SILVERSTONE - ZÁVOD; Druhý podnik šampionátu FIA GT hostil britský okruh Silverstone. Jasné vítězství dnes získali jezdci týmu Vitaphone Racing Salo s Biagim v italském Maserati MC12. Na stupně vítězů je doprovodili jezdci s americkými Chevrolet Corvette.
Vitaphone Racing obhájil své loňské vítězství, kdy protnuli cílovou čáru jako první Bartels a Bertolini. Salo / Biagi dokázali překonat vítěze kvalifikace Hezemanse a Deletraze s Corvette stáje Carsport o 37 vteřin. Třetí místo patřilo Kumpenovi s Longinem ve druhém a starším Chevroletu téže stáje.
„Jsem opravdu šťastný, tohle vítězství patří Michaelovi Bartelsovi k brzkému uzdravení. Mika Salo mi řekl, že by si moc přál vyhrát, neboť je to jeho jediný start ve třídě GT1, tak jsem rád, že se nám podařilo jeho přání splnit. Já sám mám v pondělí narozeniny, tak jsem si dal krásný dárek. Když měla Corvette potíže, získali jsme náskok a výhodu. Měli jsme dobrou strategii a Michelin nám připravil skvělé gumy. Mika odvedl skvělou práci, má bohaté zkušenosti a hodně jsem se toho od něj naučil," uvedl Biagi. „Většinu práce odvedl Thomas, bylo pro mne obtížné se tak rychle aklimatizovat na vůz, tým udělal vynikající práci jsem šťastný,“ doplnil bývalý pilot Formule 1 Mika Salo.
Mike Hezemans si pochvaloval svůj vůz v první části závodu, ale díky strategii zbyly na jeho kolegu Deletraze staré pláště z předchozího závodu a Jean-Denis nezvládl řízení, což skončilo smykem. „Byl by to vyrovnaný závod ještě více, v úvodní části jsme měli nejlepší vůz startovního pole, ale naše riskantní strategie nevyšla, Jean-Denis dostal smyk, ale v cíli jsme byli druzí, takže spokojenost," prohlásil Hezemans.
Zástupci britského Aston Martin stačili pouze na čtvrté místo, Wendlinger a Sharp získali cenné body poté, co v Číně nebodovali. Páté místo obsadilo další Maserati Picciniho a Bertoliniho, které následovali v dalším Maserati Montanari a Ramos.
Vítězům z prvního závodu Mückemu a Bassengovi se tentokrát nedařilo a jejich Lamborghini na soupeře a bodované pozice nestačilo.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.