NOGARO –ZÁVOD / AKTUALIZOVÁNO; Žlutá Corvette C6R týmu Carsport Holand vyhrála dnešní závod v jihofrancouzském Nogaru. Posádku tohoto speciálu tvoří jezdecká sestava Hezemans/Deletraz.
Dvojice zvítězila v závodě FIA GT letos již podruhé, když svůj první letošní plný bodový příděl dosáhla na prestižním Total 24 Hours of Spa. V cíli byla následována dvěma Maserati týmu Vitaphone Racing v pořadí Biagi/Bartels a Montanari/Ramos.
Dále se umístili Babini/Davies s vozem Aston Martin DBR9 týmu BMS, následováni Wendlingerem a Sharpem také na Astonu, který byl zatížen 70 kily navíc díky handicapovému pravidlu. Na šesté pozici dokončili závod Bertolini s Piccinim na dalším Maserati MC12 tentokrát týmu Scuderia Playteam Sarafree. Hned za nimi protnuli cílovou čáru po dvou hodinách ostrého tempa jejich týmoví kolegové Pier Guidi a Giannoccaro. Bodovanou osmičku uzavřela posádka Kumpen/Longin s Corvette C5R.
I když závod vyhrála žlutá Corvette posádky Hezemans/Deletraz, po startu to tak vůbec nevypadalo. Tento americký speciál týmu Carsport Holand startoval totiž až z desátého místa, ale hned po zhasnutí světel se začal postupně prodírat startovním polem jedním úspěšným předjíždějícím manévrem za druhým. A rozhodly zastávky v boxech, ve kterých předstihl Maserati týmu Vitaphone Racing.
Po startu se za Corvette držel zeleno-žlutý Aston Martin týmu BMS Italia posádky Babini/Davies. V zastávkách trochu zaostal a dojel celkově čtvrtý, což je letos pro tento tým, který má problémy s pneumatikami Pirelli, poměrně dobrý výsledek.
V začátcích závodu jsme viděli pěkný souboj Aston Martin s posádkou Lechner/Lichtner-Hoyer týmu Jetalliance versus oba vozy týmu Vitaphone Racing, které doplnil i jeden z vozů Maserati týmu Scuderia Playteam Sarafree. Nejednalo se ovšem o týmovou jedničku, která urputně bojuje o titul, ale o druhou posádku ve složení Pier Guidi/Giannoccaro. Tato posádka není na mezinárodní scéně moc známá, ale italským fanouškům z italského mistrovství velmi dobře. Po prvních zastávkách se ovšem jejich závod zcela otočil k horšímu a celkově dojeli až na 7. místě. Vozy týmu Vitaphone Maserati sice dojely na bedně, ale na vítězství to nestačilo.
Do prvních zastávek vedoucí posádka Lechner/Lichtner-Hoyer nakonec celkem propadla a nakonec nezískala ani bod. Inu nejedná se o sprint, ale o vytrvalost. Dojela až na devátém místě.
Na celkem pomalé trati se dařilo Corvette, což můžeme přičíst na vrub toho, že tento speciál má větší mechanický grip, než třeba Aston Martin nebo Maserati. A to hlavně v pomalých zatáčkách. V závodě v Nogaru nestartovalo Lamborghini Murcielago s číslem 28. Jedná se o vůz, který v Brně těsně před koncem přišel o kolo. Oficiální důvod je, že se tým bojí, aby se situace neopakovala. Tak jsme letos poprvé měli na startu jen jeden vůz této značky.
Famózní sezonu letos ve třídě GT2 zažívá tým AF Corse Motorola s vozy Ferrari. V Nogaru vyhrál letos podruhé Stephane Ortelli a Gianmaria Bruni. Tento tým letos vyhrál již devětkrát, když zbývající vítězství zajistila posádka Müller/Vilander, ti však dnes po technických problémech odstoupili.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.