Nová trať znamenala pre jazdcov a tímy veľa práce s poznávaním.
Prvých 90 minút tréningu sa mechanici a piloti trápili s najlepším nastavením pre novú Tureckú trať, kde len nedávno zažila debut Formula 1. V tomto boji sa nejlepšie darilo posádke Maserati MC 12 so štartovným číslom 16 tímu JMB Racing.
Posádka v zložení Peter/Pillon/Artam svoj najlepší čas zaznamenala až v závere tréningu s časom 1:51.597. Samotný Philipp Peter bol nadmieru spokojný s ich výkonom. Na druhej strane si veľmi dobre uvedomoval nie veľký odstup dvoch áut Ferrari v podaní tímov GPC Sport a Larbre Competition.
Auto s číslom 15 takisto z tímu JMB Racing, si vyslúžilo na novej trati najväčší handycap v podobe záťaže 100 kg. Napriek tomu posádke Bertolini/Wendlinger patrilo siedme miesto so stratou takmer dvoch sekúnd.
V súvislosti debutu na Tureckej trati znejú z Paddocku ohlasy, ktoré jasne nasvedčujú náročnejšej práci so spoznávaním trate, ale aj s veľkou obľubou atraktivity zo strany pilotov.
Kategóriu GT2 na 12. a 13. mieste obsadilo dou tímu Gruppem Racing na Porsche 996 GT3 RSR so ziskom viac než jeden a pol sekudy pred tretím autom tímu Ebimotors na rovnakom aute.
1. tréning Turecko: výsledky
Foto: Radek Hurbánek / AUTO NEWS NETWORK
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?