LEXINGTON: Tomáš Enge s Dirkem Müllerem a vozem Ferrari F430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing vybojovali v sedmém závodě ALMS 2007 v Lexingtonu páté místo ve třídě GT2. O lepší umístění posádku připravil incident s jedním ze soupeřů.
Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing těsně po závodě oznámil ukončení spolupráce s Tomášem Engem. Českého jezdce připravila o místo ve stáji kolize, k níž došlo přibližně tři čtvrtě hodiny po startu závodu vypsaného na dvě hodiny a pětačtyřicet minut. Enge tak „v podmínce“ obdržel penalizaci za způsobení havárie, což manažeru týmu Daleu Whiteovi stačilo, aby s Engem ukončil spolupráci.
Navzdory poškození vozu získal tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing body za páté místo v hodnocení třídy GT2. Dirk Müller bude barvy týmu hájit i v následujících závodech, jméno druhého pilota vozu se startovním číslem 31 bude oznámeno před 11. srpnem, kdy se uskuteční další závod Road America. Petersen Motorsports/White Lightning Racing je obhájcem vítězství ve třídě GT2 v Road America a v Elkhart Lake se radoval z vítězství třikrát ze čtyř posledních sezon.
Dale White, manažer týmu: “Na základě naší týmové strategie jsme se rozhodli uvolnit Tomáše prakticky okamžitě ze smlouvy s Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Je to krajně nepříjemné pro Mikea Petersena, pro mě osobně i pro tým, ale Tomáš měl od závodu v Lime Rocku podmínku jak od pořadatelů z IMSA, tak od týmu, ale naše politika je taková. Bylo jasné, že už nemůžeme a nebudeme tolerovat další penalizaci a že další postih bude řešen tímto způsobem. Bez ohledu na okolnosti dnešní kolize je naším zvykem, respektovat rozhodnutí komisařů.”
Antonín Charouz, manažer jezdce Tomáše Engeho: „Nevím, co bych k tomu měl říct. Incident jsem zatím neviděl a budu si muset počkat na záznam, ale předpokládám, že komisaři rozhodli správně. Každopádně je to neměnná věc a pro mě je obrovské zklamání, že se Tomáš zachoval takhle nedisciplinovaně. V podmínce si neměl dovolit takhle riskovat.“ BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?