Místo bouřlivých oslav a blahopřání konkurence novému šampionovi přinesl poslední závod dramatické zauzlení v boji o letošní jezdecký titul mistra série FIA GT.
Traťoví komisaři po posledním letošním závodě v bahrajnském Sakhiru diskvalifikovali z celkové čtvrté pozice vůz Ferrari F550 Maranello týmu Larbre Competition, pilotované dvojicí Lamy/Gardel. Toto umístění pasovalo Gabrieleho Gardela za letošního šampiona.
Své rozhodnutí odůvodnili porušením bodu 60, odstavce d pravidel FIA GT, který stanovuje, že vůz musí mít v nádrži po projetí cílem minimálně 3 litry paliva.
Dnes čtvrté Ferrari tuto podmínku nesplnilo a jeho diskvalifikací se do čela jezdeckého hodnocení vyhoupli Bartels a Scheider, jezdci stáje Vitaphone Racing.
Tým Larbre Competition se proti rozhodnutí vedení závodu pochopitelně odvolal...
Foto: DPPI / FIA GT
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?