SPA, KVALIFIAKCE; Česko-nizozemská posádka Erik Janiš, Peter Kox, Filip Salaquarda odstartuje do nedělního závodu na 1000 km v belgickém Spa z první řady ve třídě GT1. Rozhodla o tom sobotní odpolední kvalififkace.
V té byl Peter Kox dlouho nejrychlejším ze všech pilotů vozů kategorie GT a až v závěru měřeného tréninku se musel sklonit před Mullerem na Aston Martinu DBR9. Díky tomu odstartuje Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Racing s česko-nizozemskou posádkou do závodu ze druhé pozice třídy GT1.
Nizozemský pilot naopak za svými zády nechal Yanna Clairaye s Corvette C6R ze stáje úřadujících mistrů třídy GT1. Nedělní závod proto slibuje napínavou bitvu o vítězství ve třídě GT1. Erik Janiš s Filipem Salaquardou sice do sobotní kvalifikace nezasáhli, příležitost najet další důležité kilometry však dostali v dopoledním volném tréninku, v němž patřil jejich vozu Lamborghini Murcielago z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering druhý nejrychlejší čas třídy GT1.
„Ve voze jsem se cítil velice dobře, jen nám trochu chyběla přilnavost," hodnotil průběh kvalifikace Peter Kox."Kvůli chladnějšímu počasí se nám v kvalifikaci nepodařilo dostatečně ohřát přední pneumatiky, a tak byl vůz v pomalých zatáčkách poněkud nedotáčivý. Před závodem proto trochu změníme nastavení. Jinak ale vůz fungoval bezvadně a velmi dobře se mi spolupracuje také s Erikem a Filipem. Přestože zatím s autem neujeli mnoho kilometrů, je znát, že mají pro závodní vůz cit a rychle se učí. Jsem přesvědčený, že máme velkou šanci, abychom v neděli uspěli,“ věří Kox.
Závod 1000 km Spa začíná v neděli ve 12:50 a přímo jej vysílají televizní stanice Nova sport a Eurosport.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?