Dva dny testů, jež se uskutečnily na francouzském okruhu Paul Ricard začátkem března, ukázaly v plné kráse vozy známé i nové, které se připravovaly na letošní debut v šampionátu FIA GT.
Letošní rok přináší velkou novinku, kterou je třída GT3. Automobiloví výrobci se dohodli, že pro šampionát připraví levnější a méně vyspělé automobily, které v mnoha případech vychází s koncepce a systémů svých kolegů v nejsilnější třídě, ale objevily se i některé netradiční značky.
V GT3 se tak například představí Chevrolet Corvette GT3, Maserati Gransport GT3, Lamborghini Gallardo, Ascari GT3, Dodge Viper GT3, Aston Martin GT3, Lotus Exige GT3, Venturi Heritage GT3 a Porsche 911 GT3.
Nejlepšího času v hodnocení všech tříd dosáhl Sascha Bert s vozem Saleen S7 stáje Zakspeed. Aston Martin týmu Race Alliance byl druhým nejrychlejším a následovaly dvě Corvetty PSI Expirience.
Foto: DPPI / FIA GT
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?