Sobota měla z pohledu bratří Janišů fantastický průběh.
Mladší Erik nejprve vyhrál první závod Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, Jarek se pak nijak nenechal zahanbit a o necelou hodinu později vyhrál kvalifikaci na závod FIA GT. Denní program začal na vlhké trati superpole ČP-SOC, Erik byl jako nejrychlejší jezdec kvalifikace na trati jako poslední. Zbytečně neriskoval a získal třetí místo na startu. Hned poté následoval druhý trénink FIA GT a v průběhu devadesáti minut trať dokonale oschla. Saleen S7R týmu Zakspeed byl opět na čele, když Janiš zajel v závěru tréninku drtivé kolo 1:55,493, které bylo rychlejší než loňský pole position.Odpoledne přišel na řadu jako první opět Erik a osmnáctiletý jezdec ukázal vyzrálý výkon. Ještě před první zatáčkou si polepšil o jedno místo, a pak potřeboval jediné další kolo, aby se probojoval do čela. Pak už se za sebe neohlížel a vypracoval si přibližně čtyřsekundový náskok, který pak kontroloval až do cíle. Hned ve druhém podniku ČP-ŠOC se dočkal premiérové vítězství a úřadující evropský šampion se rychle zabydlel také v automobilech. Jarek velmi pozorně sledoval Erikův závod a jeho úspěch ho ještě více motivoval. Kvalifikaci FIA GT přerušily hned po pár minutách problémy vozu Corvette. Janiš měl trochu smůlu, protože z boxů vyjel jen pár sekund před vyvěšením červených vlajek, při návratu do boxů byl navíc povolán k vážení. Pneumatiky ztratily optimální teplotu a český jezdec narazil také na pomalejší vozy. Přesto se mu podařilo vyjet pole position, ačkoliv za svým dopoledním výkonem zaostal o necelé dvě desetiny.
Oba bratři se představí i v neděli. Prvních šest jezdců prvního závodu ČP-ŠOC startuje v obráceném pořadí, takže Erik bude na startu šestý. Jarek pak přivede na start celé pole FIA-GT, které vyrazí k hlavnímu závodu víkendu.
Erik Janiš: „Mám pochopitelně radost, nemohlo to pro nás dopadnout lépe! V superpole jsem byl možná až příliš opatrný, ale třetí místo na startu bylo ok. Měl jsem dobrý start a byl jsem za týmovým kolegou. Nejprve jsem na něj nechtěl útočit, počítal jsem s tím, že se pokusíme utrhnout zbytku startovního pole. Brzo jsem ale cítil, že jsem o hodně rychlejší a naznačil jsem předjetí. Nechal mi tam místo a dostal jsem se do vedení. Můj vůz byl skvělý, tým odvedl výbornou práci. Pak jsem jel dvě kola naplno, vybudoval jsem si náskok a pak už jen kroužil do cíle. Držel jsem si rezervu pro případ, kdyby se na mě někdo dotahoval. Doufám, že zítra budeme mít Jarek i já vydařené závody.“
Jarek Janiš: „Fantastické! Byl jsem daleko více nervóznější, když závodil Erik než při mé vlastní kvalifikaci. Mám z něj ohromnou radost. Pokud jde o můj den, vše proběhlo bez problémů. Vůz byl dobře vyvážený a vlastně jsem trochu zklamaný, že jsem v kvalifikaci nepřekonal můj dopolední čas. Trochu nás zbrzdila červená vlajka a ani jedno kolo nebylo úplně čisté, vždycky jsem narazil na pomalejší vozy. Ale jsem na pole position v domácím závodu, což je vynikající. Uvidíme, co nám zítra přinese počasí, můžou být úplně jiné podmínky. Doufám, že odjedeme čistý závod a se Saschou i celým týmem máme jasný cíl – nejvyšší stupínek na bedně.“Výsledky kvalifikace - Brno
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
1:55.660
5
168.17
2
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:56.105
4
0.445
167.52
3
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
1:56.702
7
1.042
166.67
4
23
GT1
Gollin/Babini
Aston Martin DBR9
1:57.219
4
1.559
165.93
5
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
1:57.353
8
1.693
165.74
6
24
GT1
Pescatori/Ramos
Aston Martin DBR9
1:57.380
5
1.720
165.70
7
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
1:57.411
6
1.751
165.66
8
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
1:57.902
8
2.242
164.97
9
13
GT1
Bouchut/Walchhofer/Kox
Lamborghini Murcielago GTR
1:58.054
5
2.394
164.76
10
11
GT1
Balfe/Derbyshire
Saleen S7R
2:00.911
9
5.251
160.86
11
63
GT2
Bennett/Mullen
Ferrari 430 GT2
2:02.104
6
6.444
159.29
12
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
2:02.266
5
6.606
159.08
13
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
2:03.243
7
7.583
157.82
14
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
2:03.652
8
7.992
157.30
15
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:04.098
6
8.438
156.73
16
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:04.461
5
8.801
156.28
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:05.959
6
10.299
154.42
18
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
2:06.561
6
10.901
153.68
19
52
GT2
Kaufmann/Moro
Porsche 996 GT3 RSR
2:06.702
6
11.042
153.51
20
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
2:07.116
9
11.456
153.01
21
99
GT2
Lichtner-Hoyer/Gruber
Porsche 996 GT3 RSR
2:08.458
7
12.798
151.41
22
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:09.442
8
13.782
150.26
23
53
GT2
Knauss/Jurasz/Valek
Porsche 996 GT3 RSR
2:11.065
7
15.405
148.40
24
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:11.226
9
15.566
148.22
BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.comFerrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.