NOGARO –ZÁVOD / AKTUALIZOVÁNO; Žlutá Corvette C6R týmu Carsport Holand vyhrála dnešní závod v jihofrancouzském Nogaru. Posádku tohoto speciálu tvoří jezdecká sestava Hezemans/Deletraz.
Dvojice zvítězila v závodě FIA GT letos již podruhé, když svůj první letošní plný bodový příděl dosáhla na prestižním Total 24 Hours of Spa. V cíli byla následována dvěma Maserati týmu Vitaphone Racing v pořadí Biagi/Bartels a Montanari/Ramos.
Dále se umístili Babini/Davies s vozem Aston Martin DBR9 týmu BMS, následováni Wendlingerem a Sharpem také na Astonu, který byl zatížen 70 kily navíc díky handicapovému pravidlu. Na šesté pozici dokončili závod Bertolini s Piccinim na dalším Maserati MC12 tentokrát týmu Scuderia Playteam Sarafree. Hned za nimi protnuli cílovou čáru po dvou hodinách ostrého tempa jejich týmoví kolegové Pier Guidi a Giannoccaro. Bodovanou osmičku uzavřela posádka Kumpen/Longin s Corvette C5R.
I když závod vyhrála žlutá Corvette posádky Hezemans/Deletraz, po startu to tak vůbec nevypadalo. Tento americký speciál týmu Carsport Holand startoval totiž až z desátého místa, ale hned po zhasnutí světel se začal postupně prodírat startovním polem jedním úspěšným předjíždějícím manévrem za druhým. A rozhodly zastávky v boxech, ve kterých předstihl Maserati týmu Vitaphone Racing.
Po startu se za Corvette držel zeleno-žlutý Aston Martin týmu BMS Italia posádky Babini/Davies. V zastávkách trochu zaostal a dojel celkově čtvrtý, což je letos pro tento tým, který má problémy s pneumatikami Pirelli, poměrně dobrý výsledek.
V začátcích závodu jsme viděli pěkný souboj Aston Martin s posádkou Lechner/Lichtner-Hoyer týmu Jetalliance versus oba vozy týmu Vitaphone Racing, které doplnil i jeden z vozů Maserati týmu Scuderia Playteam Sarafree. Nejednalo se ovšem o týmovou jedničku, která urputně bojuje o titul, ale o druhou posádku ve složení Pier Guidi/Giannoccaro. Tato posádka není na mezinárodní scéně moc známá, ale italským fanouškům z italského mistrovství velmi dobře. Po prvních zastávkách se ovšem jejich závod zcela otočil k horšímu a celkově dojeli až na 7. místě. Vozy týmu Vitaphone Maserati sice dojely na bedně, ale na vítězství to nestačilo.
Do prvních zastávek vedoucí posádka Lechner/Lichtner-Hoyer nakonec celkem propadla a nakonec nezískala ani bod. Inu nejedná se o sprint, ale o vytrvalost. Dojela až na devátém místě.
Na celkem pomalé trati se dařilo Corvette, což můžeme přičíst na vrub toho, že tento speciál má větší mechanický grip, než třeba Aston Martin nebo Maserati. A to hlavně v pomalých zatáčkách. V závodě v Nogaru nestartovalo Lamborghini Murcielago s číslem 28. Jedná se o vůz, který v Brně těsně před koncem přišel o kolo. Oficiální důvod je, že se tým bojí, aby se situace neopakovala. Tak jsme letos poprvé měli na startu jen jeden vůz této značky.
Famózní sezonu letos ve třídě GT2 zažívá tým AF Corse Motorola s vozy Ferrari. V Nogaru vyhrál letos podruhé Stephane Ortelli a Gianmaria Bruni. Tento tým letos vyhrál již devětkrát, když zbývající vítězství zajistila posádka Müller/Vilander, ti však dnes po technických problémech odstoupili.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?