Druhý závod šampionátu FIA GT v Brně bude bez Tomáše Engeho, který se připravuje na start v Le Mans s týmem Aston Martin Racing.
Engeho manažer Antonín Charouz o startu na domácí půdě v Brně jednal s několika zájemci, protože se rýsovala lákavá možnost startu Engeho i Janiše ve špičkových týmech. U Janiše byla situace jasná, protože jede šampionát v týmu Zakspeed, v případě Engeho by šlo jen o hostování v domácím závodu. Liberecký rodák letos závodí v továrním týmu Aston Martin Racing, start týmu v Brně byl ale kvůli nabitému programu vyloučen, hned příští víkend se totiž v Le Mans koná tradiční testovací den pro týmy přijaté do závodu 24 hodin Le Mans. Ve hře byl start v některém z jiných týmů nasazujících vůz DBR9, v tomto případě ale nedošlo k dohodě. Nabídnutá místa ve vozech jiné značky pak bylo nutné odmítnout s ohledem na přání Engeho letošního hlavního zaměstnavatele.
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Moc jsme stáli o to, aby čeští fanoušci měli možnost o víkendu vidět oba nejlepší české jezdce v akci. Zatímco u Jarka byla situace jasná, v případě Tomáše jsme vzhledem k blížícímu se testu v Le Mans nemohli počítat s továrním týmem Aston Martin Racing. Preferovali jsme start v některém z klientských týmů Aston Martin, ale tato cesta nevyšla. Měli jsme také nabídky od Lamborghini a Zakspeedu, jenže to by Tomáš jel s jiným vozem a šéf AMR preferoval, aby se soustředil na testovací den v Le Mans.“Foto: AUTO NEWS NETWORKBPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?