Tomáše Engeho čeká v tomto týdnu třídenní test vozu Riley&Scott MK XI týmu Samax Motorsport přímo na dráze v Daytoně,...
kde na konci měsíce bude bojovat v nejpopulárnější americké čtyřiadvacetihodinovce.
Hned první lednový týden se na Floridě rozburácejí motory a týmy se budou usilovně připravovat na 24 hodin Daytony, které se jedou o víkendu 27.-28. ledna. K testům se přihlásilo celkem 68 vozů, z toho 28 z nich spadá mezi prototypy a zbylých 40 tvoří vozy GT. V jezdeckém poli bude mít zastoupení i Česká republika, na svůj premiérový start se bude připravovat Enge. Liberecký rodák poprvé testoval s týmem Samax Motorsport loni v prosinci na okruhu Homestead-Miami a následně došlo k dohodě o startu v Daytoně.
Testovací jízdy jsou v Daytoně na programu od čtvrtka do soboty. Enge je nahlášen do vozu se startovním číslem 7, který bude sdílet s Tomem Kimber-Smithem, vítězem třídy GT2 v Le Mans 2006, a Jeffem Bucknumem, závodícím v IRL.
BPA sport marketing, a.s.Foto: A1 GP Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.