Jarek Janiš se Saschou Bertem a Andreou Monterminim s vozem Saleen S7R týmu Zakspeed suverénně vyhráli závod šampionátu FIA-GT, když první místo kontrolovali od startu až do cíle.
Zakspeed se rozhodnul pro změnu taktiky proti posledním závodům a Janiš tentokrát nefinišoval, ale startoval. V úvodních kolech dokázal odrazit tlak v kvalifikaci druhého Babiniho a s přibývajícími koly se odpoutal od zbytku startovního pole. Po hodině závodu předal vůz Bertovi na suverénním prvním místě, na soupeře najel skoro půl minuty. Bert první pozici udržel a finišman Montermini mohl už jenom v klidu kontrolovat situaci, v cíli měl desetisekundový náskok na nejbližšího soupeře. Janiš se díky deseti bodům posunul na třetí místo průběžného pořadí.
Jarek Janis: „Konečně jsme prolomili smůlu na trati a byli v cíli první. Po startu byl vůz nedotáčivý a Babini zle dotíral, s ubývajícím benzínem se ale vyvážení vozu zlepšovalo a dokázal jsem mu ujet. Snažil jsem se najet co největší náskok, abychom měli pokud možno klidný zbytek závodu, což se podařilo. Vůz byl dobře připravený a Sascha s Andreou odvedli perfektní práci.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?