Jsou to již dva dny od děsivé havárie Tomáše Engeho v ulicích města St. Petersburg. Český jezdec dělá pokroky a postupně zlepšuje svůj zdravotní stav. Hodně mu také pomáhají dopisy fanoušků z celého světa, zejména pak z České Republiky.
„V prvé řadě bych chtěl poděkovat všem fanouškům za podporu, které se mi dostává ze všech stran. Nejvíce samozřejmě z České republiky, ale chodí mi maily i z Itálie, Anglie, Francie, USA a dalších zemí, je to hodně potěšující a jsem za to hrozně vděčný. Volali mi i někteří jezdci a také lidé z různých týmů v USA i Evropě.“
„Nehodu beru na sebe, věděl jsem, že musím vyjet ještě nějaký náskok a vůz mi na starých gumách uklouznul a došlo ke kontaktu s vnitřní zdí, která mě odhodila na vnějšek. Někdy máte v takové situaci štěstí, já ho tentokrát neměl. Je mi to líto kvůli týmu, ale snažil jsem se udělat vše pro vítězství.“
Enge musí ještě podstoupit operaci zraněné ruky. S největší pravděpodobností bude převezen do nemocnice v Indianapolis.
„V tuto chvíli mě bolí celé tělo, byla to velká rána. Podezření na zlomený kotník se naštěstí nepotvrdilo, je jenom naražený. S loktem je to horší, ale lékaři mají moji plnou důvěru.“
„Jsem optimistou a připravený vrátit se co nejdřív. Vím, že rehabilitace bude bolet, ale udělám maximum. Doktoři tvrdí, že bych mohl stihnout Le Mans a to je pro mě hlavní událost sezony. Chtěl bych se pokusit o další pole position a rozšířit sbírku vítězství.“
foto: Panther RacingMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?