LEXINGTON: Tomáš Enge s Dirkem Müllerem a vozem Ferrari F430 GT týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing vybojovali v sedmém závodě ALMS 2007 v Lexingtonu páté místo ve třídě GT2. O lepší umístění posádku připravil incident s jedním ze soupeřů.
Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing těsně po závodě oznámil ukončení spolupráce s Tomášem Engem. Českého jezdce připravila o místo ve stáji kolize, k níž došlo přibližně tři čtvrtě hodiny po startu závodu vypsaného na dvě hodiny a pětačtyřicet minut. Enge tak „v podmínce“ obdržel penalizaci za způsobení havárie, což manažeru týmu Daleu Whiteovi stačilo, aby s Engem ukončil spolupráci.
Navzdory poškození vozu získal tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing body za páté místo v hodnocení třídy GT2. Dirk Müller bude barvy týmu hájit i v následujících závodech, jméno druhého pilota vozu se startovním číslem 31 bude oznámeno před 11. srpnem, kdy se uskuteční další závod Road America. Petersen Motorsports/White Lightning Racing je obhájcem vítězství ve třídě GT2 v Road America a v Elkhart Lake se radoval z vítězství třikrát ze čtyř posledních sezon.
Dale White, manažer týmu: “Na základě naší týmové strategie jsme se rozhodli uvolnit Tomáše prakticky okamžitě ze smlouvy s Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Je to krajně nepříjemné pro Mikea Petersena, pro mě osobně i pro tým, ale Tomáš měl od závodu v Lime Rocku podmínku jak od pořadatelů z IMSA, tak od týmu, ale naše politika je taková. Bylo jasné, že už nemůžeme a nebudeme tolerovat další penalizaci a že další postih bude řešen tímto způsobem. Bez ohledu na okolnosti dnešní kolize je naším zvykem, respektovat rozhodnutí komisařů.”
Antonín Charouz, manažer jezdce Tomáše Engeho: „Nevím, co bych k tomu měl říct. Incident jsem zatím neviděl a budu si muset počkat na záznam, ale předpokládám, že komisaři rozhodli správně. Každopádně je to neměnná věc a pro mě je obrovské zklamání, že se Tomáš zachoval takhle nedisciplinovaně. V podmínce si neměl dovolit takhle riskovat.“ BPA
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.