LMS - MONZA / KVALIFIKACE; Vynikajícího výsledku dosáhla stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd v kvalifikaci pro nedělní závod šampionátu Le Mans Series v Monze. Německý pilot Stefan Mücke byl třetí, takže speciál Lola B07/17 Judd v barvách české trikolóry vyrazí v neděli hodinu po poledni z druhé řady.
Český tým je v šampionátu nováčkem, premiérou procházejí i samotní jezdci, devatenáctiletý Jan Charouz a o šest let starší Mücke. Právě pro větší zkušenosti, zejména z působení v DTM, dostal v kvalifikaci přednost závodník z Berlína. Expilot Mercedesu by měl také rozjíždět samotný závod.
První řada patří tovární stáji Peugeot Sport, která se po dlouhých letech vrátila na scénu sportovních vozů, tentokrát se dvěma modely 908 Hdi FAP. Za francouzskými speciály a českou Lolou /Judd se seřadilo zbylých 44 vozů tříd LMP1, LMP2, LM GT1 a LM GT2. Podrobné výsledky najdete na www.lemans-series.com.
Zítřejší závod 1000 km Monzy odvysílá v přímém přenosu televizní stanice Galaxie sport. Nedělní vysílání začne ve 12.55.
Stefan Mücke: „Mám velkou radost. Po úspěchu v šampionátu FIA Grand Turismo, kde jsem při premiéře vyhrál s francouzským kolegou Christophe Bouchutem v čínské Žuhaji, přišel velmi pěkný výsledek v kvalifikaci pro další premiéru, tentokrát v Le Mans Series.“
Jan Charouz: „Spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, závod bude hodně dlouhý, budeme muset být rychlí a opatrní zároveň. Už se těším.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Naši přemožitelé použili superměkké kvalifikační pneumatiky, a to byl podle mě jeden z hlavních důvodů, proč nás porazili. My jsme šli opačnou cestou. Zkoušeli jsme, stejně jako ve volných trénincích, tvrdší směs. Vymýšlíme totiž taktiku pro závod, kterou chceme postavit na tom, že chceme gumy měnit co nejméně a tím získat drahocenný čas. Celému týmu děkuji, Stefanovi za jeho výkon obzvlášť.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMESMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.