První volný trénink na závod FIA-GT začal pro české barvy velmi dobře, Jarek Janiš v něm s vozem Saleen S7R týmu Zakspeed zajel nejrychlejší čas.
Vozy šampionátu FIA-GT měly v pátek odpoledne na programu devadesátiminutový trénink. Janiš, který v úvodním podniku v Silverstone dojel se Saschou Bertem druhý, hned ukázal soupeřům, že bude na domácí trati hodně silný. Po několika instalačních kolech zajel v první sérii ostrých kol čas 1:57,951, kterým jako jediný pokořil hranici 1:58.
Jarek Janiš: „Je příjemné začít nejrychlejším časem, zvláště když se jede na domácí trati, ačkoliv trénink zase tolik neznamená. Vůz se hned od prvního vyjetí choval velmi dobře, podobně jako v Silverstone jsme se dnes soustředili hlavně na jeho vyladění na závod. Zítra nás čeká jemné doladění nastavení a taky se zkusíme připravit na kvalifikaci. Otázkou je, co s našimi plány udělá počasí.“Výsledky pátečního tréninku:
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
1:57.951
26
164.90
2
24
GT1
Pescatori/Ramos
Aston Martin DBR9
1:58.443
32
0.492
164.22
3
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
1:58.945
25
0.994
163.52
4
23
GT1
Gollin/Babini
Aston Martin DBR9
1:58.967
35
1.016
163.49
5
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
1:59.232
34
1.281
163.13
6
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:59.320
24
1.369
163.01
7
13
GT1
Bouchut/Walchhofer
Lamborghini Murcielago GTR
1:59.520
29
1.569
162.74
8
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
1:59.931
21
1.980
162.18
9
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
2:00.902
18
2.951
160.88
10
11
GT1
Balfe/Derbyshire
Saleen S7R
2:01.201
35
3.250
160.48
11
63
GT2
Bennett/Mullen
Ferrari 430 GT2
2:02.601
29
4.650
158.65
12
55
GT2
Sugden/Alexander-David
Ferrari 430 GT2
2:03.152
33
5.201
157.94
13
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
2:03.940
28
5.989
156.93
14
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:04.437
32
6.486
156.31
15
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
2:04.673
30
6.722
156.01
16
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
2:05.442
28
7.491
155.05
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
2:06.825
27
8.874
153.36
18
52
GT2
Kaufmann/Moro
Porsche 996 GT3 RSR
2:07.391
16
9.440
152.68
19
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
2:08.118
31
10.167
151.81
20
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
2:08.704
20
10.753
151.12
21
99
GT2
Lichtner-Hoyer/Gruber
Porsche 996 GT3 RSR
2:08.830
29
10.879
150.98
22
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
2:09.353
33
11.402
150.37
23
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
2:11.257
24
13.306
148.18
24
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RSR
2:11.454
35
13.503
147.96
25
53
GT2
Knauss/Jurasz/Valek
Porsche 996 GT3 RSR
2:11.858
32
13.907
147.51
26
54
GT2
Vonka/Model/Jirik
Porsche 996 GT3 RS
2:13.882
32
15.931
145.28
BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.comFord Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?