LMS - MONZA / KVALIFIKACE; Vynikajícího výsledku dosáhla stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd v kvalifikaci pro nedělní závod šampionátu Le Mans Series v Monze. Německý pilot Stefan Mücke byl třetí, takže speciál Lola B07/17 Judd v barvách české trikolóry vyrazí v neděli hodinu po poledni z druhé řady.
Český tým je v šampionátu nováčkem, premiérou procházejí i samotní jezdci, devatenáctiletý Jan Charouz a o šest let starší Mücke. Právě pro větší zkušenosti, zejména z působení v DTM, dostal v kvalifikaci přednost závodník z Berlína. Expilot Mercedesu by měl také rozjíždět samotný závod.
První řada patří tovární stáji Peugeot Sport, která se po dlouhých letech vrátila na scénu sportovních vozů, tentokrát se dvěma modely 908 Hdi FAP. Za francouzskými speciály a českou Lolou /Judd se seřadilo zbylých 44 vozů tříd LMP1, LMP2, LM GT1 a LM GT2. Podrobné výsledky najdete na www.lemans-series.com.
Zítřejší závod 1000 km Monzy odvysílá v přímém přenosu televizní stanice Galaxie sport. Nedělní vysílání začne ve 12.55.
Stefan Mücke: „Mám velkou radost. Po úspěchu v šampionátu FIA Grand Turismo, kde jsem při premiéře vyhrál s francouzským kolegou Christophe Bouchutem v čínské Žuhaji, přišel velmi pěkný výsledek v kvalifikaci pro další premiéru, tentokrát v Le Mans Series.“
Jan Charouz: „Spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, závod bude hodně dlouhý, budeme muset být rychlí a opatrní zároveň. Už se těším.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Naši přemožitelé použili superměkké kvalifikační pneumatiky, a to byl podle mě jeden z hlavních důvodů, proč nás porazili. My jsme šli opačnou cestou. Zkoušeli jsme, stejně jako ve volných trénincích, tvrdší směs. Vymýšlíme totiž taktiku pro závod, kterou chceme postavit na tom, že chceme gumy měnit co nejméně a tím získat drahocenný čas. Celému týmu děkuji, Stefanovi za jeho výkon obzvlášť.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMESFord Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?