Pokud na silnicích spatříte postarší bílý Renault Kangoo, pravděpodobně ho rovnou zaškatulkujete mezi další užitková auta, ve kterých živnostníci často převážejí polovinu své dílny na cestách mezi zakázkami. V tomto konkrétním případě byste se ale setsakramentsky přepočítali, protože tohle na první pohled nenápadné auto ukrývá pod kapotou velké překvapení.
Netradiční vůz se objevil na britském Youtube kanálu Monky London, kde ho představuje přímo vlastník a svým způsobem i stvořitel jménem Dave. Ten už se ostatně na videích tohoto YouTube kanálu minimálně jednou objevil a to se svým atypickým BMW e46 M3, které dostalo legendární motor 2JZ. Tentokrát ale vzhůru k jeho Megangoo.
„Megangoo" je totiž název jeho projektu, jehož základem se stal Renault Kangoo s 1.7 litrovým naftovým motorem. Ten však pod kapotou vystřídal přeplňovaný motor z modelu Megane, který v základu poskytoval výkon 225 koní. O přenos výkonu z motoru na kola se pak stará součástka z třetího Renaultu: převodovka z modelu Clio 172.
Dodávku Renault Kangoo získal Dave údajně od své sestry, která ji vzhledem k parametrům pravděpodobně využívala k podnikání. Vůz je totiž v naprostém základu, jeho nástavba nemá okna a zadní sedačky byste ve voze také hledali marně. S trochou představivosti a kreativity by se však z tohohle drobka dal vyrobit zatraceně rychlý obytný vůz.
Motor pod kapotou, který pochází z první generace ostrého Meganu RS, totiž v sériovém stavu nabízel 225 koňských sil a není pochyb o tom, že by se z něj jistě dalo vymáčknout ještě trochu víc. Díky velice prosté výbavě by mohl vůz nabídnout i celkem slušný poměr váhy a výkonu a tak jediným problémem může zůstat poněkud horší aerodynamika.
Dave se také zmínil, že převodovka z modelu Clio není zrovna nejsilnější a tak je její životnost zatím malou záhadou. Také by nás celkem zajímala ovladatelnost v zatáčkách, kde by mohla vadit vyšší výška. Podle všeho už se však Megangoo vydal i na okruh, kde si nevedl úplně nejhůř.
Na silnici pak upozorňuje na unikátnost tohoto modelu pouze jeho nižší světlá výška, získaná díky upravenému podvozku, a samozřejmě jeho agresivní zvuk výfuku. Pevně věříme, že za volantem tohoto stroje musí být sranda už jen při sledování okolních udivených pohledů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.