Podařilo se nám ještě před závodem v Brně udělat exklusivní rozhovor s jezdcem Bertem Longinem, který jezdí se žlutou Corvette C5R týmu Carsport.
Berte, jak vidíte vaše šance před závodem?
Včera jsme měli nějaké technické problémy v kvalifikaci, to zapříčinilo, že stojíme až na osmém místě. Přes noc a dnešní dopoledne pracovali mechanici velice tvrdě na odstranění problému, tak uvidíme v závodě. Pojedeme na 2 zastávky, takže si myslím, že máme šanci na úspěch. Kdybychom byli na bedně bylo by to super. (Jak se ukázalo, dvanáctileté zkušenosti pomohli Bertovi k přesnému odhadu, poznámka redakce.)
Je nějaký zásadní rozdíl mezi Corvette C5R a Corvette C6R?
Ne není. Je to spíše v karoserii. Jinak technicky jsou to takřka identická auta. Vloni jsme jezdili s novější Corvette C6R, letos jsme před sezónou obě auta testovali a v některých ohledech nám vyšlo, že je dokonce lepší tato starší verze, proto jsme se rozhodli pro ni.
Jaká je vaše neoblíbenější trať?
Moje nejoblíbenější trať je Spa. Ale mám rád i Brno a vloni jsme jeli v Buda…
V Budapešti?
Ano v Budapešti. Tam se mi také velice líbilo. Je to pěkná trať.
Jak to vypadá ve Vašem týmu s pneumatikami na závodní víkend?
No na víkend máme 6 sad pneumatik. Podle strategie využijeme dvě až tři sady pneumatik v závodě. Ostatní v trénincích a v kvalifikaci.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?