Škoda Charouz vyrazí v Monze jako třetí

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 14. dubna 2007 15:43
Sdílej:

LMS - MONZA / KVALIFIKACE; Vynikajícího výsledku dosáhla stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd v kvalifikaci pro nedělní závod šampionátu Le Mans Series v Monze. Německý pilot Stefan Mücke byl třetí, takže speciál Lola B07/17 Judd v barvách české trikolóry vyrazí v neděli hodinu po poledni z druhé řady.

Český tým je v šampionátu nováčkem, premiérou procházejí i samotní jezdci, devatenáctiletý Jan Charouz a o šest let starší Mücke. Právě pro větší zkušenosti, zejména  z působení v DTM, dostal v kvalifikaci přednost závodník z Berlína. Expilot Mercedesu by měl také rozjíždět samotný závod.

První řada patří tovární stáji Peugeot Sport, která se po dlouhých letech vrátila na scénu sportovních vozů, tentokrát se dvěma modely 908 Hdi FAP. Za francouzskými speciály a českou Lolou /Judd se seřadilo zbylých 44 vozů tříd LMP1, LMP2, LM GT1 a LM GT2. Podrobné výsledky najdete na www.lemans-series.com.

Zítřejší závod 1000 km Monzy odvysílá v přímém přenosu televizní stanice Galaxie sport. Nedělní vysílání začne ve 12.55.

Stefan Mücke: „Mám velkou radost. Po úspěchu v šampionátu FIA Grand Turismo, kde jsem při premiéře vyhrál s francouzským kolegou Christophe Bouchutem v čínské Žuhaji, přišel velmi pěkný výsledek v kvalifikaci pro další premiéru, tentokrát v Le Mans Series.“

Jan Charouz: „Spokojenost je maximální. Stefan zajel výborně, závod bude hodně dlouhý, budeme muset být rychlí a opatrní zároveň. Už se těším.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Naši přemožitelé použili superměkké kvalifikační pneumatiky, a to byl podle mě jeden z hlavních důvodů, proč nás porazili. My jsme šli opačnou cestou. Zkoušeli jsme, stejně jako ve volných trénincích, tvrdší směs. Vymýšlíme totiž taktiku pro závod, kterou chceme postavit na tom, že chceme gumy měnit co nejméně a tím získat drahocenný čas. Celému týmu děkuji, Stefanovi za jeho výkon obzvlášť.“

Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / LMES
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.