Enge na 24h Spa s Lamborghini Murcielago

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 24. července 2008 13:36
Sdílej:

Cestou na víkendové závody Mezinárodního mistrovství České republiky v polské Poznani se Tomáš Enge od svého manažera Antonína Charouze dozvěděl poutavou novinku – příští týden nastoupí ke slavnému závodu 24h Spa Francorchamps.

Pojede v týmu IPB Spartak Reiter Engineering s elegantním monstrem Lamborghini Murcielago R-GT, ozdobou královské třídy GT1. Za střídače bude mít Rusa Romana Rusinova a dva Nizozemce, expilota F1 Jana Lammerse a svého dřívějšího kolegu z různých týmů Petera Koxe. Závody, v jejichž názvu je číslovka 24, má Tomáš velmi rád. Řadu úspěchů nasbíral v nejslavnějším maratónu, francouzském Le Mans, závodil v americké Daytoně, na severní smyčce německého Nürburgringu a také v belgickém Spa nebude žádným nováčkem. Jeho nové angažmá mu přinese čtvrtý start na trati, která patří k jeho nejoblíbenějším. Tamní závod bude i letos vrcholem sezony FIA Grand Turismo. V belgickém maratónu jel poprvé v roce 1999, kdy se v BMW 320i střídal Jensonem Buttonem a Davidem Saelensem. To ještě závod nepatřil do šampionátu FIA GT, takže bohaté startovní pole tvořily především cestovní vozy různých skupin. Nejlepšího výsledku ve Spa Tomáš dosáhl předloni, kdy skončil čtvrtý. Mezi jeho kolegy v Astonu Martin DBR9 byl i Peter Kox, se kterým se opět sejde příští týden. Stáj IPB Spartak Reiter Engineering letos působí hlavně v šampionátech Le Mans Series, FIA GT a ADAC GT Masters. V průběžném hodnocení LMS, ve třídě LMGT1, je druhá, její jezdci Kox s Rusinovem drží třetí příčku. Než Hans Reiter v roce 2000 založil vlastní stáj, byl u celé řady světových úspěchů jiných sestav. Například při vítězství BMW ve 24h Le Mans a 12h Sebringu 1999. Více ZDE. Tomáš Enge a 24h Spa Francorchamps: 1999 – BMW 320i týmu Fina Rafanelli, kolegové Jenson Button a David Saelens, nedojeli pro poruchu 2006 – Aston Martin DBR9 týmu Aston Martin Racing BMS, kolegové Peter Kox, Fabio Babini, Christian Pescatori, 4. absolutně a ve třídě GT1 2007 – Ferrari F430 týmu Scuderia Ecosse, kolegové Jarek Janiš, Tim Mullen, Johnny Kane, nedojeli pro havárii 2008 – Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Reiter Engineering, kolegové Jan Lammers, Peter Kox, Roman Rusinov Tomáš Enge: „Vyzkouším si další vůz kategorie GT1, což je samozřejmě vždy poutavé. Na Lamborghini Murcielago R-GT jsem moc zvědavý, poprvé ho budu řídit ve volných trénincích. Belgickou dráhu mám moc rád, stejně jako tamní maratón. Také se těším na spolupráci s Peterem Koxem. Je to výborný závodnický parťák, společně jsme odjeli spoustu závodů a nejpříjemnější vzpomínku mám na naše vítězství ve 24h Le Mans 2003. Společně s Jamie Daviesem jsme tenkrát vyhráli kategorii GTS.“ Antonín Charouz: „Hans Reiter je můj dlouholetý kamarád, spolupracujeme řadu let. Letos například na přípravě a nasazování Lamborghini Gallardo Evo v českém mistrovství. Jakmile se Hans na mě obrátil, že by rád Tomáše pro Spa, začal jsem jednat. Tom je továrním jezdcem týmu Aston Martin Racing, takže jsme museli od Britů získat povolení ke startu v jiném týmu. Jakmile se nám to povedlo, dohodě o startu ve Spa nic nebránilo.“

Tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.