SPA, KVALIFIAKCE; Česko-nizozemská posádka Erik Janiš, Peter Kox, Filip Salaquarda odstartuje do nedělního závodu na 1000 km v belgickém Spa z první řady ve třídě GT1. Rozhodla o tom sobotní odpolední kvalififkace.
V té byl Peter Kox dlouho nejrychlejším ze všech pilotů vozů kategorie GT a až v závěru měřeného tréninku se musel sklonit před Mullerem na Aston Martinu DBR9. Díky tomu odstartuje Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Racing s česko-nizozemskou posádkou do závodu ze druhé pozice třídy GT1.
Nizozemský pilot naopak za svými zády nechal Yanna Clairaye s Corvette C6R ze stáje úřadujících mistrů třídy GT1. Nedělní závod proto slibuje napínavou bitvu o vítězství ve třídě GT1. Erik Janiš s Filipem Salaquardou sice do sobotní kvalifikace nezasáhli, příležitost najet další důležité kilometry však dostali v dopoledním volném tréninku, v němž patřil jejich vozu Lamborghini Murcielago z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering druhý nejrychlejší čas třídy GT1.
„Ve voze jsem se cítil velice dobře, jen nám trochu chyběla přilnavost," hodnotil průběh kvalifikace Peter Kox."Kvůli chladnějšímu počasí se nám v kvalifikaci nepodařilo dostatečně ohřát přední pneumatiky, a tak byl vůz v pomalých zatáčkách poněkud nedotáčivý. Před závodem proto trochu změníme nastavení. Jinak ale vůz fungoval bezvadně a velmi dobře se mi spolupracuje také s Erikem a Filipem. Přestože zatím s autem neujeli mnoho kilometrů, je znát, že mají pro závodní vůz cit a rychle se učí. Jsem přesvědčený, že máme velkou šanci, abychom v neděli uspěli,“ věří Kox.
Závod 1000 km Spa začíná v neděli ve 12:50 a přímo jej vysílají televizní stanice Nova sport a Eurosport.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.