Český jezdec Jarek Janiš dosáhnul výborného úspěchu při své plné premiérové sezoně v šampionátu FIA GT a po pátém místě v posledním závodu v Dubaji obsadil třetí příčku v konečném pořadí sezony.
Janiš v Dubaji poprvé startoval za tým Race Alliance a ve voze Aston Martina DBR9 se střídal s Philippem Peterem a Karlem Wendlingerem.
Závěrečný tříhodinový závod sezony se odehrál na okruhu v Dubaji a nabídnul zajímavý závod se spoustou těsných soubojů. Janiš, prvně startující v barvách týmu Race Alliance, po startu mohl jen sledovat, jak jeho kolega Peter musí neplánovaně do boxů s poškozenou pneumatikou. Zastávka odsunula Aston Martin v barvách Red Bullu až do chumlu vozů GT2, odkud se však postupně začal propracovávat vpřed. Jako druhý usednul za volant Wendlinger, který předal vůz Janišovi na šestém místě.
Český jezdec se po pár kolech dotáhnul za Fabrizia Gollina a po krátkém souboji se dostal před něj na páté místo. Na čtvrtého Fabia Babiniho ztrácel přibližně 40 sekund a rychlými koly z jeho náskoku postupně ukrajoval, zároveň se však rychle blížil cíl závodu. Janiš byl nakonec odmávnut 18 sekund za italským jezdcem. Z vítězství se radovala posádka Andrea Piccini a Jean-Denis Deletraz, která se díky tomu dostala na druhé místo konečného pořadí jezdců. Janiš bral za páté místo čtyři body a s celkovým součtem 58 bodů obsadil třetí místo, když předstihnul svého bývalého týmového kolegu Saschu Berta.
Jarek Janiš: „V prvé řadě jsem šťastný, že se mi podařilo vybojovat konečné třetí místo. Byl to pro mě víkend samých neznámých, nový okruh, nový vůz, nový tým, noví týmoví kolegové, ale nakonec vše fungovalo velmi dobře. Tým Race Alliance a jeho jezdci mě přijali velmi dobře a dělali vše pro to, abych se co nejrychleji aklimatizoval. Závod pro nás bohužel nezačal nejlépe, když Philipp dostal po jednom ze soubojů defekt a museli jsme neplánovaně do boxů. Potom jsme se probíjeli vpřed, bez zastávky navíc bychom zřejmě byli na stupních vítězů. Můj stint začal dobře, jezdil jsem rychlé časy a podařilo se mi předjet jeden z vozů týmu BMS, druhý z nich jsem dotahoval, ale závod byl příliš krátký. V poslední třetině stintu jsem navíc měl problém s jedním z bezpečnostních pásů a to mě trochu limitovalo.“
Antonín Charouz, jezdců manažer: „Třetí místo v konečném pořadí je pro Jarka velkým úspěchem a před sezonou by ho určitě všichni brali. Ze zpětného pohledu je škoda, že jsme nedosáhli výše, protože možnosti tam určitě byly. Celkově vzato jsme každopádně velmi spokojeni s umístěním. Ještě jednou bych rád poděkoval Race Alliance za vstřícnost při jednání o Jarkově startu v posledním závodu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.