FIA zveřejnila startovní listinu pro sezonu 2006. Třídy GT1, GT2 a G2 zahrnují 36 vozů, nová třída GT3 pak 51 účastníků. Dohromady 87 přihlášených!
Největší pozornost samozřejmě patří nejsilnější třídě GT1, do které je přihlášeno 15 vozů. Nejsilněji zastoupen bude dle očekávání velmi konkurenceschopný Aston Martin DBR9 se šesti vozy, překvapivě pouze tři Maserati MC12, loni nejlepší vozy. Definitivně se neobjeví ani jediné Ferrari F550M. Dvě zastoupení bude mít Lamborghini Murcielago a Saleen S7R, po jednom pak nestárnoucí ale za svým zenitem působící Lister Storm. Překvapením je dosud pouze jediný přihlášený Chevrolet Corvette C6R, který navíc stále čeká na homologaci.
Druhá třída zahrnuje devět vozů Porsche 996 GT3 RSR, se kterými se má šampionátu účastnit tým brněnského Jana Vonky i slovenský Autoracing Club Bratislava. Jen o jeden méně by mělo být vozů Ferrari 430 GT2 a novinkou bude účast Panozu Esperante a Nissanu 300z. Ve skupině G2 bude znovu k vidění Mosler MT900 a Gillet Vertigo.
Nová třída pak zahrnuje nejvíce značek, vozy však budou proti sériovým supersportům upraveny nejméně. Kromě Porsche Cup 997 jsou zde zastoupeny ještě Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Corvette Z06, Aston Martin DBRS9, Ferrari 430, Maserati Transport, Venturi Heritage, Ascari KZ1R. Celá řada vozů je však v homologačním řízení, nebo dokonce ještě nebylo v některých případech ani zahájeno.
Seriál startuje 7. května na britském okruhu Silverstone.
Kompletní startovní listiny ke stažení zde
Foto: Auto News Network / Karel Bařina
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?