NOGARO –ZÁVOD / AKTUALIZOVÁNO; Žlutá Corvette C6R týmu Carsport Holand vyhrála dnešní závod v jihofrancouzském Nogaru. Posádku tohoto speciálu tvoří jezdecká sestava Hezemans/Deletraz.
Dvojice zvítězila v závodě FIA GT letos již podruhé, když svůj první letošní plný bodový příděl dosáhla na prestižním Total 24 Hours of Spa. V cíli byla následována dvěma Maserati týmu Vitaphone Racing v pořadí Biagi/Bartels a Montanari/Ramos.
Dále se umístili Babini/Davies s vozem Aston Martin DBR9 týmu BMS, následováni Wendlingerem a Sharpem také na Astonu, který byl zatížen 70 kily navíc díky handicapovému pravidlu. Na šesté pozici dokončili závod Bertolini s Piccinim na dalším Maserati MC12 tentokrát týmu Scuderia Playteam Sarafree. Hned za nimi protnuli cílovou čáru po dvou hodinách ostrého tempa jejich týmoví kolegové Pier Guidi a Giannoccaro. Bodovanou osmičku uzavřela posádka Kumpen/Longin s Corvette C5R.
I když závod vyhrála žlutá Corvette posádky Hezemans/Deletraz, po startu to tak vůbec nevypadalo. Tento americký speciál týmu Carsport Holand startoval totiž až z desátého místa, ale hned po zhasnutí světel se začal postupně prodírat startovním polem jedním úspěšným předjíždějícím manévrem za druhým. A rozhodly zastávky v boxech, ve kterých předstihl Maserati týmu Vitaphone Racing.
Po startu se za Corvette držel zeleno-žlutý Aston Martin týmu BMS Italia posádky Babini/Davies. V zastávkách trochu zaostal a dojel celkově čtvrtý, což je letos pro tento tým, který má problémy s pneumatikami Pirelli, poměrně dobrý výsledek.
V začátcích závodu jsme viděli pěkný souboj Aston Martin s posádkou Lechner/Lichtner-Hoyer týmu Jetalliance versus oba vozy týmu Vitaphone Racing, které doplnil i jeden z vozů Maserati týmu Scuderia Playteam Sarafree. Nejednalo se ovšem o týmovou jedničku, která urputně bojuje o titul, ale o druhou posádku ve složení Pier Guidi/Giannoccaro. Tato posádka není na mezinárodní scéně moc známá, ale italským fanouškům z italského mistrovství velmi dobře. Po prvních zastávkách se ovšem jejich závod zcela otočil k horšímu a celkově dojeli až na 7. místě. Vozy týmu Vitaphone Maserati sice dojely na bedně, ale na vítězství to nestačilo.
Do prvních zastávek vedoucí posádka Lechner/Lichtner-Hoyer nakonec celkem propadla a nakonec nezískala ani bod. Inu nejedná se o sprint, ale o vytrvalost. Dojela až na devátém místě.
Na celkem pomalé trati se dařilo Corvette, což můžeme přičíst na vrub toho, že tento speciál má větší mechanický grip, než třeba Aston Martin nebo Maserati. A to hlavně v pomalých zatáčkách. V závodě v Nogaru nestartovalo Lamborghini Murcielago s číslem 28. Jedná se o vůz, který v Brně těsně před koncem přišel o kolo. Oficiální důvod je, že se tým bojí, aby se situace neopakovala. Tak jsme letos poprvé měli na startu jen jeden vůz této značky.
Famózní sezonu letos ve třídě GT2 zažívá tým AF Corse Motorola s vozy Ferrari. V Nogaru vyhrál letos podruhé Stephane Ortelli a Gianmaria Bruni. Tento tým letos vyhrál již devětkrát, když zbývající vítězství zajistila posádka Müller/Vilander, ti však dnes po technických problémech odstoupili.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.