Pokud na silnicích spatříte postarší bílý Renault Kangoo, pravděpodobně ho rovnou zaškatulkujete mezi další užitková auta, ve kterých živnostníci často převážejí polovinu své dílny na cestách mezi zakázkami. V tomto konkrétním případě byste se ale setsakramentsky přepočítali, protože tohle na první pohled nenápadné auto ukrývá pod kapotou velké překvapení.
Netradiční vůz se objevil na britském Youtube kanálu Monky London, kde ho představuje přímo vlastník a svým způsobem i stvořitel jménem Dave. Ten už se ostatně na videích tohoto YouTube kanálu minimálně jednou objevil a to se svým atypickým BMW e46 M3, které dostalo legendární motor 2JZ. Tentokrát ale vzhůru k jeho Megangoo.
„Megangoo" je totiž název jeho projektu, jehož základem se stal Renault Kangoo s 1.7 litrovým naftovým motorem. Ten však pod kapotou vystřídal přeplňovaný motor z modelu Megane, který v základu poskytoval výkon 225 koní. O přenos výkonu z motoru na kola se pak stará součástka z třetího Renaultu: převodovka z modelu Clio 172.
Dodávku Renault Kangoo získal Dave údajně od své sestry, která ji vzhledem k parametrům pravděpodobně využívala k podnikání. Vůz je totiž v naprostém základu, jeho nástavba nemá okna a zadní sedačky byste ve voze také hledali marně. S trochou představivosti a kreativity by se však z tohohle drobka dal vyrobit zatraceně rychlý obytný vůz.
Motor pod kapotou, který pochází z první generace ostrého Meganu RS, totiž v sériovém stavu nabízel 225 koňských sil a není pochyb o tom, že by se z něj jistě dalo vymáčknout ještě trochu víc. Díky velice prosté výbavě by mohl vůz nabídnout i celkem slušný poměr váhy a výkonu a tak jediným problémem může zůstat poněkud horší aerodynamika.
Dave se také zmínil, že převodovka z modelu Clio není zrovna nejsilnější a tak je její životnost zatím malou záhadou. Také by nás celkem zajímala ovladatelnost v zatáčkách, kde by mohla vadit vyšší výška. Podle všeho už se však Megangoo vydal i na okruh, kde si nevedl úplně nejhůř.
Na silnici pak upozorňuje na unikátnost tohoto modelu pouze jeho nižší světlá výška, získaná díky upravenému podvozku, a samozřejmě jeho agresivní zvuk výfuku. Pevně věříme, že za volantem tohoto stroje musí být sranda už jen při sledování okolních udivených pohledů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).