BUKUREŠŤ - KVALIFIKACE; Třetí závod letošní sezony šampionátu FIA GT hostí rumunské hlavní město, kde pořadatelé skutečně připravili městský okruh v těsném sousedství bývalého prezidentského paláce a současného sídla parlamentu.
Městské okruhy jsou známy tím, že se na nich předjíždí jen velmi obtížně, a proto byl zisk pole position cílem řady jezdců. Od samého počátku víkendu bylo zřejmé, že zdejší dráha vyhovuje především vozům Maserati. V ranním deštivém tréninku se však dařilo i vozům Chevrolet Corvette.
Provizorní pole position si vyjel ve svém prvním rychlém kole Bertolini, jehož záhy vystřídal Monfardini a dalších 5 desetin vteřiny na časomíře redukoval záhy Kumpen. Jen tři minuty po začátku kvalifikace zajel nejlepší kolo už čtvrtý jezdec, a to Pier Guidi. Ital s Maserati stáje Playteam předvedl výborný výkon a nejbližším soupeřům odskočil o 1,4 vteřiny. V dalším kole byl ještě rychlejší a čas posunul níže o další 3 desetiny.
Sedm minut před koncem přišel další úspěšný útok, tentokrát týmového kolegy Bertoliniho, ale Pier Guidi při svém průjezdu rozhodl definitivně o pole position pro svůj vůz. Za Bertoliniho se do druhé řady postaví Montanari s vedoucím Maserati průběžné klasifikace stáje Vitaphone a první zástupce Aston Martin Lichtner-Hoyer. Kumpen získal páté místo na startu pro starší z dvojice Corvette, na Hezemanse v novější zbylo až desáté místo ze dvěma Lamborghini.
Jaroslav Janiš s Ferrari bude zítra začínat z celkového patnáctého místa, přičemž v klasifikaci třídy GT2 bude startovat jako třetí.
VÝSLEDEK KVALIFIKACE:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?