SILVERSTONE - ZÁVOD; Druhý podnik šampionátu FIA GT hostil britský okruh Silverstone. Jasné vítězství dnes získali jezdci týmu Vitaphone Racing Salo s Biagim v italském Maserati MC12. Na stupně vítězů je doprovodili jezdci s americkými Chevrolet Corvette.
Vitaphone Racing obhájil své loňské vítězství, kdy protnuli cílovou čáru jako první Bartels a Bertolini. Salo / Biagi dokázali překonat vítěze kvalifikace Hezemanse a Deletraze s Corvette stáje Carsport o 37 vteřin. Třetí místo patřilo Kumpenovi s Longinem ve druhém a starším Chevroletu téže stáje.
„Jsem opravdu šťastný, tohle vítězství patří Michaelovi Bartelsovi k brzkému uzdravení. Mika Salo mi řekl, že by si moc přál vyhrát, neboť je to jeho jediný start ve třídě GT1, tak jsem rád, že se nám podařilo jeho přání splnit. Já sám mám v pondělí narozeniny, tak jsem si dal krásný dárek. Když měla Corvette potíže, získali jsme náskok a výhodu. Měli jsme dobrou strategii a Michelin nám připravil skvělé gumy. Mika odvedl skvělou práci, má bohaté zkušenosti a hodně jsem se toho od něj naučil," uvedl Biagi. „Většinu práce odvedl Thomas, bylo pro mne obtížné se tak rychle aklimatizovat na vůz, tým udělal vynikající práci jsem šťastný,“ doplnil bývalý pilot Formule 1 Mika Salo.
Mike Hezemans si pochvaloval svůj vůz v první části závodu, ale díky strategii zbyly na jeho kolegu Deletraze staré pláště z předchozího závodu a Jean-Denis nezvládl řízení, což skončilo smykem. „Byl by to vyrovnaný závod ještě více, v úvodní části jsme měli nejlepší vůz startovního pole, ale naše riskantní strategie nevyšla, Jean-Denis dostal smyk, ale v cíli jsme byli druzí, takže spokojenost," prohlásil Hezemans.
Zástupci britského Aston Martin stačili pouze na čtvrté místo, Wendlinger a Sharp získali cenné body poté, co v Číně nebodovali. Páté místo obsadilo další Maserati Picciniho a Bertoliniho, které následovali v dalším Maserati Montanari a Ramos.
Vítězům z prvního závodu Mückemu a Bassengovi se tentokrát nedařilo a jejich Lamborghini na soupeře a bodované pozice nestačilo.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?