Podařilo se nám ještě před závodem v Brně udělat exklusivní rozhovor s jezdcem Bertem Longinem, který jezdí se žlutou Corvette C5R týmu Carsport.
Berte, jak vidíte vaše šance před závodem?
Včera jsme měli nějaké technické problémy v kvalifikaci, to zapříčinilo, že stojíme až na osmém místě. Přes noc a dnešní dopoledne pracovali mechanici velice tvrdě na odstranění problému, tak uvidíme v závodě. Pojedeme na 2 zastávky, takže si myslím, že máme šanci na úspěch. Kdybychom byli na bedně bylo by to super. (Jak se ukázalo, dvanáctileté zkušenosti pomohli Bertovi k přesnému odhadu, poznámka redakce.)
Je nějaký zásadní rozdíl mezi Corvette C5R a Corvette C6R?
Ne není. Je to spíše v karoserii. Jinak technicky jsou to takřka identická auta. Vloni jsme jezdili s novější Corvette C6R, letos jsme před sezónou obě auta testovali a v některých ohledech nám vyšlo, že je dokonce lepší tato starší verze, proto jsme se rozhodli pro ni.
Jaká je vaše neoblíbenější trať?
Moje nejoblíbenější trať je Spa. Ale mám rád i Brno a vloni jsme jeli v Buda…
V Budapešti?
Ano v Budapešti. Tam se mi také velice líbilo. Je to pěkná trať.
Jak to vypadá ve Vašem týmu s pneumatikami na závodní víkend?
No na víkend máme 6 sad pneumatik. Podle strategie využijeme dvě až tři sady pneumatik v závodě. Ostatní v trénincích a v kvalifikaci.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?