FIA zveřejnila startovní listinu pro sezonu 2006. Třídy GT1, GT2 a G2 zahrnují 36 vozů, nová třída GT3 pak 51 účastníků. Dohromady 87 přihlášených!
Největší pozornost samozřejmě patří nejsilnější třídě GT1, do které je přihlášeno 15 vozů. Nejsilněji zastoupen bude dle očekávání velmi konkurenceschopný Aston Martin DBR9 se šesti vozy, překvapivě pouze tři Maserati MC12, loni nejlepší vozy. Definitivně se neobjeví ani jediné Ferrari F550M. Dvě zastoupení bude mít Lamborghini Murcielago a Saleen S7R, po jednom pak nestárnoucí ale za svým zenitem působící Lister Storm. Překvapením je dosud pouze jediný přihlášený Chevrolet Corvette C6R, který navíc stále čeká na homologaci.
Druhá třída zahrnuje devět vozů Porsche 996 GT3 RSR, se kterými se má šampionátu účastnit tým brněnského Jana Vonky i slovenský Autoracing Club Bratislava. Jen o jeden méně by mělo být vozů Ferrari 430 GT2 a novinkou bude účast Panozu Esperante a Nissanu 300z. Ve skupině G2 bude znovu k vidění Mosler MT900 a Gillet Vertigo.
Nová třída pak zahrnuje nejvíce značek, vozy však budou proti sériovým supersportům upraveny nejméně. Kromě Porsche Cup 997 jsou zde zastoupeny ještě Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Corvette Z06, Aston Martin DBRS9, Ferrari 430, Maserati Transport, Venturi Heritage, Ascari KZ1R. Celá řada vozů je však v homologačním řízení, nebo dokonce ještě nebylo v některých případech ani zahájeno.
Seriál startuje 7. května na britském okruhu Silverstone.
Kompletní startovní listiny ke stažení zde
Foto: Auto News Network / Karel Bařina
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.