Cíle týmu K plus K v roce 2009

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: K plus K motorsport
iM2 16. února 2009 20:14
Sdílej:

Tým K plus K motosport vstoupil do světa závodů vozů GT v roce 2008. Sezona 2008 byla pro náš tým zkušební. Hlavním cílem pro tuto sezonu bylo především vytvoření kvalitního týmu mechaniků, inženýrů a jezdců, kteří by mohli v roce 2009 absolvovat úspěšně celý seriál FIA GT.

Rozhodující metou pak pro nás byl závod v Brně, kde jsme si chtěli ověřit, kde se náš tým nalézá v přímém porovnání s konkurencí. Tomuto cíli odpovídal i výběr závodního vozu. Vůz Porsche 911 v modelovém roce 2008 pro kategorii GT2, který vycházel svojí koncepcí z šedesátých let, již díky umístění motoru vzadu za zadní nápravou nebyl až tak zcela konkurenceschopný. Bylo to však jedno z pohledu technického a technologického vůbec nejlepších aut, která v závodech FIA GT v daném roce jezdila. Výsledek, kdy jsme v konkurenci dalších 14 vozů GT2 obsadili celkové druhé místo, nás utvrdil, že tým jde správným směrem a můžeme se bez obav pustit do celé sezony FIA GT v roce 2009 s vozem pro nejvyšší třídu GT1 Pro rok 2009 připravujeme nasazení dvou vozů Saleen S7R pro celý šampionát FIA GT. Naše cíle pro tuto sezonu jsou poněkud neskromné. Rádi bychom se umísťovali pravidelně v popředí výsledkových listin jednotlivých závodů a v celkovém pořadí šampionátu pak obsadili pozice mezi nejlepšími třemi, jak v týmech, tak především mezi jezdci. Dle našich předběžných zpráv se závodů FIA GT zatím nijak zvláště nedotkla hospodářská krize, na startu se v roce 2009 očekává v kategoriích GT1 a GT2 velmi silné startovní pole a možná i více vozů, než v roce loňském. Ke známým značkám z loňského roku, tedy vozů Maserati, Aston Martin, Porsche, Ferrari, Saleen, Corvette či Lamborghini, přibude též zcela jistě Ford. Závody FIA GT Championship jsou v současné době na zlomovém bodu ve své historii. Dosud se tyto závody, které jsou určeny výhradně pro privátní týmy, jezdí jako šampionát FIA. V roce 2010 pak promotér závodů, organizace S.R.O., připravuje začlenění tohoto šampionátu do oficiálního mistrovství světa. Vedle Formule 1, závodů WTCC a mistrovství světa v rallye, tak bude tento šampionát čtvrtým mistrovstvím světa v automobilovém sportu a současně jediný určený výhradně pro privátní týmy. Rovněž tak se předpokládá rozšíření šampionátu na další země a okruhy. Velmi konkrétní podobu má například závod na nově budovaném okruhu nedaleko Moskvy. Šampionát FIA GT a dosažení dobrých výsledků v něm je pro nás nejvyšší možnou výzvou a pro náš tým i nejvyšší metou, ke které směřujeme veškeré síly. Věříme, že budeme v těchto vrcholných závodech zdatným soupeřem ostatním účastníkům a přineseme radost i dobrou zábavu všem našim partnerům, fanouškům a přátelům. tisková zpráva: K plus K motorsport
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.