Vstřikování oxidu dusného do motoru je poměrně jednoduchý způsob, jak z něj dostat pár desítek koní navíc. Většina z nás si však podobné úpravy spojuje hlavně s filmovou sérií Rychle a zběsile, případně s tuningovou scénou. V zámoří však existují i dealerství, kde vám prodají nový vůz vybavený vstřikováním N2O a navíc ani nepřijdete o záruku.
Ford Mustang GT je pro většinu z nás dostatečně silné auto již v základu, v dealerství Beechmont Ford Performance jim však sériový výkon nestačil a tak se pustili do úprav. Tou první byl nový Mustang GT s kompresorem o výkonu cca 700 koní, který společnost prodávala zhruba za 40 000 dolarů (cca 915 000 Kč). Zákazník tak dostal nový a profesionálně odladěný vůz, na který měl i záruku.
Stádo 700 koní pod kapotou už by mělo nejspíš stačit každému, v Beechmont Ford Performance však stále nebyli spokojení a hledali další možnosti, jak výkon navýšit. Odpovědí se nakonec stal tzv. „Drag Pak," se kterým se z upraveného Mustangu stává nenápadný dragster.
V rámci Drag Packu byl totiž Mustang GT osazen lahvemi s oxidem dusným, ovladačem vstřikování Nitra do motoru,, dálkovým otevíráním lahví, závodními pružinami Steeda vhodnými k závodům ve sprintech, závodními pneumatikami Mickey Thompson Street SS, upravenými poloosami, silnější olejovou pumpou a drobnými úpravami motoru.
Podle dealerství se tak z každého Fordu Mustang GT osazeným balíčkem Drag Pak stává vůz, který bez problém pokoří vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metru) okolo 10 sekund. Úpravou přitom mohou být osazeny vozy jak s manuální, tak automatickou převodovkou. A pokud by zákazníkům výkon nestačil, stále si mohou nechat Mustang osadit i turbem nebo kompresorem.
Na celé úpravě je však poměrně unikátní, že je na vůz stále poskytována záruka. Není sice zcela zřejmé, na co všechno se záruka vztahuje, ovšem podle marketingového manažera dealerství by jedinou potřebnou údržbou, kterou bude muset majitel provádět, mělo být doplňování lahví s N2O.
„Nitro je velice efektivní a podceňovaný způsob, jak vozu přidat na výkonu. Není o nic víc nebezpečné než turbo nebo kompresor, jen se snadněji zneužívá," uvedl Charlie Watson, marketingový manažer dealerství.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.