Pick-up Ford F-150 si díky své všestrannosti vydobyl statut jednoho z nejoblíbenějších a nejprodávanějších vozidel v USA. Díky své popularitě se stal také často vyhledávaným automobilem mezi úpravci, kteří dokáží na jeho platformě postavit prakticky cokoliv - od obytných vozů, přes obrněnce až po extrémně výkonná monstra. Což je případ i tohoto kousku z dílny Hennessey
Americkou společnost Hennessey, která se soustředí na stavbu extrémně výkonných automobilů, zřejmě není potřeba dlouho představovat. Již v minulosti jsme psali o několika jejích úpravách amerických vozů a to jak z kategorie sportovních, tak SUV. Tentokrát se ale v rámci své řady „Heritage Edition" pustili v Hennessey do úpravy Fordu F-150. A výsledek je působivý.
Podobně jako u Fordu Mustang GT, který Hennessey představila v provedení Heritage poměrně nedávno, najdeme u F-150 červenou barvu karoserie s bílými doplňky a závodním označením, čímž společnost odkazuje na Ford GT v provedení '67 Heritage Edition. A jakkoliv se to může zdát zvláštní, tahle barevná kombinace F-150 sluší.
Kromě toho dostal drsný pickup i speciální značení na kapotě, plaketu se sériovým číslem do interiéru a další plaketu do motorového prostoru. To nejdůležitější však obsahuje dvojice kitů, ze kterých si zákazník může vybrat: Sport Kit Upgrade nebo Off-Road Upgrade.
Pokud budete chtít pickup naladit sportovněji, postará se úpravce o snížení podvozku, do podběhů nainstaluje 22-palcová kola se sportovními pneumatikami, vymění stabilizátory a instaluje brzdový systém Brembo. Pokud ale preferujete jízdu v terénu, dostane F-150 nový nárazník s přídavnými světly, 20-palcová kola s 35-palcovými pneumatikami Toyo Off-Road a samozřejmě i úpravu podvozku. Výsledkem bude zvýšení světlé výšky o cca 76 mm.
To nejzajímavější se ale děje pod kapotou. K úpravě na Heritage Edition je totiž potřeba přivézt jako základ model s 6.0 litrovým motorem V8, na který úpravci připevní 2.9 litrový kompresor. Výsledkem je 757 koní při 7 000 otáčkách, čímž F-150 strčí do kapsy klidně i novou generaci GT s výkonem 647 koní. Další úpravy motoru zahrnují zvýšení plnícího tlaku, air-to-water intercooler, lepší systém sání a samozřejmě úpravy přívodu a vstřikování paliva.
Dokonalý zvuk motoru pak ještě zlepšuje cat-back nerezový výfukový systém, díky kterému zní F-150 Hennessey Heritage Edition ještě lépe, než F-150 Raptor. Ostatně to si můžete i poslechnout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?