Po dramatické bitvě v Monze o předminulém víkendu čeká účastníky Le Mans Series v neděli třetí závod roku na trati Spa Francorchamps.
Stejně jako italský okruh i dráha v belgických Ardenách patří ke klenotům světové motoristické historie. Je to také místo, kde má formát závodu na 1000 km obrovskou tradici. Na startu nemůže chybět stáj Charouz Racing System, která v předchozích dvou bojích bodovala s novým speciálem LMP1 s motorem Aston Martin.
Poměrně krátkou přestávku mezi závody v Monze a Spa Francorchamps využila stáj ke kompletní repasi svého prototypu. Zatímco mechanici a inženýři Aston Martin Racingu pod vedením technického šéfa George Howarda-Chappella pečovali o vůz, týmoví závodníci Jan Charouz a Stefan Mücke absolvovali velkou tiskovou konferenci v Praze.
V hotelu Four Seasons u proslulého Karlova mostu v centru města se vedle těchto pilotů představil také jejich kolega pro 24h Le Mans Tomáš Enge, šéf týmu Antonín Charouz a vzácný host – David Richards. Veličina světového motorsportu a také šéf společností Prodrive provozující Aston Martin Racing, byl středem zájmu novinářů, kteří zaplnili jeden z hotelových sálů.
Závod 1000 km Spa Francorchamps má své počátky již v 60. letech minulého století, největšího renomé se dočkal v 80. letech, kdy velký úspěch slavily závody sportovních prototypů skupiny C. I z těchto důvodů nemůže tento „klasik“ chybět v kalendáři Le Mans Series. Sedmikilometrový okruh je nejdelším v kalendáři LMS.
Stefan Mücke: „Spa Francochamps patří k mým nejoblíbenějším okruhům. Pokaždé, když můžu v belgických Ardenách závodit, mám radost. Po nepříliš povedeném závodě v Monze, kde jsme kvůli technickým potížím nemohli zopakovat úspěch z Barcelony, doufám, že v neděli budeme opět schopni bojovat naplno. Mám na mysli souboj o umístění na stupních vítězů.“ Jan Charouz: „Na víkend se moc těším. Myslím, že kdo ze závodníků okruh Spa Francorchamps poznal, musí si jej okamžitě zamilovat. Nejsem výjimkou. Díky výjimečné délce trati, která činí sedm kilometrů, by během závodu nemusely být tak výrazné „dopravní zácpy“, takže bychom si mohli užít závodění podstatně více než na kratších okruzích.“ Antonín Charouz, šéf stáje: „Loni, ještě s vozem Lola Judd, jsme byli ve Spa třetí na startu jako nejlepší benzinové auto, ale rána zezadu hned po startu nás bohužel srazila na kolena. Moc si přeji, ať se nic podobného v neděli nezopakuje. Mám radost, že naše výkony mají velký ohlas. Volají mi lidé z branže, třeba z DTM či z formule 1, že náš tým sledují a oceňují jeho práci především v konkurenci továrních sestav s mnohem většími rozpočty.“ Tisková zpráva BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?