Další vynikající výsledek vybojovala česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Němec Stefan Mücke zajel třetí čas pro zítřejší závod 1000 km Spa, zároveň byl nejrychlejším pilotem vozů s benzinovými motory.
První řada totiž patří peugeotům s výrazně výkonnějšími naftovými agregáty. Mücke se bude v zítřejší belgické bitvě střídat jen s Janem Charouzem, třetí jezdec stáje Alex Yoong z Malajsie dal přednost přípravě na novou sezonu A1 GP.
Také pátý ze sedmi podniků mistrovství má extra našlapané startovní pole. V belgických Ardenách se v dnešní kvalifikaci utkalo osmačtyřicet automobilů čtyř různých kategorií. Druhý Čech ve startovní listině Jarek Janiš má s nizozemským kolegou Peterem Koxem (Spyker C8 Spyder GTR2) 40. místo, 10. ve třídě LM GT2.
Stefan Mücke: „Jsem moc šťastný. Všechno klaplo bezvadně. Naše stáj pracovala opět bezvadně, stejně jako v minulých závodech. Ve volných trénincích bylo těžké najít prostor pro zajetí rychlého kola, a to je dráha Spa Francorchamps hodně dlouhá. V kvalifikaci to bylo o něco lepší, ale bohužel v mém nejrychlejším kole, kdy byly gumy nejlepší, jsem se také zdržel. Naštěstí jen trošku. Je úžasné, že i přesto jsme před tolika silnými soupeři. Na závod se moc těším. Jsem v bezvadné závodnické náladě – v pauze LMS jsem téměř pořád závodil, ve FIA GT či v „Českém DTM“, jsem zkrátka parádně rozjetý a každou další jízdu si užívám.“
Jan Charouz: „Naše spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, plníme naše přání, být nejlepší z vozů s benzinovými motory. Teď ještě totéž zopakovat v závodě… Ve volných trénincích jsme se Stefanem jezdili podobné časy, ale on je zkušenější, proto dostal přednost. Já v trénincích najel dohromady asi hodinu a půl, což je parádní čas na přípravu. Auto bylo trošku neotáčivé, ale pro zítřejší závod to technici upraví. Už se na zítřek moc těším, závod bude rozjíždět Stefan.“
Antonín Charouz: „Jsem z obou našich kluků nadšený. Nejen ze Stefana. I Honza zajížděl supr časy, což je velmi dobré pro závod. Vyrovnaná dvojice pilotů je ve vytrvalostních bitvách velmi důležitá. Těší mě, že je za námi tolik špičkových týmů. Co stáj, co jezdec, to extratřída.“
Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).
Výsledky, kvalifikace na 1000km Spa 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi) 2:00,105 2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) -0,452 3. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -4,415 4. Johansson, Shimoda (Zytek 07S) -4,159 5. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -4,701 6. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -4,731 7. Campbell, Odtiž, Nakano (Creation CA07 Judd) -4,797 8. Gounon, Moreau, Petrov ((Courage LC70 AER) -5,371 9. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5,433 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -6,555 40. 10 v LM GT2J. Janiš, Kox (Spyker C8 Spyder GTR2) -24,399 Startovalo 48 vozů BPA
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.