Další vynikající výsledek vybojovala česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Němec Stefan Mücke zajel třetí čas pro zítřejší závod 1000 km Spa, zároveň byl nejrychlejším pilotem vozů s benzinovými motory.
První řada totiž patří peugeotům s výrazně výkonnějšími naftovými agregáty. Mücke se bude v zítřejší belgické bitvě střídat jen s Janem Charouzem, třetí jezdec stáje Alex Yoong z Malajsie dal přednost přípravě na novou sezonu A1 GP.
Také pátý ze sedmi podniků mistrovství má extra našlapané startovní pole. V belgických Ardenách se v dnešní kvalifikaci utkalo osmačtyřicet automobilů čtyř různých kategorií. Druhý Čech ve startovní listině Jarek Janiš má s nizozemským kolegou Peterem Koxem (Spyker C8 Spyder GTR2) 40. místo, 10. ve třídě LM GT2.
Stefan Mücke: „Jsem moc šťastný. Všechno klaplo bezvadně. Naše stáj pracovala opět bezvadně, stejně jako v minulých závodech. Ve volných trénincích bylo těžké najít prostor pro zajetí rychlého kola, a to je dráha Spa Francorchamps hodně dlouhá. V kvalifikaci to bylo o něco lepší, ale bohužel v mém nejrychlejším kole, kdy byly gumy nejlepší, jsem se také zdržel. Naštěstí jen trošku. Je úžasné, že i přesto jsme před tolika silnými soupeři. Na závod se moc těším. Jsem v bezvadné závodnické náladě – v pauze LMS jsem téměř pořád závodil, ve FIA GT či v „Českém DTM“, jsem zkrátka parádně rozjetý a každou další jízdu si užívám.“
Jan Charouz: „Naše spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, plníme naše přání, být nejlepší z vozů s benzinovými motory. Teď ještě totéž zopakovat v závodě… Ve volných trénincích jsme se Stefanem jezdili podobné časy, ale on je zkušenější, proto dostal přednost. Já v trénincích najel dohromady asi hodinu a půl, což je parádní čas na přípravu. Auto bylo trošku neotáčivé, ale pro zítřejší závod to technici upraví. Už se na zítřek moc těším, závod bude rozjíždět Stefan.“
Antonín Charouz: „Jsem z obou našich kluků nadšený. Nejen ze Stefana. I Honza zajížděl supr časy, což je velmi dobré pro závod. Vyrovnaná dvojice pilotů je ve vytrvalostních bitvách velmi důležitá. Těší mě, že je za námi tolik špičkových týmů. Co stáj, co jezdec, to extratřída.“
Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).
Výsledky, kvalifikace na 1000km Spa 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi) 2:00,105 2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) -0,452 3. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -4,415 4. Johansson, Shimoda (Zytek 07S) -4,159 5. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -4,701 6. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -4,731 7. Campbell, Odtiž, Nakano (Creation CA07 Judd) -4,797 8. Gounon, Moreau, Petrov ((Courage LC70 AER) -5,371 9. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5,433 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -6,555 40. 10 v LM GT2J. Janiš, Kox (Spyker C8 Spyder GTR2) -24,399 Startovalo 48 vozů BPA
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.