SPA, KVALIFIAKCE; Česko-nizozemská posádka Erik Janiš, Peter Kox, Filip Salaquarda odstartuje do nedělního závodu na 1000 km v belgickém Spa z první řady ve třídě GT1. Rozhodla o tom sobotní odpolední kvalififkace.
V té byl Peter Kox dlouho nejrychlejším ze všech pilotů vozů kategorie GT a až v závěru měřeného tréninku se musel sklonit před Mullerem na Aston Martinu DBR9. Díky tomu odstartuje Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Racing s česko-nizozemskou posádkou do závodu ze druhé pozice třídy GT1.
Nizozemský pilot naopak za svými zády nechal Yanna Clairaye s Corvette C6R ze stáje úřadujících mistrů třídy GT1. Nedělní závod proto slibuje napínavou bitvu o vítězství ve třídě GT1. Erik Janiš s Filipem Salaquardou sice do sobotní kvalifikace nezasáhli, příležitost najet další důležité kilometry však dostali v dopoledním volném tréninku, v němž patřil jejich vozu Lamborghini Murcielago z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering druhý nejrychlejší čas třídy GT1.
„Ve voze jsem se cítil velice dobře, jen nám trochu chyběla přilnavost," hodnotil průběh kvalifikace Peter Kox."Kvůli chladnějšímu počasí se nám v kvalifikaci nepodařilo dostatečně ohřát přední pneumatiky, a tak byl vůz v pomalých zatáčkách poněkud nedotáčivý. Před závodem proto trochu změníme nastavení. Jinak ale vůz fungoval bezvadně a velmi dobře se mi spolupracuje také s Erikem a Filipem. Přestože zatím s autem neujeli mnoho kilometrů, je znát, že mají pro závodní vůz cit a rychle se učí. Jsem přesvědčený, že máme velkou šanci, abychom v neděli uspěli,“ věří Kox.
Závod 1000 km Spa začíná v neděli ve 12:50 a přímo jej vysílají televizní stanice Nova sport a Eurosport.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?