Dokonalý obrat v Nogaru

Deletraz/Hezemans
Deletraz/Hezemans, foto: DPPI / FIA GT
iM2 30. září 2007 17:51
Sdílej:

NOGARO –ZÁVOD / AKTUALIZOVÁNO; Žlutá Corvette C6R týmu Carsport Holand vyhrála dnešní závod v jihofrancouzském Nogaru. Posádku tohoto speciálu tvoří jezdecká sestava Hezemans/Deletraz.

Dvojice zvítězila v závodě FIA GT letos již podruhé, když svůj první letošní plný bodový příděl dosáhla na prestižním Total 24 Hours of Spa. V cíli byla následována dvěma Maserati týmu Vitaphone Racing v pořadí Biagi/Bartels a Montanari/Ramos.

Dále se umístili Babini/Davies s vozem Aston Martin DBR9 týmu BMS, následováni Wendlingerem a Sharpem také na Astonu, který byl zatížen 70 kily navíc díky handicapovému pravidlu. Na šesté pozici dokončili závod Bertolini s Piccinim na dalším Maserati MC12 tentokrát týmu Scuderia Playteam Sarafree. Hned za nimi protnuli cílovou čáru po dvou hodinách ostrého tempa jejich týmoví kolegové Pier Guidi a Giannoccaro. Bodovanou osmičku uzavřela posádka Kumpen/Longin s Corvette C5R.

I když závod vyhrála žlutá Corvette posádky Hezemans/Deletraz, po startu to tak vůbec nevypadalo. Tento americký speciál týmu Carsport Holand startoval totiž až z desátého místa, ale hned po zhasnutí světel se začal postupně prodírat startovním polem jedním úspěšným předjíždějícím manévrem za druhým. A rozhodly zastávky v boxech, ve kterých předstihl Maserati týmu Vitaphone Racing.

Po startu se za Corvette držel zeleno-žlutý Aston Martin týmu BMS Italia posádky Babini/Davies. V zastávkách trochu zaostal a dojel celkově čtvrtý, což je letos pro tento tým, který má problémy s pneumatikami Pirelli, poměrně dobrý výsledek.

V začátcích závodu jsme viděli pěkný souboj Aston Martin s posádkou Lechner/Lichtner-Hoyer týmu Jetalliance versus oba vozy týmu Vitaphone Racing, které doplnil i jeden z vozů Maserati týmu Scuderia Playteam Sarafree. Nejednalo se ovšem o týmovou jedničku, která urputně bojuje o titul, ale o druhou posádku ve složení Pier Guidi/Giannoccaro. Tato posádka není na mezinárodní scéně moc známá, ale italským fanouškům z italského mistrovství velmi dobře. Po prvních zastávkách se ovšem jejich závod zcela otočil k horšímu a celkově dojeli až na 7. místě. Vozy týmu Vitaphone Maserati sice dojely na bedně, ale na vítězství to nestačilo.

Do prvních zastávek vedoucí posádka Lechner/Lichtner-Hoyer nakonec celkem propadla a nakonec nezískala ani bod. Inu nejedná se o sprint, ale o vytrvalost. Dojela až na devátém místě.

Na celkem pomalé trati se dařilo Corvette, což můžeme přičíst na vrub toho, že tento speciál má větší mechanický grip, než třeba Aston Martin nebo Maserati. A to hlavně v pomalých zatáčkách. V závodě v Nogaru nestartovalo Lamborghini Murcielago s číslem 28. Jedná se o vůz, který v Brně těsně před koncem přišel o kolo. Oficiální důvod je, že se tým bojí, aby se situace neopakovala. Tak jsme letos poprvé měli na startu jen jeden vůz této značky.

Famózní sezonu letos ve třídě GT2 zažívá tým AF Corse Motorola s vozy Ferrari. V Nogaru vyhrál letos podruhé Stephane Ortelli a Gianmaria Bruni. Tento tým letos vyhrál již devětkrát, když zbývající vítězství zajistila posádka Müller/Vilander, ti však dnes po technických problémech odstoupili. 

Klasifikace závodu:

Celkové pořadí

Třída GT1 jezdci:

Třída GT1 týmy:

Třída GT2 jezdci:

Třída GT2 týmy:

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.