LMS: Tým Škoda Charouz ve Spa se dvěma piloty

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 16. srpna 2007 10:33
Sdílej:

Bezmála dvouměsíční pauza v kalendáři Le Mans Series je u konce, mimořádně početné startovní pole se nyní sjíždí k proslulé belgické trati Spa Francorchamps.

Nechybí v něm česká stáj Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd. O víkendu se na start čtvrtého z šesti závodů postaví výjimečně jen dvojice závodníků. O další úspěch se v továrním speciálu Lola B07/17 Judd pokusí posádka Jan Charouz, Stefan Mücke.

Jejich kolega z předchozích bitev Alex Yoong se rozhodl dát přednost přípravě na novou sezonu A1 Grand Prix. Malajský expilot formule 1 byl členem týmu ve dvou závodech LMS (Valencie, Nürburgring) a také v legendárním maratonu 24h Le Mans. Naopak chyběl v úvodu sezony, v závodě 1000km Monzy, kde bojovali jen Charouz s Mückem.

Nedělní závod ve Spa bude mít tradiční formát mistrovství, pojede se na 1000 kilometrů, nejdéle však šest na hodin. Na startu bude rekordní počet startujících – 53! Dráha v belgických Ardenách má s tímto podnikem velkou tradici, podobně jako tomu je v italské Monze či na německém Nürburgringu. První boj na tisíc kilometrů se ve Spa jel před jednačtyřiceti lety a největší slávu i ohlas měl v 80. letech minulého století.

To byla nesmírně kvalitní a populární skupina C, v níž se za volanty supersilných sportovních prototypů utkávala jezdecká esa včetně aktuálních pilotů F1. Právě v tomto období mistrovství světa WSC, konkrétně v roce 1985, přišel ve Spa motoristický svět o jednoho z největších talentů historie. V zatáčce Eau Rouge zahynul v troskách vozu Porsche 956 Turbo Němec Stefan Bellof.

Oba piloti stáje Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd mají belgickou trať velmi rádi. Jan Charouz ji má navíc v živé paměti, protože před třemi týdny absolvoval 24h Spa. Závod patřil do kalendáře FIA Grand Turismo a dvacetiletý Pražan v něm řídil Lamborghini Gallardo GT3. Zajel nejrychlejší kolo třídy European GT3, přičemž s vozem bojoval poprvé. V závodě navíc jezdil stabilně o vteřinu a půl lepší časy než konkurence. Loni jel belgický maraton se Saleenem S7R.

I Mücke má za sebou letošní čtyřiadvacetihodinovku (Lamborghini Murcielago GT1) a předloni byl ve Spa jako pilot DTM. Dvojice se sešla o uplynulém víkendu v Mostě, kde společně s Antonínem Charouzem (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) zvítězili ve tříhodinovém závodě MMČR.

Stejně jako předchozí závody LMS i nedělní bitvu pustí v přímém přenosu česká televizní stanice Galaxie Sport. Začátky vysílání: 12.25, 14.00 (živě) a 20.00 (záznam).

Jan Charouz: „Do Spa Francorchamps se moc těším. Trať jsem si okamžitě od svého prvního startu oblíbil. Mrzí mě, že Alex s námi nebude, protože jsme se během našeho působení skamarádili, je to zábavný chlapík. Jeho důvody, proč nejede, ovšem zcela chápu. Doufám, že v závodě zopakujeme naši rychlost z minulých závodů. Máme na to být hned za továrními peugeoty s výkonnějšími turbomotory. Jsem rád, že jsem byl ve Spa s „Lambem“ tak rychlý, je to povzbudivé pro tento víkend. Jen doufám, že nebude pršet, to je v tamních lesích hodně nepříjemné.“

Stefan Mücke: „Můžu jen zopakovat Honzova slova. Spa Francorchamps je fantastická trať, na které závodím vždy velmi rád. Je to jednoznačně jedna z nejlepších a nejkrásnějších drah v Evropě. Navíc si myslím, že by mohla velmi dobře sedět naší Lole B07/17 Judd. Doufám, že se nám podaří naplnit teoretický předpoklad, že budeme hned za naftovými peugeoty.“

Antonín Charouz: „Oba naši závodníci přesně popsali naše ambice i možnosti, takže se nebudu opakovat. Alexovo rozhodnutí věnovat se přípravě na novou sezonu A1 Grand Prix naprosto chápu a akceptuji. S něčím podobným počítáme i my. Vzhledem k tomu, že Světový pohár motorsportu budeme absolvovat opět i my, zvažuji, že vynecháme poslední závod LMS v Brazílii a oba podniky American Le Mans Series. Rozhodneme se podle výsledku ve Spa a v dalším boji LMS v Silverstone. Musím ještě zmínit Jarka Janiše, který ve Spa pojede opět za stáj Spyker Squadron. Doufám, že konečně dojede do cíle, pokud možno na nějakém slušném místě.“

Harmonogram LMS ve Spa Pátek 17. 8. 12.00 – 13.00 1. volný trénink 17.20 – 18.20 2. volný trénink Sobota 18. 8. 9.45 – 10.45 3. volný trénink 14.40 – 15.00 kvalifikace Neděle 19. 8. 8.00 – 8.20 warm up 12.30 – 18.30 závod Livetiming: www.ris-timing.be

Průběžné pořadí Le Mans Series po 3. z 6 závodů, stáje 1. Peugeot Total st. č. 8 -16 bodů 2. Pescarolo Sport st.č. 16 - 12 3. Peugeot Total st. č. 7 - 10 4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd st.č 15 - 8 5. Pescarolo Sport st.č. 17 - 8 6. Rollcentre Racing stč. 18 - 8 Jezdci 1. Lamy, Sarrazin 16 2. Bouillon 12 3. M. Gené, Minassian 10 4. Collard 8 5. J. Charouz, Mücke, Yoong 8 Internet: www.lemans-series.com BPA

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.