Tomáše Engeho čeká v tomto týdnu třídenní test vozu Riley&Scott MK XI týmu Samax Motorsport přímo na dráze v Daytoně,...
kde na konci měsíce bude bojovat v nejpopulárnější americké čtyřiadvacetihodinovce.
Hned první lednový týden se na Floridě rozburácejí motory a týmy se budou usilovně připravovat na 24 hodin Daytony, které se jedou o víkendu 27.-28. ledna. K testům se přihlásilo celkem 68 vozů, z toho 28 z nich spadá mezi prototypy a zbylých 40 tvoří vozy GT. V jezdeckém poli bude mít zastoupení i Česká republika, na svůj premiérový start se bude připravovat Enge. Liberecký rodák poprvé testoval s týmem Samax Motorsport loni v prosinci na okruhu Homestead-Miami a následně došlo k dohodě o startu v Daytoně.
Testovací jízdy jsou v Daytoně na programu od čtvrtka do soboty. Enge je nahlášen do vozu se startovním číslem 7, který bude sdílet s Tomem Kimber-Smithem, vítězem třídy GT2 v Le Mans 2006, a Jeffem Bucknumem, závodícím v IRL.
BPA sport marketing, a.s.Foto: A1 GP Media
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?