Enge vynechá závod A1GP v Indonésii a místo toho zamíří na Floridu, kde bude testovat prototyp MK XI týmu Samax Motorsport ...
s výhledem na možný start v nejslavnějším americkém čtyřiadvacetihodinovém závodu v Daytoně. Český jezdec má se závody v Americe bohaté zkušenosti a vybudoval si tam dobré jméno. Za sebou má závody v seriálech IRL a ALMS, GrandAm je však pro něj novinkou. V průběhu tohoto týdne na něj čekají jízdy na okruhu Homestead-Miami, kde si poprvé vyzkouší prototyp MK XI z dílny Riley&Scott.
Americká série GrandAm patří za oceánem k nejpopulárnějším a zejména vytrvalostní závod v Daytoně, který tradičně zahajuje sezonu hned na konci ledna. Čtyřiadvacetihodinový závod přitahuje velkou pozornost a ve startovním poli nechybí špičkoví jezdci prakticky ze všech sérií. V posledním závodu nechyběli na startu jezdci kalibru šampionů IRL Dana Wheldona a Scotta Dixona, vítěz konkurenční ChampCar Sebastian Bourdais a další hvězdy. Vozy jsou děleny do kategorií DP (prototypy) a GT (sportovní vozy). Samax Motorsport nasazoval v uplynulé sezoně oba typy vozů, za volantem prototypu MK XI se vystřídali mimo jiné bratři Dario a Marino Franchittiové, populární Venezuelanka Milka Duno a Patrick Carpentier a v celkovém pořadí skončil tým na 16. místě.
Tomáš Enge: „Je to pro mě zajímavá příležitost a jsem zvědavý, jak se vůz bude chovat. Homestead-Miami znám z testů s vozem Aston Martin a také z IRL, kde se testovalo na oválu i klasické trati. Daytona by měla být podobná, takže je to dobrý referenční bod. Na jednu stranu je mi líto, že musím vynechat závod A1GP v Indonésii, na druhou stranu je to lákavá šance. Všichni ví, že vytrvalostní závody mám moc rád a čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně mě moc láká.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Tomáš má v Americe dobré renomé a daná nabídka je pro nás zajímavá. Věřím, že v testu potvrdí své kvality. Závod v Daytoně je hodně prestižní a láká jezdce z celého světa.“BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.