Janiš boj o titul nevzdává

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: DPPI / FIA GT
iMotorSport.cz 28. září 2006 16:02
Sdílej:

Tři závody chybí do konce šampionátu FIA GT a Jarek Janiš je odhodlaný bojovat na Hungaroringu o udržení naděje na titul.

Tým Zakspeed si je dobře vědom, že k tomu potřebuje v Maďarsku nejlépe vyhrát.

Osmý podnik šampionátu FIA GT míří na maďarský Hungaroring, který je náhradou za původně plánovaný závod ulicemi Bukurešti. Janiš k němu jede jako čtvrtý jezdec průběžného pořadí, na vedoucí duo Michael Bartels, Andrea Bertolini ztrácí 16 bodů, od druhého místa ho dělí šest bodů. Bojovnost týmu Zakspeed však posiluje fakt, že v posledních závodech měl nejrychlejší vůz a jen smůla v podobě nečistého ataku soupeře v jednom případě a změna počasí ve druhém tým připravila o vítězství.

Hungaroring se do kalendáře FIA GT vrací po pětileté odmlce, v roce 2001 vyhráli ještě na původní trati Mike Hezemans a Jeroen Bleekemolen s vozem Chrysler Viper. Od té doby okruh prošel mírnou rekonstrukcí, která prodloužila cílovou rovinku a vylepšila jinak hodně omezené možnosti předjíždění. Zakspeed v Maďarsku nasadí stejně jako v Mugellu hned trojicí jezdců, Janiš se bude střídat s Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Jejich vůz Saleen S7R dostal předběžně pro tento víkend od komise GT 30 kg závaží, úspěšnostní závaží má nulové. V tom by mohla být výhoda proti nejbližším soupeřům, vedoucí Maserati s číslem jedna má totiž 25 kg od komise GT + 60 kg za výsledky, Aston Martin týmu Phoenix 40 kg za výsledky v posledních závodech.

Jarek Janiš: „Do Maďarska jedeme s jediným cílem a to je vyhrát. Bodová ztráta na první místo je dost velká, ale ve hře je pořád 30 bodů a pořád se může stát cokoliv. Hungaroring dobře znám i v jeho upravené verzi, což by mohla zpočátku být pro mě malá výhoda. Trať se mi docela líbí, ačkoliv je pomalá, ale najdou se i náročné zatáčky. Uvidíme, zda budeme moci v zatáčkách přejíždět obrubníky, na Hungaroringu je takový typ, který Saleenu moc nesedí. Obecně je to trať, která není pro náš vůz tak dobrá jako třeba Dijon a Mugello, ale pořád bychom měli být vepředu. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože předjíždění bude hodně těžké. Z tohoto pohledu bude hrát velkou roli i to, jak se jednotlivé vozy GT1 budou prolétat mezi pomalejšími GT2, tam se dá získat i ztratit hodně času. Samostatnou kapitolou je přilnavost tratě, volba pneumatik je těžká. Na trati se obvykle vyjede jediná stopa, mimo ní je jemný písek, který klouže. Jakýkoliv poryv větru nebo déšť ale může vše smazat.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.