Škoda Yeti znamenala úspěšný vstup mladoboleslavské automobilky do světa crossoverů a SUV. Automobil si rychle získal popularitu pro svou všestrannost, spolehlivost i odolnost. A po faceliftu se dokonce stal i poměrně líbivým. Čím však Yeti nikdy neoplýval byl výkon. Chybějící variantu RS si však ruští úpravci vynahradili zástavbou pohonné jednotky 2.5 TFSI z Audi RS3.
Na nevšední přestavbu upozornil web AutoEvolution, který se poslední dobou v extrémně výkonných Škodovkách celkem vyžívá. Ostatně před pár týdny upozornil i na Škodu Octavii RS, jejíž majitel nechal vyměnit standardní 2.0 litrové TSI za 2.5 litrové TFSI. A během pátrání po dalších podobně extrémních úpravách se podařilo najít i tento poklad z Ruska.
Základem této nevšední úpravy se stala běžná Škoda Yeti po faceliftu, jejíž původní motor se dočkal výměny za podstatně silnější jednotku. Jelikož Yeti bylo postaveno na koncernové platformě PQ35, kterou využívala celá řada dalších modelů, měli úpravci z čeho vybírat. Nakonec však sáhli po osvědčeném pětiválci 2.5 TFSI.
Ten pochází z nejvýkonnějšího modelu Audi A3, tedy modelu RS3. Modelové provedení pro rok 2011 totiž ukrývalo pod kapotou právě tento 2.5 litrový skvost, který standardně posílal cca 340 koní skrze 7-stupňové DSG na všechna čtyři kola.
Co všechno tato konkrétní přestavba zahrnovala bohužel nevíme, podle řady videí na YouTube kanálu SKODA YETI 2.5 TFSI je však jasné, že pod kapotu Yetiho se nastěhovala prakticky celá pohonná soustava. Motor, převodovka i pohon všech kol. Podle grafu z brzdy navíc motor evidentně nezůstal v sériovém stavu, neboť mu bylo naměřeno 408 koní (358 na kolech) a maximální točivý moment 587 Nm.
Podle všeho si však Yeti vypůjčilo od RS3 ještě několik komponent podvozku a došlo i na výkonné brzdy Brembo, které by měly pomoci tento extrémní „Sleeper" včas zastavit. Podle několika videí totiž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h pod 5 sekund a živost mu neschází ani při akceleraci z 100 km/h na 200 km/h, ve které se utkal s Mercedesem C32 AMG.
Elektronika uvnitř vozu se navíc zdá být plně funkční, bez jakýchkoliv omezení. Vůz se tak dokonce nyní může pochlubit i funkcí Launch Control, při které je nádherně slyšet výrazný zvuk motoru a výfukového systémů, který údajně také pochází z Audi RS3. Tahle přestavba se zkrátka povedla.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.