Dva dny testů, jež se uskutečnily na francouzském okruhu Paul Ricard začátkem března, ukázaly v plné kráse vozy známé i nové, které se připravovaly na letošní debut v šampionátu FIA GT.
Letošní rok přináší velkou novinku, kterou je třída GT3. Automobiloví výrobci se dohodli, že pro šampionát připraví levnější a méně vyspělé automobily, které v mnoha případech vychází s koncepce a systémů svých kolegů v nejsilnější třídě, ale objevily se i některé netradiční značky.
V GT3 se tak například představí Chevrolet Corvette GT3, Maserati Gransport GT3, Lamborghini Gallardo, Ascari GT3, Dodge Viper GT3, Aston Martin GT3, Lotus Exige GT3, Venturi Heritage GT3 a Porsche 911 GT3.
Nejlepšího času v hodnocení všech tříd dosáhl Sascha Bert s vozem Saleen S7 stáje Zakspeed. Aston Martin týmu Race Alliance byl druhým nejrychlejším a následovaly dvě Corvetty PSI Expirience.
Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?