Pick-up Ford F-150 si díky své všestrannosti vydobyl statut jednoho z nejoblíbenějších a nejprodávanějších vozidel v USA. Díky své popularitě se stal také často vyhledávaným automobilem mezi úpravci, kteří dokáží na jeho platformě postavit prakticky cokoliv - od obytných vozů, přes obrněnce až po extrémně výkonná monstra. Což je případ i tohoto kousku z dílny Hennessey
Americkou společnost Hennessey, která se soustředí na stavbu extrémně výkonných automobilů, zřejmě není potřeba dlouho představovat. Již v minulosti jsme psali o několika jejích úpravách amerických vozů a to jak z kategorie sportovních, tak SUV. Tentokrát se ale v rámci své řady „Heritage Edition" pustili v Hennessey do úpravy Fordu F-150. A výsledek je působivý.
Podobně jako u Fordu Mustang GT, který Hennessey představila v provedení Heritage poměrně nedávno, najdeme u F-150 červenou barvu karoserie s bílými doplňky a závodním označením, čímž společnost odkazuje na Ford GT v provedení '67 Heritage Edition. A jakkoliv se to může zdát zvláštní, tahle barevná kombinace F-150 sluší.
Kromě toho dostal drsný pickup i speciální značení na kapotě, plaketu se sériovým číslem do interiéru a další plaketu do motorového prostoru. To nejdůležitější však obsahuje dvojice kitů, ze kterých si zákazník může vybrat: Sport Kit Upgrade nebo Off-Road Upgrade.
Pokud budete chtít pickup naladit sportovněji, postará se úpravce o snížení podvozku, do podběhů nainstaluje 22-palcová kola se sportovními pneumatikami, vymění stabilizátory a instaluje brzdový systém Brembo. Pokud ale preferujete jízdu v terénu, dostane F-150 nový nárazník s přídavnými světly, 20-palcová kola s 35-palcovými pneumatikami Toyo Off-Road a samozřejmě i úpravu podvozku. Výsledkem bude zvýšení světlé výšky o cca 76 mm.
To nejzajímavější se ale děje pod kapotou. K úpravě na Heritage Edition je totiž potřeba přivézt jako základ model s 6.0 litrovým motorem V8, na který úpravci připevní 2.9 litrový kompresor. Výsledkem je 757 koní při 7 000 otáčkách, čímž F-150 strčí do kapsy klidně i novou generaci GT s výkonem 647 koní. Další úpravy motoru zahrnují zvýšení plnícího tlaku, air-to-water intercooler, lepší systém sání a samozřejmě úpravy přívodu a vstřikování paliva.
Dokonalý zvuk motoru pak ještě zlepšuje cat-back nerezový výfukový systém, díky kterému zní F-150 Hennessey Heritage Edition ještě lépe, než F-150 Raptor. Ostatně to si můžete i poslechnout.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.