SILVERSTONE - ZÁVOD; První závod nové sezony poznamenaly nepříznivé povětrnostní podmínky, které však přinesly souboji vozů grand tourismo správné koření. O vítězi nebylo rozhodnuto do poslední chvíle, ale nakonec se radoval tým Jetalliance nasazující domácí stroje Aston Martin DBR9.
Už včerejší kvalifikace naznačila, že největšími favority jsou stroje Chevrolet Corvette, jejichž hlad po vítězství byl pochopitelný i s ohledem na skutečnost, že se jim na legendárním britském okruhu nepodařilo dosud nikdy zvítězit. Nicméně za deště a mlhy šel hned po startu do vedení Wendlinger s Astonem před dvěma Corvette a druhým vozem Jetalliance pilotovaným Müllerem.
S postupem času však americké vozy zrychlovaly a britské ztrácely cenné metry. Výsledkem byly hodiny obou zmíněných Astonů a na čele se objevily tři Corvette vedené Fässlerem s 12vteřinovým náskokem před Bouchutem a Hezemansem. Díky souboji o druhé místo se však Wendlinger opět dotáhnul. S osychající tratí šel první pro slicky Rakušan a na risku vydělal, nicméně se znovu ukázalo, že na nových gumách je sice Aston nejrychlejší, konzistentnosti Chevroletů se však rovnat nemůže a i Maserati byly v tomto ohledu lepší.
Wendlinger klesl postupně za Fässlera a poté i za Bouchuta, přičemž sedm nejrychlejších vozů zůstávalo stále v kontaktu i po střídání jezdců, které přišlo díky měnícím se podmínkám na dráze až nezvykle pozdě. Fässlerův kolega Deletraz ztratil vedení ve prospěch Sharpa, který vystřídal Wendlingera i ve prospěch Maasena, jenž nastoupil na pozici Bouchuta. Deletrazovi se vůbec nedařilo a jeho Corvette padal polem dále, naopak nahoru se posouvaly obě Maserati.
Vedení kontroloval Aston stáje Gigawave pilotovaný Peterem, jehož náskok narostl na 40 vteřin díky urputnému souboji za jeho zády. Později však Sharp a Maasen přidali a začali se mu blížit velmi rychle. Safety car přišel pro Petera právě včas a umožnil mu dotankovat potřebné palivo. Peter sice dělal po restartu co mohl, ale výborný a na brzdy jasně lepší Sharp i Bartels s rychlejším Maserati ho odsunuli na třetí místo.
Z vítězství se radovala dvojice Wendlinger/Sharp, druhá byla posádka Bertolini/Bartels a třetí Simonsen/Peter. Závěr závodu sice patřil fenomenálně jedoucímu Gollinovi, který byl proti soupeřům o dvě vteřiny na kolo rychlejší, jeho Corvette se však musel spokojit až s pátou pozicí. Třídu GT2 ovládl Vilander a Bruni s Ferrari F430 týmu AF Corse.
Klasifikace 1. závodu v Silverstone
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.