Matech připravuje Ford GT40 GT1

Khan/Mutsch
Khan/Mutsch, foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski
iM2 19. prosince 2008 17:00
Sdílej:

V poslední době se často spekulovalo o švýcarském týmu Matech. Spekulace hovořily o možném vstupu do nejvyšší třídy GT1. Teď už je to jisté: Pro sezonu 2009 připravuje Matech Ford GT1.

Matech GT Racing potvrdil, že pro nadcházející sezonu připravuje zcela nový vůz Ford GT1. Tím se potvrdily úvahy o možné přípravě speciálu GT1. Ten by měl již brzy spatřit světlo světa. V roce 2008 získal tým v evropském šampionátu FIA GT3 titul. Možná i proto se chce pokusit prosadit se ve třídě GT1. Verze Fordu GT40 pro třídu GT1 by měla být postavena již podle pravidel, které vstoupí v platnost od roku 2010. Vůz by měl závodit již v příštím roce. Přitom teprve nedávno byla pravidla pro sezonu 2010 představena. Tým už v srpnu veřejně vyhlásil, že by se v příští sezoně chtěl zúčastnit šampionátu FIA GT ve třídě GT1. Matech byl v roce 2007 založen Martinem Bartekem. Tento sympatický Švýcar ještě v roce 2007 seděl sám za volantem jedno Fordu. Tým je od podzimu 2007 podporován přímo Fordem.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.