Pokud na silnicích spatříte postarší bílý Renault Kangoo, pravděpodobně ho rovnou zaškatulkujete mezi další užitková auta, ve kterých živnostníci často převážejí polovinu své dílny na cestách mezi zakázkami. V tomto konkrétním případě byste se ale setsakramentsky přepočítali, protože tohle na první pohled nenápadné auto ukrývá pod kapotou velké překvapení.
Netradiční vůz se objevil na britském Youtube kanálu Monky London, kde ho představuje přímo vlastník a svým způsobem i stvořitel jménem Dave. Ten už se ostatně na videích tohoto YouTube kanálu minimálně jednou objevil a to se svým atypickým BMW e46 M3, které dostalo legendární motor 2JZ. Tentokrát ale vzhůru k jeho Megangoo.
„Megangoo" je totiž název jeho projektu, jehož základem se stal Renault Kangoo s 1.7 litrovým naftovým motorem. Ten však pod kapotou vystřídal přeplňovaný motor z modelu Megane, který v základu poskytoval výkon 225 koní. O přenos výkonu z motoru na kola se pak stará součástka z třetího Renaultu: převodovka z modelu Clio 172.
Dodávku Renault Kangoo získal Dave údajně od své sestry, která ji vzhledem k parametrům pravděpodobně využívala k podnikání. Vůz je totiž v naprostém základu, jeho nástavba nemá okna a zadní sedačky byste ve voze také hledali marně. S trochou představivosti a kreativity by se však z tohohle drobka dal vyrobit zatraceně rychlý obytný vůz.
Motor pod kapotou, který pochází z první generace ostrého Meganu RS, totiž v sériovém stavu nabízel 225 koňských sil a není pochyb o tom, že by se z něj jistě dalo vymáčknout ještě trochu víc. Díky velice prosté výbavě by mohl vůz nabídnout i celkem slušný poměr váhy a výkonu a tak jediným problémem může zůstat poněkud horší aerodynamika.
Dave se také zmínil, že převodovka z modelu Clio není zrovna nejsilnější a tak je její životnost zatím malou záhadou. Také by nás celkem zajímala ovladatelnost v zatáčkách, kde by mohla vadit vyšší výška. Podle všeho už se však Megangoo vydal i na okruh, kde si nevedl úplně nejhůř.
Na silnici pak upozorňuje na unikátnost tohoto modelu pouze jeho nižší světlá výška, získaná díky upravenému podvozku, a samozřejmě jeho agresivní zvuk výfuku. Pevně věříme, že za volantem tohoto stroje musí být sranda už jen při sledování okolních udivených pohledů.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.