NOGARO –ZÁVOD / AKTUALIZOVÁNO; Žlutá Corvette C6R týmu Carsport Holand vyhrála dnešní závod v jihofrancouzském Nogaru. Posádku tohoto speciálu tvoří jezdecká sestava Hezemans/Deletraz.
Dvojice zvítězila v závodě FIA GT letos již podruhé, když svůj první letošní plný bodový příděl dosáhla na prestižním Total 24 Hours of Spa. V cíli byla následována dvěma Maserati týmu Vitaphone Racing v pořadí Biagi/Bartels a Montanari/Ramos.
Dále se umístili Babini/Davies s vozem Aston Martin DBR9 týmu BMS, následováni Wendlingerem a Sharpem také na Astonu, který byl zatížen 70 kily navíc díky handicapovému pravidlu. Na šesté pozici dokončili závod Bertolini s Piccinim na dalším Maserati MC12 tentokrát týmu Scuderia Playteam Sarafree. Hned za nimi protnuli cílovou čáru po dvou hodinách ostrého tempa jejich týmoví kolegové Pier Guidi a Giannoccaro. Bodovanou osmičku uzavřela posádka Kumpen/Longin s Corvette C5R.
I když závod vyhrála žlutá Corvette posádky Hezemans/Deletraz, po startu to tak vůbec nevypadalo. Tento americký speciál týmu Carsport Holand startoval totiž až z desátého místa, ale hned po zhasnutí světel se začal postupně prodírat startovním polem jedním úspěšným předjíždějícím manévrem za druhým. A rozhodly zastávky v boxech, ve kterých předstihl Maserati týmu Vitaphone Racing.
Po startu se za Corvette držel zeleno-žlutý Aston Martin týmu BMS Italia posádky Babini/Davies. V zastávkách trochu zaostal a dojel celkově čtvrtý, což je letos pro tento tým, který má problémy s pneumatikami Pirelli, poměrně dobrý výsledek.
V začátcích závodu jsme viděli pěkný souboj Aston Martin s posádkou Lechner/Lichtner-Hoyer týmu Jetalliance versus oba vozy týmu Vitaphone Racing, které doplnil i jeden z vozů Maserati týmu Scuderia Playteam Sarafree. Nejednalo se ovšem o týmovou jedničku, která urputně bojuje o titul, ale o druhou posádku ve složení Pier Guidi/Giannoccaro. Tato posádka není na mezinárodní scéně moc známá, ale italským fanouškům z italského mistrovství velmi dobře. Po prvních zastávkách se ovšem jejich závod zcela otočil k horšímu a celkově dojeli až na 7. místě. Vozy týmu Vitaphone Maserati sice dojely na bedně, ale na vítězství to nestačilo.
Do prvních zastávek vedoucí posádka Lechner/Lichtner-Hoyer nakonec celkem propadla a nakonec nezískala ani bod. Inu nejedná se o sprint, ale o vytrvalost. Dojela až na devátém místě.
Na celkem pomalé trati se dařilo Corvette, což můžeme přičíst na vrub toho, že tento speciál má větší mechanický grip, než třeba Aston Martin nebo Maserati. A to hlavně v pomalých zatáčkách. V závodě v Nogaru nestartovalo Lamborghini Murcielago s číslem 28. Jedná se o vůz, který v Brně těsně před koncem přišel o kolo. Oficiální důvod je, že se tým bojí, aby se situace neopakovala. Tak jsme letos poprvé měli na startu jen jeden vůz této značky.
Famózní sezonu letos ve třídě GT2 zažívá tým AF Corse Motorola s vozy Ferrari. V Nogaru vyhrál letos podruhé Stephane Ortelli a Gianmaria Bruni. Tento tým letos vyhrál již devětkrát, když zbývající vítězství zajistila posádka Müller/Vilander, ti však dnes po technických problémech odstoupili.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.