Vstřikování oxidu dusného do motoru je poměrně jednoduchý způsob, jak z něj dostat pár desítek koní navíc. Většina z nás si však podobné úpravy spojuje hlavně s filmovou sérií Rychle a zběsile, případně s tuningovou scénou. V zámoří však existují i dealerství, kde vám prodají nový vůz vybavený vstřikováním N2O a navíc ani nepřijdete o záruku.
Ford Mustang GT je pro většinu z nás dostatečně silné auto již v základu, v dealerství Beechmont Ford Performance jim však sériový výkon nestačil a tak se pustili do úprav. Tou první byl nový Mustang GT s kompresorem o výkonu cca 700 koní, který společnost prodávala zhruba za 40 000 dolarů (cca 915 000 Kč). Zákazník tak dostal nový a profesionálně odladěný vůz, na který měl i záruku.
Stádo 700 koní pod kapotou už by mělo nejspíš stačit každému, v Beechmont Ford Performance však stále nebyli spokojení a hledali další možnosti, jak výkon navýšit. Odpovědí se nakonec stal tzv. „Drag Pak," se kterým se z upraveného Mustangu stává nenápadný dragster.
V rámci Drag Packu byl totiž Mustang GT osazen lahvemi s oxidem dusným, ovladačem vstřikování Nitra do motoru,, dálkovým otevíráním lahví, závodními pružinami Steeda vhodnými k závodům ve sprintech, závodními pneumatikami Mickey Thompson Street SS, upravenými poloosami, silnější olejovou pumpou a drobnými úpravami motoru.
Podle dealerství se tak z každého Fordu Mustang GT osazeným balíčkem Drag Pak stává vůz, který bez problém pokoří vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metru) okolo 10 sekund. Úpravou přitom mohou být osazeny vozy jak s manuální, tak automatickou převodovkou. A pokud by zákazníkům výkon nestačil, stále si mohou nechat Mustang osadit i turbem nebo kompresorem.
Na celé úpravě je však poměrně unikátní, že je na vůz stále poskytována záruka. Není sice zcela zřejmé, na co všechno se záruka vztahuje, ovšem podle marketingového manažera dealerství by jedinou potřebnou údržbou, kterou bude muset majitel provádět, mělo být doplňování lahví s N2O.
„Nitro je velice efektivní a podceňovaný způsob, jak vozu přidat na výkonu. Není o nic víc nebezpečné než turbo nebo kompresor, jen se snadněji zneužívá," uvedl Charlie Watson, marketingový manažer dealerství.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.