SILVERSTONE - ZÁVOD; První závod nové sezony poznamenaly nepříznivé povětrnostní podmínky, které však přinesly souboji vozů grand tourismo správné koření. O vítězi nebylo rozhodnuto do poslední chvíle, ale nakonec se radoval tým Jetalliance nasazující domácí stroje Aston Martin DBR9.
Už včerejší kvalifikace naznačila, že největšími favority jsou stroje Chevrolet Corvette, jejichž hlad po vítězství byl pochopitelný i s ohledem na skutečnost, že se jim na legendárním britském okruhu nepodařilo dosud nikdy zvítězit. Nicméně za deště a mlhy šel hned po startu do vedení Wendlinger s Astonem před dvěma Corvette a druhým vozem Jetalliance pilotovaným Müllerem.
S postupem času však americké vozy zrychlovaly a britské ztrácely cenné metry. Výsledkem byly hodiny obou zmíněných Astonů a na čele se objevily tři Corvette vedené Fässlerem s 12vteřinovým náskokem před Bouchutem a Hezemansem. Díky souboji o druhé místo se však Wendlinger opět dotáhnul. S osychající tratí šel první pro slicky Rakušan a na risku vydělal, nicméně se znovu ukázalo, že na nových gumách je sice Aston nejrychlejší, konzistentnosti Chevroletů se však rovnat nemůže a i Maserati byly v tomto ohledu lepší.
Wendlinger klesl postupně za Fässlera a poté i za Bouchuta, přičemž sedm nejrychlejších vozů zůstávalo stále v kontaktu i po střídání jezdců, které přišlo díky měnícím se podmínkám na dráze až nezvykle pozdě. Fässlerův kolega Deletraz ztratil vedení ve prospěch Sharpa, který vystřídal Wendlingera i ve prospěch Maasena, jenž nastoupil na pozici Bouchuta. Deletrazovi se vůbec nedařilo a jeho Corvette padal polem dále, naopak nahoru se posouvaly obě Maserati.
Vedení kontroloval Aston stáje Gigawave pilotovaný Peterem, jehož náskok narostl na 40 vteřin díky urputnému souboji za jeho zády. Později však Sharp a Maasen přidali a začali se mu blížit velmi rychle. Safety car přišel pro Petera právě včas a umožnil mu dotankovat potřebné palivo. Peter sice dělal po restartu co mohl, ale výborný a na brzdy jasně lepší Sharp i Bartels s rychlejším Maserati ho odsunuli na třetí místo.
Z vítězství se radovala dvojice Wendlinger/Sharp, druhá byla posádka Bertolini/Bartels a třetí Simonsen/Peter. Závěr závodu sice patřil fenomenálně jedoucímu Gollinovi, který byl proti soupeřům o dvě vteřiny na kolo rychlejší, jeho Corvette se však musel spokojit až s pátou pozicí. Třídu GT2 ovládl Vilander a Bruni s Ferrari F430 týmu AF Corse.
Klasifikace 1. závodu v Silverstone
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?