Jsou to již dva dny od děsivé havárie Tomáše Engeho v ulicích města St. Petersburg. Český jezdec dělá pokroky a postupně zlepšuje svůj zdravotní stav. Hodně mu také pomáhají dopisy fanoušků z celého světa, zejména pak z České Republiky.
„V prvé řadě bych chtěl poděkovat všem fanouškům za podporu, které se mi dostává ze všech stran. Nejvíce samozřejmě z České republiky, ale chodí mi maily i z Itálie, Anglie, Francie, USA a dalších zemí, je to hodně potěšující a jsem za to hrozně vděčný. Volali mi i někteří jezdci a také lidé z různých týmů v USA i Evropě.“
„Nehodu beru na sebe, věděl jsem, že musím vyjet ještě nějaký náskok a vůz mi na starých gumách uklouznul a došlo ke kontaktu s vnitřní zdí, která mě odhodila na vnějšek. Někdy máte v takové situaci štěstí, já ho tentokrát neměl. Je mi to líto kvůli týmu, ale snažil jsem se udělat vše pro vítězství.“
Enge musí ještě podstoupit operaci zraněné ruky. S největší pravděpodobností bude převezen do nemocnice v Indianapolis.
„V tuto chvíli mě bolí celé tělo, byla to velká rána. Podezření na zlomený kotník se naštěstí nepotvrdilo, je jenom naražený. S loktem je to horší, ale lékaři mají moji plnou důvěru.“
„Jsem optimistou a připravený vrátit se co nejdřív. Vím, že rehabilitace bude bolet, ale udělám maximum. Doktoři tvrdí, že bych mohl stihnout Le Mans a to je pro mě hlavní událost sezony. Chtěl bych se pokusit o další pole position a rozšířit sbírku vítězství.“
foto: Panther RacingNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?