Škoda Yeti znamenala úspěšný vstup mladoboleslavské automobilky do světa crossoverů a SUV. Automobil si rychle získal popularitu pro svou všestrannost, spolehlivost i odolnost. A po faceliftu se dokonce stal i poměrně líbivým. Čím však Yeti nikdy neoplýval byl výkon. Chybějící variantu RS si však ruští úpravci vynahradili zástavbou pohonné jednotky 2.5 TFSI z Audi RS3.
Na nevšední přestavbu upozornil web AutoEvolution, který se poslední dobou v extrémně výkonných Škodovkách celkem vyžívá. Ostatně před pár týdny upozornil i na Škodu Octavii RS, jejíž majitel nechal vyměnit standardní 2.0 litrové TSI za 2.5 litrové TFSI. A během pátrání po dalších podobně extrémních úpravách se podařilo najít i tento poklad z Ruska.
Základem této nevšední úpravy se stala běžná Škoda Yeti po faceliftu, jejíž původní motor se dočkal výměny za podstatně silnější jednotku. Jelikož Yeti bylo postaveno na koncernové platformě PQ35, kterou využívala celá řada dalších modelů, měli úpravci z čeho vybírat. Nakonec však sáhli po osvědčeném pětiválci 2.5 TFSI.
Ten pochází z nejvýkonnějšího modelu Audi A3, tedy modelu RS3. Modelové provedení pro rok 2011 totiž ukrývalo pod kapotou právě tento 2.5 litrový skvost, který standardně posílal cca 340 koní skrze 7-stupňové DSG na všechna čtyři kola.
Co všechno tato konkrétní přestavba zahrnovala bohužel nevíme, podle řady videí na YouTube kanálu SKODA YETI 2.5 TFSI je však jasné, že pod kapotu Yetiho se nastěhovala prakticky celá pohonná soustava. Motor, převodovka i pohon všech kol. Podle grafu z brzdy navíc motor evidentně nezůstal v sériovém stavu, neboť mu bylo naměřeno 408 koní (358 na kolech) a maximální točivý moment 587 Nm.
Podle všeho si však Yeti vypůjčilo od RS3 ještě několik komponent podvozku a došlo i na výkonné brzdy Brembo, které by měly pomoci tento extrémní „Sleeper" včas zastavit. Podle několika videí totiž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h pod 5 sekund a živost mu neschází ani při akceleraci z 100 km/h na 200 km/h, ve které se utkal s Mercedesem C32 AMG.
Elektronika uvnitř vozu se navíc zdá být plně funkční, bez jakýchkoliv omezení. Vůz se tak dokonce nyní může pochlubit i funkcí Launch Control, při které je nádherně slyšet výrazný zvuk motoru a výfukového systémů, který údajně také pochází z Audi RS3. Tahle přestavba se zkrátka povedla.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?