40 kilo navíc pro Gigawave

Peter/Simonsen
Peter/Simonsen, foto: DPPI / FIA GT
iM2 20. srpna 2008 09:39
Sdílej:

Allen Simonsen a celý tým Gigawave musí do rumunských uliček a ulic se 40 kilogramy závaží navíc. Může za to třetí místo ve vytrvalostním závodě 24h ve Spa.

Po závodě všichni v týmu oslavili výborné třetí místo v cíli, což mělo ovšem i vedlejší efekt, který vždy ve FIA GT postihne ty úspěšné. Teď musí Aston Martin v bukurešťských ulicích vozit 40 kilogramů závaží navíc. Ulice hlavního města Rumunska uvidí o víkendu šestý závod sezóny šampionátu FIA GT. Nezvyklý závodní formát nabízí stáji Gigawave zvláštní výzvu. Po sobotní kvalifikaci čeká na jezdce v sobotní podvečer závod číslo jedna a v neděli po obědě závod číslo dvě. Oba jsou pouze hodinové. Tím pádem se nabízí týmům dvojnásobný zisk bodů v jednom víkendu. „Na takové trati je kvalifikace velmi důležitá,“ uznává pilot týmu Gigawave Allan Simonsen. „Předjíždění v závodě bude určitě o hodně obtížnější než na běžných okruzích jakými jsou Spa nebo Monza. Startovní pozice je tedy klíčová.“ Pro Simonsena je závod v ulicích města jednou velkou neznámou: „Ještě jsem zde nezávodil, ale viděl jsem onboardy z loňského závodu. Myslím si, že se trať naučím celkem rychle a kromě toho z doby, kdy jsem závodil v Austrálii, jsem se naučil jezdit na městských tratích.“
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?