Dvě dobré zprávy pro tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing ohledně zbytku sezóny American Le Mans Series.
Lékař Tim Weber dal zelenou Tomáši Engemu, aby startoval s vozem Ferrari F430 GT jedoucím pod hlavičkou MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin ve Velké Ceně Utahu. Majitel týmu Michael Petersen navíc oznámil, že v Utahu a v šesté části v Lakeville v Connecticutu se s Engem představí britská hvězda Darren Turner.
Tato sestava je pro utažskou trať prověřenou kombinací - loni tu Enge s Turnerem vyhráli třídu GT1 s vozem Aston Martin. Enge se do týmu manažera Dala Whita vrací po vynechání dvou posledních podniků, kalifornské Long Beach Grand Prix a Lonestar Grand Prix v Houstonu. Důvodem jeho nucené pauzy byla zranění, která si přivodil 31. března v závodě v St. Petersburgu na Floridě.
Nejvážnější poškození utrpěl jezdcův levý loket, jenž si 6. dubna vyžádal dvouhodinový chirurgický zásah. Úspěšný zákrok a Engeho touha vrátit se co nejdřív za volant znamenaly jediné - doktor Weber mohl Engeho pustit za volant skoro o měsíc dřív oproti původním plánům.
Turner, jenž si odbude svou premiéru ve třídě GT2, má od svého debutu v roce 2003 na kontě patnáct startů v sérii American Le Mans. Za tu dobu si připsal čtyři prvenství, vždy s vozem Aston Martin (včetně loňského triumfu s Engem a vítězstvích ve třídě v Petit Le Mans v roce 2006 a ve dvanáctihodinovce v Sebringu o rok dříve). V ALMS seriálu startoval tuto sezónu jednou, v Sebringu, přičemž svůj Aston Martin DBR9 dovedl ve třídě GT1 na bronzový stupínek.
Vedle svého nového angažmá u dvojnásobného mistra třídy GT2 jezdí Turner v Britském mistrovství cestovních vozů BTCC za stáj SEAT Sport UK. V červnu se britský jezdec opět spojí s Engem za volantem Aston Martinu ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kde tandem doplní expilot F1 Johny Herbert.
Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing 23. dubna představil Němce Dirka Müllera jako svého stálého jezdce. Müllerovo předchozí působení ve stáji AF Corse Motorola v seriálu FIA GT mu znemožní účast v závodech v Utahu a Connecticutu. Šampion American Le Mans Series GT2 z roku 2000 (tehdy GT) se k týmu s Engem připojí v závodě v Ohiu 22. července. Dvojice dokončí v italském voze sezónu, s výjimkou závěrečného podniku v Monterey v Kalifornii 20. října.
Engeho návrat do kokpitu proběhne právě na okruhu v Utahu při testování 12. a 13. května. Turner dorazí na testy v neděli 13. května, aby se seznámil se strojem F430 GT. Za volant si při zkouškách sedne také Michael Petersen, jenž je uznávaným závodníkem a často pomáhá svému týmu s testy a vývojem.
Michael Petersen, majitel: "Tomášův návrat je pro nás požehnání. Všichni se těšíme, že se pro tuto sezónu dáme dohromady a podaří se nám dosáhnout dobrých výsledků. Už dřív jsme měli výborné auto, jen se nám to nedařilo potvrdit v cílech závodů. S příchodem Darrena se můžeme směle ohlížet po čelných příčkách, celý tým tvrdě pracoval, abychom uspěli. Testy, které plánujeme v Salt Lake City, nám doufejme pomůžou pro závod i pro zbytek sezóny. Budeme mít čas si více zvyknout na Ferrari a vyzkoušet věci, na které jsme v předešlých závodech neměli čas. Vítej zpátky, Tomáši, jsme rádi, že se uzdravuješ tak rychle!“
Dale White, manažer týmu: "Celý tým je rád, že se Tomáš vrací. Už jenom jeho přítomnost v Houstonu přinesla potřebné soustředění a pozitivní náboj. Teď když je zpátky pro zbytek sezóny také za volantem, všichni cítíme, že se věci dávají zase do pohybu. A samozřejmě možnost mít jezdce takového kalibru, jako je Darren Turner, je skvělá. Není nedostatek talentovaných závodníků, ale v nabitém mezinárodním programu je obtížné najít takového, který je k dispozici a dobře pracuje pro tým. Spojení Darrena a Tomáše na tyhle dva závody, a potom přítomnost Dirka, znamená, že jsme v této sezóně překonali to špatné a jdeme vpřed.“
Darren Turner: "Chci hlavně poděkovat Miku Petersenovi, Dalu Whitovi a celému týmu, že mi dali možnost jet za ně v těchto dvou závodech ALMS. Opravdu se těším na další spolupráci s Tomášem Engem, protože v minulých letech nám to spolu skvěle šlo. Třeba se nám podaří doplnit náš loňský úspěch v Salt Lake City dalším prvenstvím, tentokrát ve třídě GT2. Ferrari F430 GT jsem ještě neřídil, mám ale hodně zkušeností s jeho předchůdcem, vozem F360, navíc vše, co jsem o autě slyšel, znělo velmi působivě.“
Tomáš Enge: „Mám neuvěřitelnou radost. Při středeční kontrole mi ošetřující lékař Tim Weber oznámil, že nic nebrání mému návratu do závodního vozu. Sdělil mi to poté, co opět zrentgenoval můj zraněný loket. Mám svolení testovat o příštím víkendu se svým týmem Petersen Motosport/White Lighting v Salt Lake City a tamtéž 19. května nastoupit k závodu. Než usednu k první zkušební jízdě, budu stále intenzivně rehabilitovat. Už mohu cvičit i se zátěží. Jsem si jistý, že k uzdravení mi pomohla velká motivace, touha se vrátit. Léčbě jsem vše podřídil, byl jsem mimořádně poslušný a spolupracující pacient. Jakmile jsem novinku oznámil vedení stáje, obratem mi volali snad všichni členové týmu s tím, že se už na můj návrat těší. Nemůžu se dočkat a věřím, že budu brzy schopen jezdit tak rychle jako před havárií. Test i závod v USA budu brát i jako přípravu pro 24 hodin Le Mans. Ve Ferrari F430 GT bych měl poznat, jak se budu cítit v silnějším Aston Martinu DBR9 při testovacím dni před maratonem zkraje června. S Darrenem Turnerem se velmi dobře známe a myslím, že opět vytvoříme sehraný a silný tandem.“ BPA sport marketing, a.s.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.