Americká továrna a úspěšný francouzský tým Oreca oznámili uzavření spolupráce, která by měla vrátit vozy Saleen S7-R do boje o přední příčky vytrvalostních závodů.
Tým Oreca vyhrál v letech 1997-1999 třikrát po sobě titul šampiona s vozy Chrysler Viper a podobné ambice má i se Saleeny. Oreca bude provozovat vlastní stáj a bude mít současně na starosti i pomoc evropským klientům, kteří startují se zákaznickými vozy této značky.
"Bylo na čase zřídit v Evropě základnu, aby měli naši klienti lepší podmínky," prohlásil Steve Saleen. Cílem spolupráce je úspěšný start v prestižním závodě 24h Le Mans, ale tým potvrdil, že v některých závodech seriálu FIA GT se také představí.
Foto: Petr Zelinka / Auto News Network
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?