Pick-up Ford F-150 si díky své všestrannosti vydobyl statut jednoho z nejoblíbenějších a nejprodávanějších vozidel v USA. Díky své popularitě se stal také často vyhledávaným automobilem mezi úpravci, kteří dokáží na jeho platformě postavit prakticky cokoliv - od obytných vozů, přes obrněnce až po extrémně výkonná monstra. Což je případ i tohoto kousku z dílny Hennessey
Americkou společnost Hennessey, která se soustředí na stavbu extrémně výkonných automobilů, zřejmě není potřeba dlouho představovat. Již v minulosti jsme psali o několika jejích úpravách amerických vozů a to jak z kategorie sportovních, tak SUV. Tentokrát se ale v rámci své řady „Heritage Edition" pustili v Hennessey do úpravy Fordu F-150. A výsledek je působivý.
Podobně jako u Fordu Mustang GT, který Hennessey představila v provedení Heritage poměrně nedávno, najdeme u F-150 červenou barvu karoserie s bílými doplňky a závodním označením, čímž společnost odkazuje na Ford GT v provedení '67 Heritage Edition. A jakkoliv se to může zdát zvláštní, tahle barevná kombinace F-150 sluší.
Kromě toho dostal drsný pickup i speciální značení na kapotě, plaketu se sériovým číslem do interiéru a další plaketu do motorového prostoru. To nejdůležitější však obsahuje dvojice kitů, ze kterých si zákazník může vybrat: Sport Kit Upgrade nebo Off-Road Upgrade.
Pokud budete chtít pickup naladit sportovněji, postará se úpravce o snížení podvozku, do podběhů nainstaluje 22-palcová kola se sportovními pneumatikami, vymění stabilizátory a instaluje brzdový systém Brembo. Pokud ale preferujete jízdu v terénu, dostane F-150 nový nárazník s přídavnými světly, 20-palcová kola s 35-palcovými pneumatikami Toyo Off-Road a samozřejmě i úpravu podvozku. Výsledkem bude zvýšení světlé výšky o cca 76 mm.
To nejzajímavější se ale děje pod kapotou. K úpravě na Heritage Edition je totiž potřeba přivézt jako základ model s 6.0 litrovým motorem V8, na který úpravci připevní 2.9 litrový kompresor. Výsledkem je 757 koní při 7 000 otáčkách, čímž F-150 strčí do kapsy klidně i novou generaci GT s výkonem 647 koní. Další úpravy motoru zahrnují zvýšení plnícího tlaku, air-to-water intercooler, lepší systém sání a samozřejmě úpravy přívodu a vstřikování paliva.
Dokonalý zvuk motoru pak ještě zlepšuje cat-back nerezový výfukový systém, díky kterému zní F-150 Hennessey Heritage Edition ještě lépe, než F-150 Raptor. Ostatně to si můžete i poslechnout.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.