Bezmála dvouměsíční pauza v kalendáři Le Mans Series je u konce, mimořádně početné startovní pole se nyní sjíždí k proslulé belgické trati Spa Francorchamps.
Nechybí v něm česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd. O víkendu se na start čtvrtého z šesti závodů postaví výjimečně jen dvojice závodníků. O další úspěch se v továrním speciálu Lola B07/17 Judd pokusí posádka Jan Charouz, Stefan Mücke.
Jejich kolega z předchozích bitev Alex Yoong se rozhodl dát přednost přípravě na novou sezonu A1 Grand Prix. Malajský expilot formule 1 byl členem týmu ve dvou závodech LMS (Valencie, Nürburgring) a také v legendárním maratonu 24h Le Mans. Naopak chyběl v úvodu sezony, v závodě 1000km Monzy, kde bojovali jen Charouz s Mückem.
Nedělní závod ve Spa bude mít tradiční formát mistrovství, pojede se na 1000 kilometrů, nejdéle však šest na hodin. Na startu bude rekordní počet startujících – 53! Dráha v belgických Ardenách má s tímto podnikem velkou tradici, podobně jako tomu je v italské Monze či na německém Nürburgringu. První boj na tisíc kilometrů se ve Spa jel před jednačtyřiceti lety a největší slávu i ohlas měl v 80. letech minulého století.
To byla nesmírně kvalitní a populární skupina C, v níž se za volanty supersilných sportovních prototypů utkávala jezdecká esa včetně aktuálních pilotů F1. Právě v tomto období mistrovství světa WSC, konkrétně v roce 1985, přišel ve Spa motoristický svět o jednoho z největších talentů historie. V zatáčce Eau Rouge zahynul v troskách vozu Porsche 956 Turbo Němec Stefan Bellof.
Oba piloti stáje Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd mají belgickou trať velmi rádi. Jan Charouz ji má navíc v živé paměti, protože před třemi týdny absolvoval 24h Spa. Závod patřil do kalendáře FIA Grand Turismo a dvacetiletý Pražan v něm řídil Lamborghini Gallardo GT3. Zajel nejrychlejší kolo třídy European GT3, přičemž s vozem bojoval poprvé. V závodě navíc jezdil stabilně o vteřinu a půl lepší časy než konkurence. Loni jel belgický maraton se Saleenem S7R.
I Mücke má za sebou letošní čtyřiadvacetihodinovku (Lamborghini Murcielago GT1) a předloni byl ve Spa jako pilot DTM. Dvojice se sešla o uplynulém víkendu v Mostě, kde společně s Antonínem Charouzem (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) zvítězili ve tříhodinovém závodě MMČR.
Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).
Jan Charouz: „Do Spa Francorchamps se moc těším. Trať jsem si okamžitě od svého prvního startu oblíbil. Mrzí mě, že Alex s námi nebude, protože jsme se během našeho působení skamarádili, je to zábavný chlapík. Jeho důvody, proč nejede, ovšem zcela chápu. Doufám, že v závodě zopakujeme naši rychlost z minulých závodů. Máme na to být hned za továrními peugeoty s výkonnějšími turbomotory. Jsem rád, že jsem byl ve Spa s „Lambem“ tak rychlý, je to povzbudivé pro tento víkend. Jen doufám, že nebude pršet, to je v tamních lesích hodně nepříjemné.“
Stefan Mücke: „Můžu jen zopakovat Honzova slova. Spa Francorchamps je fantastická trať, na které závodím vždy velmi rád. Je to jednoznačně jedna z nejlepších a nejkrásnějších drah v Evropě. Navíc si myslím, že by mohla velmi dobře sedět naší Lole B07/17 Judd. Doufám, že se nám podaří naplnit teoretický předpoklad, že budeme hned za naftovými peugeoty.“
Antonín Charouz: „Oba naši závodníci přesně popsali naše ambice i možnosti, takže se nebudu opakovat. Alexovo rozhodnutí věnovat se přípravě na novou sezonu A1 Grand Prix naprosto chápu a akceptuji. S něčím podobným počítáme i my. Vzhledem k tomu, že Světový pohár motorsportu budeme absolvovat opět i my, zvažuji, že vynecháme poslední závod LMS v Brazílii a oba podniky American Le Mans Series. Rozhodneme se podle výsledku ve Spa a v dalším boji LMS v Silverstone. Musím ještě zmínit Jarka Janiše, který ve Spa pojede opět za stáj Spyker Squadron. Doufám, že konečně dojede do cíle, pokud možno na nějakém slušném místě.“
Harmonogram LMS ve Spa Pátek 17. 8. 12.00 – 13.00 1. volný trénink 17.20 – 18.20 2. volný trénink Sobota 18. 8. 9.45 – 10.45 3. volný trénink 14.40 – 15.00 kvalifikace Neděle 19. 8. 8.00 – 8.20 warm up 12.30 – 18.30 závod Livetiming: www.ris-timing.be
Průběžné pořadí Le Mans Series po 3. z 6 závodů, stáje 1. Peugeot Total st. č. 8 -16 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 12 3. Peugeot Total st. č. 7 - 10 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 8 5. Pescarolo Sport st.č. 17 - 8 6. Rollcentre Racing stč. 18 - 8 Jezdci 1. Lamy, Sarrazin 16 2. Bouillon 12 3. M. Gené, Minassian 10 4. Collard 8 5. J. Charouz, Mücke, Yoong 8 Internet: www.lemans-series.com BPA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?