Tomáše Engeho čeká v tomto týdnu třídenní test vozu Riley&Scott MK XI týmu Samax Motorsport přímo na dráze v Daytoně,...
kde na konci měsíce bude bojovat v nejpopulárnější americké čtyřiadvacetihodinovce.
Hned první lednový týden se na Floridě rozburácejí motory a týmy se budou usilovně připravovat na 24 hodin Daytony, které se jedou o víkendu 27.-28. ledna. K testům se přihlásilo celkem 68 vozů, z toho 28 z nich spadá mezi prototypy a zbylých 40 tvoří vozy GT. V jezdeckém poli bude mít zastoupení i Česká republika, na svůj premiérový start se bude připravovat Enge. Liberecký rodák poprvé testoval s týmem Samax Motorsport loni v prosinci na okruhu Homestead-Miami a následně došlo k dohodě o startu v Daytoně.
Testovací jízdy jsou v Daytoně na programu od čtvrtka do soboty. Enge je nahlášen do vozu se startovním číslem 7, který bude sdílet s Tomem Kimber-Smithem, vítězem třídy GT2 v Le Mans 2006, a Jeffem Bucknumem, závodícím v IRL.
BPA sport marketing, a.s.Foto: A1 GP Media
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?