Le Mans je stejně prestižním podnikem jako Indy500 nebo Grand Prix Monaka. Na dlouhém okruhu plném různě rychlých vozů několika tříd je nejobtížnější udržet koncentraci, proto se vedení stájí snaží najít ideální kompromis mezi rychlostí a spolehlivostí jak svých vozů, tak jezdců.
Loňský ročník vyhrál ve třídě GT1 Aston Martin DBR9 a stejný cíl má tovární tým Aston Martin Racing i letos. Do závodu předběžně nominoval trojici Tomáš Enge, Peter Kox a Rickard Rydell. Nyní oznámil další členy továrního uskupení, a to Davida Brabhama, Antonia Garciu a Darrena Turnera, přičemž Brabham a Turner byli členy loňské vítězné posádky.
Za volant jednoho ze zelených speciálů usedne také bývalá hvězda formule 1 a DTM Heinz Harald Frentzen, jenž se bude střídat s Andrea Piccinim a Karlem Wendlingerem. „Co se týče Heinze Haralda, jeho reputace mluví sama za sebe, proto se těšíme na úspěšnou spolupráci a další vzrušující závod," uvedl George Howard-Chappell, šéf tovární stáje.
„V Le Mans jsem startoval před šestnácti roky a jsem velmi rád, že se do tak slavného závodu mohu zase vrátit. Zvlášť s tak slavnou značkou, jakou Aston Martin beze sporu je," dodal 40letý Frentzen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.