BUKUREŠŤ - KVALIFIKACE; Třetí závod letošní sezony šampionátu FIA GT hostí rumunské hlavní město, kde pořadatelé skutečně připravili městský okruh v těsném sousedství bývalého prezidentského paláce a současného sídla parlamentu.
Městské okruhy jsou známy tím, že se na nich předjíždí jen velmi obtížně, a proto byl zisk pole position cílem řady jezdců. Od samého počátku víkendu bylo zřejmé, že zdejší dráha vyhovuje především vozům Maserati. V ranním deštivém tréninku se však dařilo i vozům Chevrolet Corvette.
Provizorní pole position si vyjel ve svém prvním rychlém kole Bertolini, jehož záhy vystřídal Monfardini a dalších 5 desetin vteřiny na časomíře redukoval záhy Kumpen. Jen tři minuty po začátku kvalifikace zajel nejlepší kolo už čtvrtý jezdec, a to Pier Guidi. Ital s Maserati stáje Playteam předvedl výborný výkon a nejbližším soupeřům odskočil o 1,4 vteřiny. V dalším kole byl ještě rychlejší a čas posunul níže o další 3 desetiny.
Sedm minut před koncem přišel další úspěšný útok, tentokrát týmového kolegy Bertoliniho, ale Pier Guidi při svém průjezdu rozhodl definitivně o pole position pro svůj vůz. Za Bertoliniho se do druhé řady postaví Montanari s vedoucím Maserati průběžné klasifikace stáje Vitaphone a první zástupce Aston Martin Lichtner-Hoyer. Kumpen získal páté místo na startu pro starší z dvojice Corvette, na Hezemanse v novější zbylo až desáté místo ze dvěma Lamborghini.
Jaroslav Janiš s Ferrari bude zítra začínat z celkového patnáctého místa, přičemž v klasifikaci třídy GT2 bude startovat jako třetí.
VÝSLEDEK KVALIFIKACE:
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.