SPA, KVALIFIAKCE; Česko-nizozemská posádka Erik Janiš, Peter Kox, Filip Salaquarda odstartuje do nedělního závodu na 1000 km v belgickém Spa z první řady ve třídě GT1. Rozhodla o tom sobotní odpolední kvalififkace.
V té byl Peter Kox dlouho nejrychlejším ze všech pilotů vozů kategorie GT a až v závěru měřeného tréninku se musel sklonit před Mullerem na Aston Martinu DBR9. Díky tomu odstartuje Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Racing s česko-nizozemskou posádkou do závodu ze druhé pozice třídy GT1.
Nizozemský pilot naopak za svými zády nechal Yanna Clairaye s Corvette C6R ze stáje úřadujících mistrů třídy GT1. Nedělní závod proto slibuje napínavou bitvu o vítězství ve třídě GT1. Erik Janiš s Filipem Salaquardou sice do sobotní kvalifikace nezasáhli, příležitost najet další důležité kilometry však dostali v dopoledním volném tréninku, v němž patřil jejich vozu Lamborghini Murcielago z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering druhý nejrychlejší čas třídy GT1.
„Ve voze jsem se cítil velice dobře, jen nám trochu chyběla přilnavost," hodnotil průběh kvalifikace Peter Kox."Kvůli chladnějšímu počasí se nám v kvalifikaci nepodařilo dostatečně ohřát přední pneumatiky, a tak byl vůz v pomalých zatáčkách poněkud nedotáčivý. Před závodem proto trochu změníme nastavení. Jinak ale vůz fungoval bezvadně a velmi dobře se mi spolupracuje také s Erikem a Filipem. Přestože zatím s autem neujeli mnoho kilometrů, je znát, že mají pro závodní vůz cit a rychle se učí. Jsem přesvědčený, že máme velkou šanci, abychom v neděli uspěli,“ věří Kox.
Závod 1000 km Spa začíná v neděli ve 12:50 a přímo jej vysílají televizní stanice Nova sport a Eurosport.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.