Nová trať znamenala pre jazdcov a tímy veľa práce s poznávaním.
Prvých 90 minút tréningu sa mechanici a piloti trápili s najlepším nastavením pre novú Tureckú trať, kde len nedávno zažila debut Formula 1. V tomto boji sa nejlepšie darilo posádke Maserati MC 12 so štartovným číslom 16 tímu JMB Racing.
Posádka v zložení Peter/Pillon/Artam svoj najlepší čas zaznamenala až v závere tréningu s časom 1:51.597. Samotný Philipp Peter bol nadmieru spokojný s ich výkonom. Na druhej strane si veľmi dobre uvedomoval nie veľký odstup dvoch áut Ferrari v podaní tímov GPC Sport a Larbre Competition.
Auto s číslom 15 takisto z tímu JMB Racing, si vyslúžilo na novej trati najväčší handycap v podobe záťaže 100 kg. Napriek tomu posádke Bertolini/Wendlinger patrilo siedme miesto so stratou takmer dvoch sekúnd.
V súvislosti debutu na Tureckej trati znejú z Paddocku ohlasy, ktoré jasne nasvedčujú náročnejšej práci so spoznávaním trate, ale aj s veľkou obľubou atraktivity zo strany pilotov.
Kategóriu GT2 na 12. a 13. mieste obsadilo dou tímu Gruppem Racing na Porsche 996 GT3 RSR so ziskom viac než jeden a pol sekudy pred tretím autom tímu Ebimotors na rovnakom aute.
1. tréning Turecko: výsledky
Foto: Radek Hurbánek / AUTO NEWS NETWORK
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?