Cestou na víkendové závody Mezinárodního mistrovství České republiky v polské Poznani se Tomáš Enge od svého manažera Antonína Charouze dozvěděl poutavou novinku – příští týden nastoupí ke slavnému závodu 24h Spa Francorchamps.
Pojede v týmu IPB Spartak Reiter Engineering s elegantním monstrem Lamborghini Murcielago R-GT, ozdobou královské třídy GT1. Za střídače bude mít Rusa Romana Rusinova a dva Nizozemce, expilota F1 Jana Lammerse a svého dřívějšího kolegu z různých týmů Petera Koxe. Závody, v jejichž názvu je číslovka 24, má Tomáš velmi rád. Řadu úspěchů nasbíral v nejslavnějším maratónu, francouzském Le Mans, závodil v americké Daytoně, na severní smyčce německého Nürburgringu a také v belgickém Spa nebude žádným nováčkem. Jeho nové angažmá mu přinese čtvrtý start na trati, která patří k jeho nejoblíbenějším. Tamní závod bude i letos vrcholem sezony FIA Grand Turismo. V belgickém maratónu jel poprvé v roce 1999, kdy se v BMW 320i střídal Jensonem Buttonem a Davidem Saelensem. To ještě závod nepatřil do šampionátu FIA GT, takže bohaté startovní pole tvořily především cestovní vozy různých skupin. Nejlepšího výsledku ve Spa Tomáš dosáhl předloni, kdy skončil čtvrtý. Mezi jeho kolegy v Astonu Martin DBR9 byl i Peter Kox, se kterým se opět sejde příští týden. Stáj IPB Spartak Reiter Engineering letos působí hlavně v šampionátech Le Mans Series, FIA GT a ADAC GT Masters. V průběžném hodnocení LMS, ve třídě LMGT1, je druhá, její jezdci Kox s Rusinovem drží třetí příčku. Než Hans Reiter v roce 2000 založil vlastní stáj, byl u celé řady světových úspěchů jiných sestav. Například při vítězství BMW ve 24h Le Mans a 12h Sebringu 1999. Více ZDE. Tomáš Enge a 24h Spa Francorchamps: 1999 – BMW 320i týmu Fina Rafanelli, kolegové Jenson Button a David Saelens, nedojeli pro poruchu 2006 – Aston Martin DBR9 týmu Aston Martin Racing BMS, kolegové Peter Kox, Fabio Babini, Christian Pescatori, 4. absolutně a ve třídě GT1 2007 – Ferrari F430 týmu Scuderia Ecosse, kolegové Jarek Janiš, Tim Mullen, Johnny Kane, nedojeli pro havárii 2008 – Lamborghini Murcielago R-GT týmu IPB Spartak Reiter Engineering, kolegové Jan Lammers, Peter Kox, Roman Rusinov Tomáš Enge: „Vyzkouším si další vůz kategorie GT1, což je samozřejmě vždy poutavé. Na Lamborghini Murcielago R-GT jsem moc zvědavý, poprvé ho budu řídit ve volných trénincích. Belgickou dráhu mám moc rád, stejně jako tamní maratón. Také se těším na spolupráci s Peterem Koxem. Je to výborný závodnický parťák, společně jsme odjeli spoustu závodů a nejpříjemnější vzpomínku mám na naše vítězství ve 24h Le Mans 2003. Společně s Jamie Daviesem jsme tenkrát vyhráli kategorii GTS.“ Antonín Charouz: „Hans Reiter je můj dlouholetý kamarád, spolupracujeme řadu let. Letos například na přípravě a nasazování Lamborghini Gallardo Evo v českém mistrovství. Jakmile se Hans na mě obrátil, že by rád Tomáše pro Spa, začal jsem jednat. Tom je továrním jezdcem týmu Aston Martin Racing, takže jsme museli od Britů získat povolení ke startu v jiném týmu. Jakmile se nám to povedlo, dohodě o startu ve Spa nic nebránilo.“
Tisková zpráva: www.bpa.czV Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.