Trojice továrních pilotů německé automobilky Capello/Kristensen/McNish proměnila debut nového Audi R15 TDI v cenné vítězství, když v samém závěru vytrvalostního závodu neudržel Peugeot formu. Acura konkurovala pouze v úvodu, poté se potýkala s technickými problémy.
Dvanáctihodinový závod byl velmi vyrovnaný a napínavý, čelo opanovalo vítězné Audi s číslem 2, které však pronásledoval s odstupem času další dieselový stroj Peugeot 908 HDi FAP s trojicí Montagny/Sarrazin/Bourdais. Aktuální pilot stáje F1 Toro Rosso sice na chvíli převzal vedení, ale defekt pneumatiky poslal do lepší pozice pro závěrečné hodiny Audi.
Finálový duel spolu svedli McNish s Montagnym,do kterého ještě promluvila pozměněná strategie zastávek v boxech po zmíněném defektu francouzského vozu. Peugeot zaostal za vítězným Audi 22 vteřin, úspěch německého týmu dovršil třetím místem vůz s číslem 1 pilotovaný trojicí Luhr/Rockenfeller/Werner. Páté místo zbylo na druhý Peugeot, který řídili Minassian/Lamy/Klien, posádku zdržely v boxech po devět kol technické problémy s klimatizací.
1. LMP1 Capello/Kristensen/McNish Audi R15 TDI 12h00m38.638s 2. LMP1 Montagny/Sarrazin/Bourdais Peugeot 908 HDi FAP + 22.279s 3. LMP1 Luhr/Rockenfeller/Werner Audi R15 TDI + 2 laps 4. LMP2 Fernandez/Diaz Acura ARX-01B + 23 laps 5. LMP1 Minassian/Lamy/Klien Peugeot 908 HDi FAP + 27 laps 6. GT1 O'Connell/Magnussen/Garcia Corvette C6.R + 34 laps 7. GT1 Gavin/Beretta/Fassler Corvette C6.R + 35 laps 8. GT2 Melo/Kaffer/Salo Ferrari 430 GT + 51 laps 9. GT2 Companc/Russo/Bruni Ferrari 430 GT + 53 laps 10. GT2 Farnbacher/James Panoz Esperante + 54 laps 11. GT2 Bergmeister/Long/Lieb Porsche 911 GT3 + 57 laps 12. GT2 Law/Neiman/van Overbeek Porsche 911 GT3 + 57 laps 13. GT2 Krohn/Jonsson/van de Poele Ferrari 430 GT + 58 laps 14. GT2 Robertson/Robertson/Murry Doran Ford GT MK 7 + 80 laps 15. LMP1 Brabham/Sharp/Franchitti Acura ARX-02a + 81 laps 16. GT2 Henzler/Werner/Lietz Porsche 911 GT3 + 109 laps 17. GT2 Feinberg/Hall/Holt Dodge Viper + 132 laps 18. LMP1 De Ferran/Pagenaud/Dixon Acura ARX-02a + 137 laps 19. GT2 Drayson/Cocker/Bell Aston Martin + 179 laps 20. LMP1 McMurry/Willman/Burgess Lola B06/10 AER + 232 laps 21. LMP2 Leitzinger/Franchitti/Devlin Lola B09 86 Mazda + 234 laps 22. GT2 Muller/Milner BMW E92 M3 + 243 laps 23. LMP2 Dyson/Smith/Lally Lola B09 86 Mazda + 256 laps 24. GT2 Gigliotti/Curran/Molo Chevrolet Riley + 294 laps 25. LMP1 Field/Field/Ducote Lola B06/10 AER + 306 laps 26. GT2 Hand/Auberlen BMW E92 M3 + 356 laps
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.