Tři závody chybí do konce šampionátu FIA GT a Jarek Janiš je odhodlaný bojovat na Hungaroringu o udržení naděje na titul.
Tým Zakspeed si je dobře vědom, že k tomu potřebuje v Maďarsku nejlépe vyhrát.
Osmý podnik šampionátu FIA GT míří na maďarský Hungaroring, který je náhradou za původně plánovaný závod ulicemi Bukurešti. Janiš k němu jede jako čtvrtý jezdec průběžného pořadí, na vedoucí duo Michael Bartels, Andrea Bertolini ztrácí 16 bodů, od druhého místa ho dělí šest bodů. Bojovnost týmu Zakspeed však posiluje fakt, že v posledních závodech měl nejrychlejší vůz a jen smůla v podobě nečistého ataku soupeře v jednom případě a změna počasí ve druhém tým připravila o vítězství.
Hungaroring se do kalendáře FIA GT vrací po pětileté odmlce, v roce 2001 vyhráli ještě na původní trati Mike Hezemans a Jeroen Bleekemolen s vozem Chrysler Viper. Od té doby okruh prošel mírnou rekonstrukcí, která prodloužila cílovou rovinku a vylepšila jinak hodně omezené možnosti předjíždění. Zakspeed v Maďarsku nasadí stejně jako v Mugellu hned trojicí jezdců, Janiš se bude střídat s Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Jejich vůz Saleen S7R dostal předběžně pro tento víkend od komise GT 30 kg závaží, úspěšnostní závaží má nulové. V tom by mohla být výhoda proti nejbližším soupeřům, vedoucí Maserati s číslem jedna má totiž 25 kg od komise GT + 60 kg za výsledky, Aston Martin týmu Phoenix 40 kg za výsledky v posledních závodech.
Jarek Janiš: „Do Maďarska jedeme s jediným cílem a to je vyhrát. Bodová ztráta na první místo je dost velká, ale ve hře je pořád 30 bodů a pořád se může stát cokoliv. Hungaroring dobře znám i v jeho upravené verzi, což by mohla zpočátku být pro mě malá výhoda. Trať se mi docela líbí, ačkoliv je pomalá, ale najdou se i náročné zatáčky. Uvidíme, zda budeme moci v zatáčkách přejíždět obrubníky, na Hungaroringu je takový typ, který Saleenu moc nesedí. Obecně je to trať, která není pro náš vůz tak dobrá jako třeba Dijon a Mugello, ale pořád bychom měli být vepředu. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože předjíždění bude hodně těžké. Z tohoto pohledu bude hrát velkou roli i to, jak se jednotlivé vozy GT1 budou prolétat mezi pomalejšími GT2, tam se dá získat i ztratit hodně času. Samostatnou kapitolou je přilnavost tratě, volba pneumatik je těžká. Na trati se obvykle vyjede jediná stopa, mimo ní je jemný písek, který klouže. Jakýkoliv poryv větru nebo déšť ale může vše smazat.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.