli uspěli,“ věří Kox.
Závod 1000 km Spa začíná v neděli ve 12:50 a přímo jej vysílají televizní stanice Nova sport a Eurosport.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?