Druhý závod šampionátu FIA GT v Brně bude bez Tomáše Engeho, který se připravuje na start v Le Mans s týmem Aston Martin Racing.
Engeho manažer Antonín Charouz o startu na domácí půdě v Brně jednal s několika zájemci, protože se rýsovala lákavá možnost startu Engeho i Janiše ve špičkových týmech. U Janiše byla situace jasná, protože jede šampionát v týmu Zakspeed, v případě Engeho by šlo jen o hostování v domácím závodu. Liberecký rodák letos závodí v továrním týmu Aston Martin Racing, start týmu v Brně byl ale kvůli nabitému programu vyloučen, hned příští víkend se totiž v Le Mans koná tradiční testovací den pro týmy přijaté do závodu 24 hodin Le Mans. Ve hře byl start v některém z jiných týmů nasazujících vůz DBR9, v tomto případě ale nedošlo k dohodě. Nabídnutá místa ve vozech jiné značky pak bylo nutné odmítnout s ohledem na přání Engeho letošního hlavního zaměstnavatele.
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Moc jsme stáli o to, aby čeští fanoušci měli možnost o víkendu vidět oba nejlepší české jezdce v akci. Zatímco u Jarka byla situace jasná, v případě Tomáše jsme vzhledem k blížícímu se testu v Le Mans nemohli počítat s továrním týmem Aston Martin Racing. Preferovali jsme start v některém z klientských týmů Aston Martin, ale tato cesta nevyšla. Měli jsme také nabídky od Lamborghini a Zakspeedu, jenže to by Tomáš jel s jiným vozem a šéf AMR preferoval, aby se soustředil na testovací den v Le Mans.“Foto: AUTO NEWS NETWORKBPA sport marketing, a.s.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?