Podařilo se nám ještě před závodem v Brně udělat exklusivní rozhovor s jezdcem Bertem Longinem, který jezdí se žlutou Corvette C5R týmu Carsport.
Berte, jak vidíte vaše šance před závodem?
Včera jsme měli nějaké technické problémy v kvalifikaci, to zapříčinilo, že stojíme až na osmém místě. Přes noc a dnešní dopoledne pracovali mechanici velice tvrdě na odstranění problému, tak uvidíme v závodě. Pojedeme na 2 zastávky, takže si myslím, že máme šanci na úspěch. Kdybychom byli na bedně bylo by to super. (Jak se ukázalo, dvanáctileté zkušenosti pomohli Bertovi k přesnému odhadu, poznámka redakce.)
Je nějaký zásadní rozdíl mezi Corvette C5R a Corvette C6R?
Ne není. Je to spíše v karoserii. Jinak technicky jsou to takřka identická auta. Vloni jsme jezdili s novější Corvette C6R, letos jsme před sezónou obě auta testovali a v některých ohledech nám vyšlo, že je dokonce lepší tato starší verze, proto jsme se rozhodli pro ni.
Jaká je vaše neoblíbenější trať?
Moje nejoblíbenější trať je Spa. Ale mám rád i Brno a vloni jsme jeli v Buda…
V Budapešti?
Ano v Budapešti. Tam se mi také velice líbilo. Je to pěkná trať.
Jak to vypadá ve Vašem týmu s pneumatikami na závodní víkend?
No na víkend máme 6 sad pneumatik. Podle strategie využijeme dvě až tři sady pneumatik v závodě. Ostatní v trénincích a v kvalifikaci.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.