Další vynikající výsledek vybojovala česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd v šampionátu Le Mans Series. Němec Stefan Mücke zajel třetí čas pro zítřejší závod 1000 km Spa, zároveň byl nejrychlejším pilotem vozů s benzinovými motory.
První řada totiž patří peugeotům s výrazně výkonnějšími naftovými agregáty. Mücke se bude v zítřejší belgické bitvě střídat jen s Janem Charouzem, třetí jezdec stáje Alex Yoong z Malajsie dal přednost přípravě na novou sezonu A1 GP.
Také pátý ze sedmi podniků mistrovství má extra našlapané startovní pole. V belgických Ardenách se v dnešní kvalifikaci utkalo osmačtyřicet automobilů čtyř různých kategorií. Druhý Čech ve startovní listině Jarek Janiš má s nizozemským kolegou Peterem Koxem (Spyker C8 Spyder GTR2) 40. místo, 10. ve třídě LM GT2.
Stefan Mücke: „Jsem moc šťastný. Všechno klaplo bezvadně. Naše stáj pracovala opět bezvadně, stejně jako v minulých závodech. Ve volných trénincích bylo těžké najít prostor pro zajetí rychlého kola, a to je dráha Spa Francorchamps hodně dlouhá. V kvalifikaci to bylo o něco lepší, ale bohužel v mém nejrychlejším kole, kdy byly gumy nejlepší, jsem se také zdržel. Naštěstí jen trošku. Je úžasné, že i přesto jsme před tolika silnými soupeři. Na závod se moc těším. Jsem v bezvadné závodnické náladě – v pauze LMS jsem téměř pořád závodil, ve FIA GT či v „Českém DTM“, jsem zkrátka parádně rozjetý a každou další jízdu si užívám.“
Jan Charouz: „Naše spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, plníme naše přání, být nejlepší z vozů s benzinovými motory. Teď ještě totéž zopakovat v závodě… Ve volných trénincích jsme se Stefanem jezdili podobné časy, ale on je zkušenější, proto dostal přednost. Já v trénincích najel dohromady asi hodinu a půl, což je parádní čas na přípravu. Auto bylo trošku neotáčivé, ale pro zítřejší závod to technici upraví. Už se na zítřek moc těším, závod bude rozjíždět Stefan.“
Antonín Charouz: „Jsem z obou našich kluků nadšený. Nejen ze Stefana. I Honza zajížděl supr časy, což je velmi dobré pro závod. Vyrovnaná dvojice pilotů je ve vytrvalostních bitvách velmi důležitá. Těší mě, že je za námi tolik špičkových týmů. Co stáj, co jezdec, to extratřída.“
Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).
Výsledky, kvalifikace na 1000km Spa 1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi) 2:00,105 2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) -0,452 3. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -4,415 4. Johansson, Shimoda (Zytek 07S) -4,159 5. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -4,701 6. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -4,731 7. Campbell, Odtiž, Nakano (Creation CA07 Judd) -4,797 8. Gounon, Moreau, Petrov ((Courage LC70 AER) -5,371 9. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5,433 10. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -6,555 40. 10 v LM GT2J. Janiš, Kox (Spyker C8 Spyder GTR2) -24,399 Startovalo 48 vozů BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?