Paul Ricard - 1. kvalifikace; Čelo výsledkové tabulky včerejší odpolední kvalifikace opanují americké vozy Chevrolet Corvette C6R, mezi které se vklínilo italské Maserati.
Nejlepším časem si zisk pole position a nejvýhodnější startovní pozici zajistil při svém teprve druhém startu v šampionátu FIA GT tým PSI Experience zásluhou Holanďana Jose Mentena. Necelých šest kilometrů dlouhý okruh projel časem 1:52,841.
Druhý čas patřil s minimální ztrátou Thomasovi Biagimu s Maserati č. 2 týmu Vitaphone. Se ztrátou čtyř desetin pak třetí místo opět ukořistil žlutý Corvette známého týmu GLPK Carsport. Nejlepším z plejády britských Aston Martin byl až vůz stáje Race Alliance na čtvrtém místě.
Ve třídě GT2 bude startovat z nejvýhodnější pozice již po páté v řadě Andrew Kirklady s Ferrari 430 týmu Ecosse. Tim Mullen a Jamie Melo doplnili nejlepší trojkou.
Výsledky 1. kvalifikace:
1
34
GT1Menten/BellocCorvette C6R1:52.8413186.3722
GT1Davies/BiagiMaserati MC12 GT11:52.96160.120186.1834
GT1Longin/Kumpen/HezemansCorvette C6R1:53.23150.390185.73433
GT1Wendlinger/PeterAston Martin DBR91:53.82750.986184.7651
GT1Bartels/BertoliniMaserati MC12 GT11:54.65261.811183.43623
GT1Gollin/BabiniAston Martin DBR91:54.82571.984183.15724
GT1Pescatori/Ramos/MalucelliAston Martin DBR91:54.97652.135182.91811
GT1Balfe/TaylorSaleen S7R1:57.335104.494179.24962
GT2Kinch/KirkaldyFerrari 430 GT21:59.60446.763175.841063
GT2Franchitti/MullenFerrari 430 GT21:59.86947.028175.451119
GT1Porta/YvonLister Storm2:00.48667.645174.551258
GT2Bobbi/MeloFerrari 430 GT22:00.56767.726174.43135
GT1Deletraz/PicciniAston Martin DBR92:00.63367.792174.341455
GT2Sugden/A-DavidFerrari 430 GT22:00.80567.964174.091581
GT2Sundberg/RomeroFerrari 430 GT22:00.97378.132173.851659
GT2Salo/AguasFerrari 430 GT22:01.05968.218173.721775
GT2Collard/RiccitelliPorsche 996 GT3 RSR2:01.26938.428173.421852
GT2Kaufmann/MoroPorsche 996 GT3 RSR2:03.157510.316170.761966
GT2Ried/Felbermayr JrPorsche 996 GT3 RSR2:03.359610.518170.482071
GT2Ligonnet/SeverinFerrari 430 GT22:03.756710.915169.9421124
G3Dessange/Demigneux/CampbellCorvette Z06 GT32:04.088511.247169.482274
GT2Moccia/BusnelliPorsche 996 GT3 RSR2:04.710611.869168.642356
GT2Gosse/KutemannFerrari 430 GT22:05.932913.091167.002469
GT2Felbermayr/RiedPorsche 996 GT3 RS2:07.2361014.395165.2925123
G3Garbagnati/IacovacciFerrari 430 Challenge GT32:07.586914.745164.8326125
G3Lacroix/Straateen/MechallyCorvette Z06 GT32:08.457815.616163.722777
GT2Konopka/RosinaPorsche 996 GT3 RS2:18.591625.750151.7528122
G3Comar/Rambeaud/MhitarianFerrari 430 Challenge GT32:25.519732.678144.52Foto: DPPI / FIA GT
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?