Pokud na silnicích spatříte postarší bílý Renault Kangoo, pravděpodobně ho rovnou zaškatulkujete mezi další užitková auta, ve kterých živnostníci často převážejí polovinu své dílny na cestách mezi zakázkami. V tomto konkrétním případě byste se ale setsakramentsky přepočítali, protože tohle na první pohled nenápadné auto ukrývá pod kapotou velké překvapení.
Netradiční vůz se objevil na britském Youtube kanálu Monky London, kde ho představuje přímo vlastník a svým způsobem i stvořitel jménem Dave. Ten už se ostatně na videích tohoto YouTube kanálu minimálně jednou objevil a to se svým atypickým BMW e46 M3, které dostalo legendární motor 2JZ. Tentokrát ale vzhůru k jeho Megangoo.
„Megangoo" je totiž název jeho projektu, jehož základem se stal Renault Kangoo s 1.7 litrovým naftovým motorem. Ten však pod kapotou vystřídal přeplňovaný motor z modelu Megane, který v základu poskytoval výkon 225 koní. O přenos výkonu z motoru na kola se pak stará součástka z třetího Renaultu: převodovka z modelu Clio 172.
Dodávku Renault Kangoo získal Dave údajně od své sestry, která ji vzhledem k parametrům pravděpodobně využívala k podnikání. Vůz je totiž v naprostém základu, jeho nástavba nemá okna a zadní sedačky byste ve voze také hledali marně. S trochou představivosti a kreativity by se však z tohohle drobka dal vyrobit zatraceně rychlý obytný vůz.
Motor pod kapotou, který pochází z první generace ostrého Meganu RS, totiž v sériovém stavu nabízel 225 koňských sil a není pochyb o tom, že by se z něj jistě dalo vymáčknout ještě trochu víc. Díky velice prosté výbavě by mohl vůz nabídnout i celkem slušný poměr váhy a výkonu a tak jediným problémem může zůstat poněkud horší aerodynamika.
Dave se také zmínil, že převodovka z modelu Clio není zrovna nejsilnější a tak je její životnost zatím malou záhadou. Také by nás celkem zajímala ovladatelnost v zatáčkách, kde by mohla vadit vyšší výška. Podle všeho už se však Megangoo vydal i na okruh, kde si nevedl úplně nejhůř.
Na silnici pak upozorňuje na unikátnost tohoto modelu pouze jeho nižší světlá výška, získaná díky upravenému podvozku, a samozřejmě jeho agresivní zvuk výfuku. Pevně věříme, že za volantem tohoto stroje musí být sranda už jen při sledování okolních udivených pohledů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.