BUKUREŠŤ - ZÁVOD; Zatímco u nás svítilo slunce, v Rumunsku se posádky závodních vozů grand tourismo potýkaly s kluzkou tratí v ulicích města, jež zalévaly proudy deště.
Po většinu času dvouhodinového závodu jezdil v čele startovního pole Aston Martin stáje Jetalliance posádky Wendlinger/Sharp, ale úspěch nakonec slavila ze druhého místa startující dvojice Bertolini/Piccini s vozem Maserati týmu Playteam Sarafree.
Zmíněný Aston klesl na čtvrté místo za hvězdy deštivých tratí Bouchuta/Mückeho s Lamborghini a Montanariho/Ramose s dalším Maserati, tentokrát týmu Vitaphone.
Zástupci Chrysleru Corvette Kumpen/Longin skončili se ztrátou jednoho okruhu jako pátí a šestí celkově protnuli cílovou čáru vítězi třídy GT2 Vilander/Muller s Ferrari 430 stáje AF Corse. Jaroslav Janiš závod v Rumunsku nedokončil.
V čele šampionátu jezdců GT1 stojí poněkud nečekaně dvojice Lamborghini Bouchut a Mücke, v hodnocení týmů Vitaphone startující s Maserati.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?