Rusové zkřížili Škodu Yeti s Audi RS3, výsledkem je monstrum s brutálním zvukem i výkonem

Škoda Yeti dostala pohonnou soustavu z Audi RS3
Škoda Yeti dostala pohonnou soustavu z Audi RS3, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. února 2019 12:39
Sdílej:

Škoda Yeti znamenala úspěšný vstup mladoboleslavské automobilky do světa crossoverů a SUV. Automobil si rychle získal popularitu pro svou všestrannost, spolehlivost i odolnost. A po faceliftu se dokonce stal i poměrně líbivým. Čím však Yeti nikdy neoplýval byl výkon. Chybějící variantu RS si však ruští úpravci vynahradili zástavbou pohonné jednotky 2.5 TFSI z Audi RS3.

Na nevšední přestavbu upozornil web AutoEvolution, který se poslední dobou v extrémně výkonných Škodovkách celkem vyžívá. Ostatně před pár týdny upozornil i na Škodu Octavii RS, jejíž majitel nechal vyměnit standardní 2.0 litrové TSI za 2.5 litrové TFSI. A během pátrání po dalších podobně extrémních úpravách se podařilo najít i tento poklad z Ruska.

Základem této nevšední úpravy se stala běžná Škoda Yeti po faceliftu, jejíž původní motor se dočkal výměny za podstatně silnější jednotku. Jelikož Yeti bylo postaveno na koncernové platformě PQ35, kterou využívala celá řada dalších modelů, měli úpravci z čeho vybírat. Nakonec však sáhli po osvědčeném pětiválci 2.5 TFSI.

Ten pochází z nejvýkonnějšího modelu Audi A3, tedy modelu RS3. Modelové provedení pro rok 2011 totiž ukrývalo pod kapotou právě tento 2.5 litrový skvost, který standardně posílal cca 340 koní skrze 7-stupňové DSG na všechna čtyři kola.

Co všechno tato konkrétní přestavba zahrnovala bohužel nevíme, podle řady videí na YouTube kanálu SKODA YETI 2.5 TFSI je však jasné, že pod kapotu Yetiho se nastěhovala prakticky celá pohonná soustava. Motor, převodovka i pohon všech kol. Podle grafu z brzdy navíc motor evidentně nezůstal v sériovém stavu, neboť mu bylo naměřeno 408 koní (358 na kolech) a maximální točivý moment 587 Nm.

Podle všeho si však Yeti vypůjčilo od RS3 ještě několik komponent podvozku a došlo i na výkonné brzdy Brembo, které by měly pomoci tento extrémní „Sleeper" včas zastavit. Podle několika videí totiž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h pod 5 sekund a živost mu neschází ani při akceleraci z 100 km/h na 200 km/h, ve které se utkal s Mercedesem C32 AMG.

Elektronika uvnitř vozu se navíc zdá být plně funkční, bez jakýchkoliv omezení. Vůz se tak dokonce nyní může pochlubit i funkcí Launch Control, při které je nádherně slyšet výrazný zvuk motoru a výfukového systémů, který údajně také pochází z Audi RS3. Tahle přestavba se zkrátka povedla.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.