Sobota měla z pohledu bratří Janišů fantastický průběh.
Mladší Erik nejprve vyhrál první závod Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, Jarek se pak nijak nenechal zahanbit a o necelou hodinu později vyhrál kvalifikaci na závod FIA GT. Denní program začal na vlhké trati superpole ČP-SOC, Erik byl jako nejrychlejší jezdec kvalifikace na trati jako poslední. Zbytečně neriskoval a získal třetí místo na startu. Hned poté následoval druhý trénink FIA GT a v průběhu devadesáti minut trať dokonale oschla. Saleen S7R týmu Zakspeed byl opět na čele, když Janiš zajel v závěru tréninku drtivé kolo 1:55,493, které bylo rychlejší než loňský pole position.Odpoledne přišel na řadu jako první opět Erik a osmnáctiletý jezdec ukázal vyzrálý výkon. Ještě před první zatáčkou si polepšil o jedno místo, a pak potřeboval jediné další kolo, aby se probojoval do čela. Pak už se za sebe neohlížel a vypracoval si přibližně čtyřsekundový náskok, který pak kontroloval až do cíle. Hned ve druhém podniku ČP-ŠOC se dočkal premiérové vítězství a úřadující evropský šampion se rychle zabydlel také v automobilech. Jarek velmi pozorně sledoval Erikův závod a jeho úspěch ho ještě více motivoval. Kvalifikaci FIA GT přerušily hned po pár minutách problémy vozu Corvette. Janiš měl trochu smůlu, protože z boxů vyjel jen pár sekund před vyvěšením červených vlajek, při návratu do boxů byl navíc povolán k vážení. Pneumatiky ztratily optimální teplotu a český jezdec narazil také na pomalejší vozy. Přesto se mu podařilo vyjet pole position, ačkoliv za svým dopoledním výkonem zaostal o necelé dvě desetiny.
Oba bratři se představí i v neděli. Prvních šest jezdců prvního závodu ČP-ŠOC startuje v obráceném pořadí, takže Erik bude na startu šestý. Jarek pak přivede na start celé pole FIA-GT, které vyrazí k hlavnímu závodu víkendu.
Erik Janiš: „Mám pochopitelně radost, nemohlo to pro nás dopadnout lépe! V superpole jsem byl možná až příliš opatrný, ale třetí místo na startu bylo ok. Měl jsem dobrý start a byl jsem za týmovým kolegou. Nejprve jsem na něj nechtěl útočit, počítal jsem s tím, že se pokusíme utrhnout zbytku startovního pole. Brzo jsem ale cítil, že jsem o hodně rychlejší a naznačil jsem předjetí. Nechal mi tam místo a dostal jsem se do vedení. Můj vůz byl skvělý, tým odvedl výbornou práci. Pak jsem jel dvě kola naplno, vybudoval jsem si náskok a pak už jen kroužil do cíle. Držel jsem si rezervu pro případ, kdyby se na mě někdo dotahoval. Doufám, že zítra budeme mít Jarek i já vydařené závody.“
Jarek Janiš: „Fantastické! Byl jsem daleko více nervóznější, když závodil Erik než při mé vlastní kvalifikaci. Mám z něj ohromnou radost. Pokud jde o můj den, vše proběhlo bez problémů. Vůz byl dobře vyvážený a vlastně jsem trochu zklamaný, že jsem v kvalifikaci nepřekonal můj dopolední čas. Trochu nás zbrzdila červená vlajka a ani jedno kolo nebylo úplně čisté, vždycky jsem narazil na pomalejší vozy. Ale jsem na pole position v domácím závodu, což je vynikající. Uvidíme, co nám zítra přinese počasí, můžou být úplně jiné podmínky. Doufám, že odjedeme čistý závod a se Saschou i celým týmem máme jasný cíl – nejvyšší stupínek na bedně.“Výsledky kvalifikace - Brno
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
1:55.660
5
168.17
2
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:56.105
4
0.445
167.52
3
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
1:56.702
7
1.042
166.67
4
23
GT1
Gollin/Babini
Aston Martin DBR9
1:57.219
4
1.559
165.93
5
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
1:57.353
8
1.693
165.74
6
24
GT1
Pescatori/Ramos
Aston Martin DBR9
1:57.380
5
1.720
165.70
7
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
1:57.411
6
1.751
165.66
8
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
1:57.902
8
2.242
164.97
9
13
GT1
Bouchut/Walchhofer/Kox
Lamborghini Murcielago GTR
1:58.054
5
2.394
164.76
10
11
GT1
Balfe/Derbyshire
Saleen S7R
2:00.911
9
5.251
160.86
11
63
GT2
Bennett/Mullen
Ferrari 430 GT2
2:02.104
6
6.444
159.29
12
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
2:02.266
5
6.606
159.08
13
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
2:03.243
7
7.583
157.82
14
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
2:03.652
8
7.992
157.30
15
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:04.098
6
8.438
156.73
16
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:04.461
5
8.801
156.28
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:05.959
6
10.299
154.42
18
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
2:06.561
6
10.901
153.68
19
52
GT2
Kaufmann/Moro
Porsche 996 GT3 RSR
2:06.702
6
11.042
153.51
20
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
2:07.116
9
11.456
153.01
21
99
GT2
Lichtner-Hoyer/Gruber
Porsche 996 GT3 RSR
2:08.458
7
12.798
151.41
22
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:09.442
8
13.782
150.26
23
53
GT2
Knauss/Jurasz/Valek
Porsche 996 GT3 RSR
2:11.065
7
15.405
148.40
24
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:11.226
9
15.566
148.22
BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.comV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.