Další vynikající výsledek vybojovala česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Němec Stefan Mücke zajel třetí čas pro zítřejší závod 1000 km Spa, zároveň byl nejrychlejším pilotem vozů s benzinovými motory.
První řada totiž patří peugeotům s výrazně výkonnějšími naftovými agregáty. Mücke se bude v zítřejší belgické bitvě střídat jen s Janem Charouzem, třetí jezdec stáje Alex Yoong z Malajsie dal přednost přípravě na novou sezonu A1 GP.
Také pátý ze sedmi podniků mistrovství má extra našlapané startovní pole. V belgických Ardenách se v dnešní kvalifikaci utkalo osmačtyřicet automobilů čtyř různých kategorií. Druhý Čech ve startovní listině Jarek Janiš má s nizozemským kolegou Peterem Koxem (Spyker C8 Spyder GTR2) 40. místo, 10. ve třídě LM GT2.
Stefan Mücke: „Jsem moc šťastný. Všechno klaplo bezvadně. Naše stáj pracovala opět bezvadně, stejně jako v minulých závodech. Ve volných trénincích bylo těžké najít prostor pro zajetí rychlého kola, a to je dráha Spa Francorchamps hodně dlouhá. V kvalifikaci to bylo o něco lepší, ale bohužel v mém nejrychlejším kole, kdy byly gumy nejlepší, jsem se také zdržel. Naštěstí jen trošku. Je úžasné, že i přesto jsme před tolika silnými soupeři. Na závod se moc těším. Jsem v bezvadné závodnické náladě – v pauze LMS jsem téměř pořád závodil, ve FIA GT či v „Českém DTM“, jsem zkrátka parádně rozjetý a každou další jízdu si užívám.“
Jan Charouz: „Naše spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, plníme naše přání, být nejlepší z vozů s benzinovými motory. Teď ještě totéž zopakovat v závodě… Ve volných trénincích jsme se Stefanem jezdili podobné časy, ale on je zkušenější, proto dostal přednost. Já v trénincích najel dohromady asi hodinu a půl, což je parádní čas na přípravu. Auto bylo trošku neotáčivé, ale pro zítřejší závod to technici upraví. Už se na zítřek moc těším, závod bude rozjíždět Stefan.“
Antonín Charouz: „Jsem z obou našich kluků nadšený. Nejen ze Stefana. I Honza zajížděl supr časy, což je velmi dobré pro závod. Vyrovnaná dvojice pilotů je ve vytrvalostních bitvách velmi důležitá. Těší mě, že je za námi tolik špičkových týmů. Co stáj, co jezdec, to extratřída.“
Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).
Výsledky, kvalifikace na 1000km Spa 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi) 2:00,105 2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) -0,452 3. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -4,415 4. Johansson, Shimoda (Zytek 07S) -4,159 5. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -4,701 6. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -4,731 7. Campbell, Odtiž, Nakano (Creation CA07 Judd) -4,797 8. Gounon, Moreau, Petrov ((Courage LC70 AER) -5,371 9. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5,433 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -6,555 40. 10 v LM GT2J. Janiš, Kox (Spyker C8 Spyder GTR2) -24,399 Startovalo 48 vozů BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?