Český jezdec Jarek Janiš dosáhnul výborného úspěchu při své plné premiérové sezoně v šampionátu FIA GT a po pátém místě v posledním závodu v Dubaji obsadil třetí příčku v konečném pořadí sezony.
Janiš v Dubaji poprvé startoval za tým Race Alliance a ve voze Aston Martina DBR9 se střídal s Philippem Peterem a Karlem Wendlingerem.
Závěrečný tříhodinový závod sezony se odehrál na okruhu v Dubaji a nabídnul zajímavý závod se spoustou těsných soubojů. Janiš, prvně startující v barvách týmu Race Alliance, po startu mohl jen sledovat, jak jeho kolega Peter musí neplánovaně do boxů s poškozenou pneumatikou. Zastávka odsunula Aston Martin v barvách Red Bullu až do chumlu vozů GT2, odkud se však postupně začal propracovávat vpřed. Jako druhý usednul za volant Wendlinger, který předal vůz Janišovi na šestém místě.
Český jezdec se po pár kolech dotáhnul za Fabrizia Gollina a po krátkém souboji se dostal před něj na páté místo. Na čtvrtého Fabia Babiniho ztrácel přibližně 40 sekund a rychlými koly z jeho náskoku postupně ukrajoval, zároveň se však rychle blížil cíl závodu. Janiš byl nakonec odmávnut 18 sekund za italským jezdcem. Z vítězství se radovala posádka Andrea Piccini a Jean-Denis Deletraz, která se díky tomu dostala na druhé místo konečného pořadí jezdců. Janiš bral za páté místo čtyři body a s celkovým součtem 58 bodů obsadil třetí místo, když předstihnul svého bývalého týmového kolegu Saschu Berta.
Jarek Janiš: „V prvé řadě jsem šťastný, že se mi podařilo vybojovat konečné třetí místo. Byl to pro mě víkend samých neznámých, nový okruh, nový vůz, nový tým, noví týmoví kolegové, ale nakonec vše fungovalo velmi dobře. Tým Race Alliance a jeho jezdci mě přijali velmi dobře a dělali vše pro to, abych se co nejrychleji aklimatizoval. Závod pro nás bohužel nezačal nejlépe, když Philipp dostal po jednom ze soubojů defekt a museli jsme neplánovaně do boxů. Potom jsme se probíjeli vpřed, bez zastávky navíc bychom zřejmě byli na stupních vítězů. Můj stint začal dobře, jezdil jsem rychlé časy a podařilo se mi předjet jeden z vozů týmu BMS, druhý z nich jsem dotahoval, ale závod byl příliš krátký. V poslední třetině stintu jsem navíc měl problém s jedním z bezpečnostních pásů a to mě trochu limitovalo.“
Antonín Charouz, jezdců manažer: „Třetí místo v konečném pořadí je pro Jarka velkým úspěchem a před sezonou by ho určitě všichni brali. Ze zpětného pohledu je škoda, že jsme nedosáhli výše, protože možnosti tam určitě byly. Celkově vzato jsme každopádně velmi spokojeni s umístěním. Ještě jednou bych rád poděkoval Race Alliance za vstřícnost při jednání o Jarkově startu v posledním závodu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.