Další vynikající výsledek vybojovala česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Němec Stefan Mücke zajel třetí čas pro zítřejší závod 1000 km Spa, zároveň byl nejrychlejším pilotem vozů s benzinovými motory.
První řada totiž patří peugeotům s výrazně výkonnějšími naftovými agregáty. Mücke se bude v zítřejší belgické bitvě střídat jen s Janem Charouzem, třetí jezdec stáje Alex Yoong z Malajsie dal přednost přípravě na novou sezonu A1 GP.
Také pátý ze sedmi podniků mistrovství má extra našlapané startovní pole. V belgických Ardenách se v dnešní kvalifikaci utkalo osmačtyřicet automobilů čtyř různých kategorií. Druhý Čech ve startovní listině Jarek Janiš má s nizozemským kolegou Peterem Koxem (Spyker C8 Spyder GTR2) 40. místo, 10. ve třídě LM GT2.
Stefan Mücke: „Jsem moc šťastný. Všechno klaplo bezvadně. Naše stáj pracovala opět bezvadně, stejně jako v minulých závodech. Ve volných trénincích bylo těžké najít prostor pro zajetí rychlého kola, a to je dráha Spa Francorchamps hodně dlouhá. V kvalifikaci to bylo o něco lepší, ale bohužel v mém nejrychlejším kole, kdy byly gumy nejlepší, jsem se také zdržel. Naštěstí jen trošku. Je úžasné, že i přesto jsme před tolika silnými soupeři. Na závod se moc těším. Jsem v bezvadné závodnické náladě – v pauze LMS jsem téměř pořád závodil, ve FIA GT či v „Českém DTM“, jsem zkrátka parádně rozjetý a každou další jízdu si užívám.“
Jan Charouz: „Naše spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, plníme naše přání, být nejlepší z vozů s benzinovými motory. Teď ještě totéž zopakovat v závodě… Ve volných trénincích jsme se Stefanem jezdili podobné časy, ale on je zkušenější, proto dostal přednost. Já v trénincích najel dohromady asi hodinu a půl, což je parádní čas na přípravu. Auto bylo trošku neotáčivé, ale pro zítřejší závod to technici upraví. Už se na zítřek moc těším, závod bude rozjíždět Stefan.“
Antonín Charouz: „Jsem z obou našich kluků nadšený. Nejen ze Stefana. I Honza zajížděl supr časy, což je velmi dobré pro závod. Vyrovnaná dvojice pilotů je ve vytrvalostních bitvách velmi důležitá. Těší mě, že je za námi tolik špičkových týmů. Co stáj, co jezdec, to extratřída.“
Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).
Výsledky, kvalifikace na 1000km Spa 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi) 2:00,105 2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) -0,452 3. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -4,415 4. Johansson, Shimoda (Zytek 07S) -4,159 5. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -4,701 6. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -4,731 7. Campbell, Odtiž, Nakano (Creation CA07 Judd) -4,797 8. Gounon, Moreau, Petrov ((Courage LC70 AER) -5,371 9. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5,433 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -6,555 40. 10 v LM GT2J. Janiš, Kox (Spyker C8 Spyder GTR2) -24,399 Startovalo 48 vozů BPA
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?