Tři závody chybí do konce šampionátu FIA GT a Jarek Janiš je odhodlaný bojovat na Hungaroringu o udržení naděje na titul.
Tým Zakspeed si je dobře vědom, že k tomu potřebuje v Maďarsku nejlépe vyhrát.
Osmý podnik šampionátu FIA GT míří na maďarský Hungaroring, který je náhradou za původně plánovaný závod ulicemi Bukurešti. Janiš k němu jede jako čtvrtý jezdec průběžného pořadí, na vedoucí duo Michael Bartels, Andrea Bertolini ztrácí 16 bodů, od druhého místa ho dělí šest bodů. Bojovnost týmu Zakspeed však posiluje fakt, že v posledních závodech měl nejrychlejší vůz a jen smůla v podobě nečistého ataku soupeře v jednom případě a změna počasí ve druhém tým připravila o vítězství.
Hungaroring se do kalendáře FIA GT vrací po pětileté odmlce, v roce 2001 vyhráli ještě na původní trati Mike Hezemans a Jeroen Bleekemolen s vozem Chrysler Viper. Od té doby okruh prošel mírnou rekonstrukcí, která prodloužila cílovou rovinku a vylepšila jinak hodně omezené možnosti předjíždění. Zakspeed v Maďarsku nasadí stejně jako v Mugellu hned trojicí jezdců, Janiš se bude střídat s Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Jejich vůz Saleen S7R dostal předběžně pro tento víkend od komise GT 30 kg závaží, úspěšnostní závaží má nulové. V tom by mohla být výhoda proti nejbližším soupeřům, vedoucí Maserati s číslem jedna má totiž 25 kg od komise GT + 60 kg za výsledky, Aston Martin týmu Phoenix 40 kg za výsledky v posledních závodech.
Jarek Janiš: „Do Maďarska jedeme s jediným cílem a to je vyhrát. Bodová ztráta na první místo je dost velká, ale ve hře je pořád 30 bodů a pořád se může stát cokoliv. Hungaroring dobře znám i v jeho upravené verzi, což by mohla zpočátku být pro mě malá výhoda. Trať se mi docela líbí, ačkoliv je pomalá, ale najdou se i náročné zatáčky. Uvidíme, zda budeme moci v zatáčkách přejíždět obrubníky, na Hungaroringu je takový typ, který Saleenu moc nesedí. Obecně je to trať, která není pro náš vůz tak dobrá jako třeba Dijon a Mugello, ale pořád bychom měli být vepředu. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože předjíždění bude hodně těžké. Z tohoto pohledu bude hrát velkou roli i to, jak se jednotlivé vozy GT1 budou prolétat mezi pomalejšími GT2, tam se dá získat i ztratit hodně času. Samostatnou kapitolou je přilnavost tratě, volba pneumatik je těžká. Na trati se obvykle vyjede jediná stopa, mimo ní je jemný písek, který klouže. Jakýkoliv poryv větru nebo déšť ale může vše smazat.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?