Silverstone: Corvette rychlejší, vítězí Aston

Sharp/Wendlinger
Sharp/Wendlinger, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 20. dubna 2008 18:26
Sdílej:

SILVERSTONE - ZÁVOD; První závod nové sezony poznamenaly nepříznivé povětrnostní podmínky, které však přinesly souboji vozů grand tourismo správné koření. O vítězi nebylo rozhodnuto do poslední chvíle, ale nakonec se radoval tým Jetalliance nasazující domácí stroje Aston Martin DBR9.

Už včerejší kvalifikace naznačila, že největšími favority jsou stroje Chevrolet Corvette, jejichž hlad po vítězství byl pochopitelný i s ohledem na skutečnost, že se jim na legendárním britském okruhu nepodařilo dosud nikdy zvítězit. Nicméně za deště a mlhy šel hned po startu do vedení Wendlinger s Astonem před dvěma Corvette a druhým vozem Jetalliance pilotovaným Müllerem.

S postupem času však americké vozy zrychlovaly a britské ztrácely cenné metry. Výsledkem byly hodiny obou zmíněných Astonů a na čele se objevily tři Corvette vedené Fässlerem s 12vteřinovým náskokem před Bouchutem a Hezemansem. Díky souboji o druhé místo se však Wendlinger opět dotáhnul. S osychající tratí šel první pro slicky Rakušan a na risku vydělal, nicméně se znovu ukázalo, že na nových gumách je sice Aston nejrychlejší, konzistentnosti Chevroletů se však rovnat nemůže a i Maserati byly v tomto ohledu lepší.

Wendlinger klesl postupně za Fässlera a poté i za Bouchuta, přičemž sedm nejrychlejších vozů zůstávalo stále v kontaktu i po střídání jezdců, které přišlo díky měnícím se podmínkám na dráze až nezvykle pozdě. Fässlerův kolega Deletraz ztratil vedení ve prospěch Sharpa, který vystřídal Wendlingera i ve prospěch Maasena, jenž nastoupil na pozici Bouchuta. Deletrazovi se vůbec nedařilo a jeho Corvette padal polem dále, naopak nahoru se posouvaly obě Maserati.

Vedení kontroloval Aston stáje Gigawave pilotovaný Peterem, jehož náskok narostl na 40 vteřin díky urputnému souboji za jeho zády. Později však Sharp a Maasen přidali a začali se mu blížit velmi rychle. Safety car přišel pro Petera právě včas a umožnil mu dotankovat potřebné palivo. Peter sice dělal po restartu co mohl, ale výborný a na brzdy jasně lepší Sharp i Bartels s rychlejším Maserati ho odsunuli na třetí místo.

Z vítězství se radovala dvojice Wendlinger/Sharp, druhá byla posádka Bertolini/Bartels a třetí Simonsen/Peter. Závěr závodu sice patřil fenomenálně jedoucímu Gollinovi, který byl proti soupeřům o dvě vteřiny na kolo rychlejší, jeho Corvette se však musel spokojit až s pátou pozicí. Třídu GT2 ovládl Vilander a Bruni s Ferrari F430 týmu AF Corse.

Klasifikace 1. závodu v Silverstone

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.