Trojice továrních pilotů německé automobilky Capello/Kristensen/McNish proměnila debut nového Audi R15 TDI v cenné vítězství, když v samém závěru vytrvalostního závodu neudržel Peugeot formu. Acura konkurovala pouze v úvodu, poté se potýkala s technickými problémy.
Dvanáctihodinový závod byl velmi vyrovnaný a napínavý, čelo opanovalo vítězné Audi s číslem 2, které však pronásledoval s odstupem času další dieselový stroj Peugeot 908 HDi FAP s trojicí Montagny/Sarrazin/Bourdais. Aktuální pilot stáje F1 Toro Rosso sice na chvíli převzal vedení, ale defekt pneumatiky poslal do lepší pozice pro závěrečné hodiny Audi.
Finálový duel spolu svedli McNish s Montagnym,do kterého ještě promluvila pozměněná strategie zastávek v boxech po zmíněném defektu francouzského vozu. Peugeot zaostal za vítězným Audi 22 vteřin, úspěch německého týmu dovršil třetím místem vůz s číslem 1 pilotovaný trojicí Luhr/Rockenfeller/Werner. Páté místo zbylo na druhý Peugeot, který řídili Minassian/Lamy/Klien, posádku zdržely v boxech po devět kol technické problémy s klimatizací.
1. LMP1 Capello/Kristensen/McNish Audi R15 TDI 12h00m38.638s 2. LMP1 Montagny/Sarrazin/Bourdais Peugeot 908 HDi FAP + 22.279s 3. LMP1 Luhr/Rockenfeller/Werner Audi R15 TDI + 2 laps 4. LMP2 Fernandez/Diaz Acura ARX-01B + 23 laps 5. LMP1 Minassian/Lamy/Klien Peugeot 908 HDi FAP + 27 laps 6. GT1 O'Connell/Magnussen/Garcia Corvette C6.R + 34 laps 7. GT1 Gavin/Beretta/Fassler Corvette C6.R + 35 laps 8. GT2 Melo/Kaffer/Salo Ferrari 430 GT + 51 laps 9. GT2 Companc/Russo/Bruni Ferrari 430 GT + 53 laps 10. GT2 Farnbacher/James Panoz Esperante + 54 laps 11. GT2 Bergmeister/Long/Lieb Porsche 911 GT3 + 57 laps 12. GT2 Law/Neiman/van Overbeek Porsche 911 GT3 + 57 laps 13. GT2 Krohn/Jonsson/van de Poele Ferrari 430 GT + 58 laps 14. GT2 Robertson/Robertson/Murry Doran Ford GT MK 7 + 80 laps 15. LMP1 Brabham/Sharp/Franchitti Acura ARX-02a + 81 laps 16. GT2 Henzler/Werner/Lietz Porsche 911 GT3 + 109 laps 17. GT2 Feinberg/Hall/Holt Dodge Viper + 132 laps 18. LMP1 De Ferran/Pagenaud/Dixon Acura ARX-02a + 137 laps 19. GT2 Drayson/Cocker/Bell Aston Martin + 179 laps 20. LMP1 McMurry/Willman/Burgess Lola B06/10 AER + 232 laps 21. LMP2 Leitzinger/Franchitti/Devlin Lola B09 86 Mazda + 234 laps 22. GT2 Muller/Milner BMW E92 M3 + 243 laps 23. LMP2 Dyson/Smith/Lally Lola B09 86 Mazda + 256 laps 24. GT2 Gigliotti/Curran/Molo Chevrolet Riley + 294 laps 25. LMP1 Field/Field/Ducote Lola B06/10 AER + 306 laps 26. GT2 Hand/Auberlen BMW E92 M3 + 356 laps
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.