FIA zveřejnila startovní listinu pro sezonu 2006. Třídy GT1, GT2 a G2 zahrnují 36 vozů, nová třída GT3 pak 51 účastníků. Dohromady 87 přihlášených!
Největší pozornost samozřejmě patří nejsilnější třídě GT1, do které je přihlášeno 15 vozů. Nejsilněji zastoupen bude dle očekávání velmi konkurenceschopný Aston Martin DBR9 se šesti vozy, překvapivě pouze tři Maserati MC12, loni nejlepší vozy. Definitivně se neobjeví ani jediné Ferrari F550M. Dvě zastoupení bude mít Lamborghini Murcielago a Saleen S7R, po jednom pak nestárnoucí ale za svým zenitem působící Lister Storm. Překvapením je dosud pouze jediný přihlášený Chevrolet Corvette C6R, který navíc stále čeká na homologaci.
Druhá třída zahrnuje devět vozů Porsche 996 GT3 RSR, se kterými se má šampionátu účastnit tým brněnského Jana Vonky i slovenský Autoracing Club Bratislava. Jen o jeden méně by mělo být vozů Ferrari 430 GT2 a novinkou bude účast Panozu Esperante a Nissanu 300z. Ve skupině G2 bude znovu k vidění Mosler MT900 a Gillet Vertigo.
Nová třída pak zahrnuje nejvíce značek, vozy však budou proti sériovým supersportům upraveny nejméně. Kromě Porsche Cup 997 jsou zde zastoupeny ještě Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Corvette Z06, Aston Martin DBRS9, Ferrari 430, Maserati Transport, Venturi Heritage, Ascari KZ1R. Celá řada vozů je však v homologačním řízení, nebo dokonce ještě nebylo v některých případech ani zahájeno.
Seriál startuje 7. května na britském okruhu Silverstone.
Kompletní startovní listiny ke stažení zde
Foto: Auto News Network / Karel Bařina
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?