Dva dny testů, jež se uskutečnily na francouzském okruhu Paul Ricard začátkem března, ukázaly v plné kráse vozy známé i nové, které se připravovaly na letošní debut v šampionátu FIA GT.
Letošní rok přináší velkou novinku, kterou je třída GT3. Automobiloví výrobci se dohodli, že pro šampionát připraví levnější a méně vyspělé automobily, které v mnoha případech vychází s koncepce a systémů svých kolegů v nejsilnější třídě, ale objevily se i některé netradiční značky.
V GT3 se tak například představí Chevrolet Corvette GT3, Maserati Gransport GT3, Lamborghini Gallardo, Ascari GT3, Dodge Viper GT3, Aston Martin GT3, Lotus Exige GT3, Venturi Heritage GT3 a Porsche 911 GT3.
Nejlepšího času v hodnocení všech tříd dosáhl Sascha Bert s vozem Saleen S7 stáje Zakspeed. Aston Martin týmu Race Alliance byl druhým nejrychlejším a následovaly dvě Corvetty PSI Expirience.
Foto: DPPI / FIA GT
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?