SILVERSTONE - ZÁVOD; První závod nové sezony poznamenaly nepříznivé povětrnostní podmínky, které však přinesly souboji vozů grand tourismo správné koření. O vítězi nebylo rozhodnuto do poslední chvíle, ale nakonec se radoval tým Jetalliance nasazující domácí stroje Aston Martin DBR9.
Už včerejší kvalifikace naznačila, že největšími favority jsou stroje Chevrolet Corvette, jejichž hlad po vítězství byl pochopitelný i s ohledem na skutečnost, že se jim na legendárním britském okruhu nepodařilo dosud nikdy zvítězit. Nicméně za deště a mlhy šel hned po startu do vedení Wendlinger s Astonem před dvěma Corvette a druhým vozem Jetalliance pilotovaným Müllerem.
S postupem času však americké vozy zrychlovaly a britské ztrácely cenné metry. Výsledkem byly hodiny obou zmíněných Astonů a na čele se objevily tři Corvette vedené Fässlerem s 12vteřinovým náskokem před Bouchutem a Hezemansem. Díky souboji o druhé místo se však Wendlinger opět dotáhnul. S osychající tratí šel první pro slicky Rakušan a na risku vydělal, nicméně se znovu ukázalo, že na nových gumách je sice Aston nejrychlejší, konzistentnosti Chevroletů se však rovnat nemůže a i Maserati byly v tomto ohledu lepší.
Wendlinger klesl postupně za Fässlera a poté i za Bouchuta, přičemž sedm nejrychlejších vozů zůstávalo stále v kontaktu i po střídání jezdců, které přišlo díky měnícím se podmínkám na dráze až nezvykle pozdě. Fässlerův kolega Deletraz ztratil vedení ve prospěch Sharpa, který vystřídal Wendlingera i ve prospěch Maasena, jenž nastoupil na pozici Bouchuta. Deletrazovi se vůbec nedařilo a jeho Corvette padal polem dále, naopak nahoru se posouvaly obě Maserati.
Vedení kontroloval Aston stáje Gigawave pilotovaný Peterem, jehož náskok narostl na 40 vteřin díky urputnému souboji za jeho zády. Později však Sharp a Maasen přidali a začali se mu blížit velmi rychle. Safety car přišel pro Petera právě včas a umožnil mu dotankovat potřebné palivo. Peter sice dělal po restartu co mohl, ale výborný a na brzdy jasně lepší Sharp i Bartels s rychlejším Maserati ho odsunuli na třetí místo.
Z vítězství se radovala dvojice Wendlinger/Sharp, druhá byla posádka Bertolini/Bartels a třetí Simonsen/Peter. Závěr závodu sice patřil fenomenálně jedoucímu Gollinovi, který byl proti soupeřům o dvě vteřiny na kolo rychlejší, jeho Corvette se však musel spokojit až s pátou pozicí. Třídu GT2 ovládl Vilander a Bruni s Ferrari F430 týmu AF Corse.
Klasifikace 1. závodu v Silverstone
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?