Český jezdec Jarek Janiš dosáhnul výborného úspěchu při své plné premiérové sezoně v šampionátu FIA GT a po pátém místě v posledním závodu v Dubaji obsadil třetí příčku v konečném pořadí sezony.
Janiš v Dubaji poprvé startoval za tým Race Alliance a ve voze Aston Martina DBR9 se střídal s Philippem Peterem a Karlem Wendlingerem.
Závěrečný tříhodinový závod sezony se odehrál na okruhu v Dubaji a nabídnul zajímavý závod se spoustou těsných soubojů. Janiš, prvně startující v barvách týmu Race Alliance, po startu mohl jen sledovat, jak jeho kolega Peter musí neplánovaně do boxů s poškozenou pneumatikou. Zastávka odsunula Aston Martin v barvách Red Bullu až do chumlu vozů GT2, odkud se však postupně začal propracovávat vpřed. Jako druhý usednul za volant Wendlinger, který předal vůz Janišovi na šestém místě.
Český jezdec se po pár kolech dotáhnul za Fabrizia Gollina a po krátkém souboji se dostal před něj na páté místo. Na čtvrtého Fabia Babiniho ztrácel přibližně 40 sekund a rychlými koly z jeho náskoku postupně ukrajoval, zároveň se však rychle blížil cíl závodu. Janiš byl nakonec odmávnut 18 sekund za italským jezdcem. Z vítězství se radovala posádka Andrea Piccini a Jean-Denis Deletraz, která se díky tomu dostala na druhé místo konečného pořadí jezdců. Janiš bral za páté místo čtyři body a s celkovým součtem 58 bodů obsadil třetí místo, když předstihnul svého bývalého týmového kolegu Saschu Berta.
Jarek Janiš: „V prvé řadě jsem šťastný, že se mi podařilo vybojovat konečné třetí místo. Byl to pro mě víkend samých neznámých, nový okruh, nový vůz, nový tým, noví týmoví kolegové, ale nakonec vše fungovalo velmi dobře. Tým Race Alliance a jeho jezdci mě přijali velmi dobře a dělali vše pro to, abych se co nejrychleji aklimatizoval. Závod pro nás bohužel nezačal nejlépe, když Philipp dostal po jednom ze soubojů defekt a museli jsme neplánovaně do boxů. Potom jsme se probíjeli vpřed, bez zastávky navíc bychom zřejmě byli na stupních vítězů. Můj stint začal dobře, jezdil jsem rychlé časy a podařilo se mi předjet jeden z vozů týmu BMS, druhý z nich jsem dotahoval, ale závod byl příliš krátký. V poslední třetině stintu jsem navíc měl problém s jedním z bezpečnostních pásů a to mě trochu limitovalo.“
Antonín Charouz, jezdců manažer: „Třetí místo v konečném pořadí je pro Jarka velkým úspěchem a před sezonou by ho určitě všichni brali. Ze zpětného pohledu je škoda, že jsme nedosáhli výše, protože možnosti tam určitě byly. Celkově vzato jsme každopádně velmi spokojeni s umístěním. Ještě jednou bych rád poděkoval Race Alliance za vstřícnost při jednání o Jarkově startu v posledním závodu.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.