Vstřikování oxidu dusného do motoru je poměrně jednoduchý způsob, jak z něj dostat pár desítek koní navíc. Většina z nás si však podobné úpravy spojuje hlavně s filmovou sérií Rychle a zběsile, případně s tuningovou scénou. V zámoří však existují i dealerství, kde vám prodají nový vůz vybavený vstřikováním N2O a navíc ani nepřijdete o záruku.
Ford Mustang GT je pro většinu z nás dostatečně silné auto již v základu, v dealerství Beechmont Ford Performance jim však sériový výkon nestačil a tak se pustili do úprav. Tou první byl nový Mustang GT s kompresorem o výkonu cca 700 koní, který společnost prodávala zhruba za 40 000 dolarů (cca 915 000 Kč). Zákazník tak dostal nový a profesionálně odladěný vůz, na který měl i záruku.
Stádo 700 koní pod kapotou už by mělo nejspíš stačit každému, v Beechmont Ford Performance však stále nebyli spokojení a hledali další možnosti, jak výkon navýšit. Odpovědí se nakonec stal tzv. „Drag Pak," se kterým se z upraveného Mustangu stává nenápadný dragster.
V rámci Drag Packu byl totiž Mustang GT osazen lahvemi s oxidem dusným, ovladačem vstřikování Nitra do motoru,, dálkovým otevíráním lahví, závodními pružinami Steeda vhodnými k závodům ve sprintech, závodními pneumatikami Mickey Thompson Street SS, upravenými poloosami, silnější olejovou pumpou a drobnými úpravami motoru.
Podle dealerství se tak z každého Fordu Mustang GT osazeným balíčkem Drag Pak stává vůz, který bez problém pokoří vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metru) okolo 10 sekund. Úpravou přitom mohou být osazeny vozy jak s manuální, tak automatickou převodovkou. A pokud by zákazníkům výkon nestačil, stále si mohou nechat Mustang osadit i turbem nebo kompresorem.
Na celé úpravě je však poměrně unikátní, že je na vůz stále poskytována záruka. Není sice zcela zřejmé, na co všechno se záruka vztahuje, ovšem podle marketingového manažera dealerství by jedinou potřebnou údržbou, kterou bude muset majitel provádět, mělo být doplňování lahví s N2O.
„Nitro je velice efektivní a podceňovaný způsob, jak vozu přidat na výkonu. Není o nic víc nebezpečné než turbo nebo kompresor, jen se snadněji zneužívá," uvedl Charlie Watson, marketingový manažer dealerství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.