Bývalý pilot formule 1 Heinz Harald Frentzen je po spěšném odchodu z DTM bez angažmá, ale jeho situace se může brzy změnit. Německý pilot totiž jedná o možném startu ve vytrvalostním závodě na 24 hodin Le Mans.
Frentzen vyhrál ve formuli 1 tři Grand Prix. Následně startoval za Opel v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Po odchodu Opelu přešel k Audi, ale neprosadil se a na konci roku 2006 se stáhl do ústraní.
„Rok a půl jsem neřídil vůbec žádný závodní vůz, testy v Paul Ricard pro mne byly velkou příležitostí," uvedl Frentzen po vystoupení z továrního vozu Aston Martin DBR9. „Bylo to úžasné a jízdu jsem si užíval, DBR9 se řídí velice dobře, je to skvělý vůz."
Tovární tým Aston Martin Racing vede George Howard-Chappell a na přímý dotaz, zda HHF bude stáj reprezentovat na letošní dvacetičtyřhodinovce odpověděl: „O naší jezdecké sestavě nebudeme hovořit dříve, než bude definitivně všech šest jezdců potvrzeno."
AMR zatím potvrdil tři piloty, mezi kterými je i Tomáš Enge. Jeho partnery jsou Peter Kox, a Rickard Rydell. Frentzenovými společníky na testech a konkurenty v bitvě o závodní sedačku byli Robbie Kerr, Ryan Dalziel, Karl Wendlinger, Darren Turner, Antonio Garcia a Andrea Piccini.
Heinz Harald Frentzen není ve třídě GT úplným začátečníkem, závodu v Le Mans se už zúčastnil na začátku své závodní kariéry v roce 1992…
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?