Enge poprvé promluvil o nehodě

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
iM3 3. dubna 2007 13:17
Sdílej:

Jsou to již dva dny od děsivé havárie Tomáše Engeho v ulicích města St. Petersburg. Český jezdec dělá pokroky a postupně zlepšuje svůj zdravotní stav. Hodně mu také pomáhají dopisy fanoušků z celého světa, zejména pak z České Republiky.

„V prvé řadě bych chtěl poděkovat všem fanouškům za podporu, které se mi dostává ze všech stran. Nejvíce samozřejmě z České republiky, ale chodí mi maily i z Itálie, Anglie, Francie, USA a dalších zemí, je to hodně potěšující a jsem za to hrozně vděčný. Volali mi i někteří jezdci a také lidé z různých týmů v USA i Evropě.“

„Nehodu beru na sebe, věděl jsem, že musím vyjet ještě nějaký náskok a vůz mi na starých gumách uklouznul a došlo ke kontaktu s vnitřní zdí, která mě odhodila na vnějšek. Někdy máte v takové situaci štěstí, já ho tentokrát neměl. Je mi to líto kvůli týmu, ale snažil jsem se udělat vše pro vítězství.“

Enge musí ještě podstoupit operaci zraněné ruky. S největší pravděpodobností bude převezen do nemocnice v Indianapolis.

 „V tuto chvíli mě bolí celé tělo, byla to velká rána. Podezření na zlomený kotník se naštěstí nepotvrdilo, je jenom naražený. S loktem je to horší, ale lékaři mají moji plnou důvěru.“

„Jsem optimistou a připravený vrátit se co nejdřív. Vím, že rehabilitace bude bolet, ale udělám maximum. Doktoři tvrdí, že bych mohl stihnout Le Mans a to je pro mě hlavní událost sezony. Chtěl bych se pokusit o další pole position a rozšířit sbírku vítězství.“

foto: Panther Racing
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?