Tři závody chybí do konce šampionátu FIA GT a Jarek Janiš je odhodlaný bojovat na Hungaroringu o udržení naděje na titul.
Tým Zakspeed si je dobře vědom, že k tomu potřebuje v Maďarsku nejlépe vyhrát.
Osmý podnik šampionátu FIA GT míří na maďarský Hungaroring, který je náhradou za původně plánovaný závod ulicemi Bukurešti. Janiš k němu jede jako čtvrtý jezdec průběžného pořadí, na vedoucí duo Michael Bartels, Andrea Bertolini ztrácí 16 bodů, od druhého místa ho dělí šest bodů. Bojovnost týmu Zakspeed však posiluje fakt, že v posledních závodech měl nejrychlejší vůz a jen smůla v podobě nečistého ataku soupeře v jednom případě a změna počasí ve druhém tým připravila o vítězství.
Hungaroring se do kalendáře FIA GT vrací po pětileté odmlce, v roce 2001 vyhráli ještě na původní trati Mike Hezemans a Jeroen Bleekemolen s vozem Chrysler Viper. Od té doby okruh prošel mírnou rekonstrukcí, která prodloužila cílovou rovinku a vylepšila jinak hodně omezené možnosti předjíždění. Zakspeed v Maďarsku nasadí stejně jako v Mugellu hned trojicí jezdců, Janiš se bude střídat s Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Jejich vůz Saleen S7R dostal předběžně pro tento víkend od komise GT 30 kg závaží, úspěšnostní závaží má nulové. V tom by mohla být výhoda proti nejbližším soupeřům, vedoucí Maserati s číslem jedna má totiž 25 kg od komise GT + 60 kg za výsledky, Aston Martin týmu Phoenix 40 kg za výsledky v posledních závodech.
Jarek Janiš: „Do Maďarska jedeme s jediným cílem a to je vyhrát. Bodová ztráta na první místo je dost velká, ale ve hře je pořád 30 bodů a pořád se může stát cokoliv. Hungaroring dobře znám i v jeho upravené verzi, což by mohla zpočátku být pro mě malá výhoda. Trať se mi docela líbí, ačkoliv je pomalá, ale najdou se i náročné zatáčky. Uvidíme, zda budeme moci v zatáčkách přejíždět obrubníky, na Hungaroringu je takový typ, který Saleenu moc nesedí. Obecně je to trať, která není pro náš vůz tak dobrá jako třeba Dijon a Mugello, ale pořád bychom měli být vepředu. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože předjíždění bude hodně těžké. Z tohoto pohledu bude hrát velkou roli i to, jak se jednotlivé vozy GT1 budou prolétat mezi pomalejšími GT2, tam se dá získat i ztratit hodně času. Samostatnou kapitolou je přilnavost tratě, volba pneumatik je těžká. Na trati se obvykle vyjede jediná stopa, mimo ní je jemný písek, který klouže. Jakýkoliv poryv větru nebo déšť ale může vše smazat.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.