Pokud se ve snaze dosáhnout lepších jízdních vlastností rozhodnete snížit světlou výšku svého vozu o pár centimetrů, rozhodně na tom není nic špatného. Ve světě automobilového tuningu se však v posledních letech rozmohl trend, nad kterým většina skutečných řidičů jen nechápavě kroutí hlavou. V zámoří mají pro podobné úpravy hned několik označení, jako Stanced, Slammed či Hellaflush, pro nás se ale jednoduše jedná o naprosto nepochopitelné ničení aut a jejich jízdních vlastností, na které většina úpravců dříve či později doplatí.
Ve světě automobilového tuningu se dá najít řada zajímavostí i zvláštností, ovšem máloco budí tak rozporuplné reakce, jako je podobně extrémní snižování světlé výšky do světa milimetrů až mikrometrů nad asfaltem. Pro jedny se jedná o způsob jak ukázat svůj styl, pro druhé je to jen nesmyslné ničení aut a jejich vlastností. A hádejte, které skupince tohle video nejspíš nahraje.
Záznam, který nahrál automobilový fotograf Christian Raper před pár dny na Facebook, zachycuje postarší Nissan S15 Silvia z přelomu tisíciletí, jehož majitel uvízl na křižovatce ve městě Knoxville, stát Tennessee. Podobných videí už jsme na internetu mohli vidět tisíce, ovšem na tomhle je nejzajímavější, že na první pohled není vidět žádná překážka, která by mohla vůz zastavit. I přesto ale uvízl.
Ačkoliv je křižovatka na první pohled plochá jako prkno, nepatrné stoupání na jejím výjezdu stačilo k tomu, aby se pravé zadní kolo odlepilo od země a zadělalo na problém. Podvozek, který kvůli úpravám přišel prakticky o veškerou flexibilitu, zkrátka nedokáže přitlačit kolo zpátky k asfaltu a otevřený diferenciál posílá výkon na kolo s nejmenším odporem, což je to ve vzduchu.
Řidiči vozu se snaží pomoci dva muži, kteří nejprve ve snaze přitlačit kolo zpátky na asfalt nasedli do kufru a začali v něm poskakovat. To se ale ukázalo jako bezvýsledné a tak bylo potřeba sesednout a vší silou se do auta opřít. Za neustálého vytáčení motoru a lehkého postrkování se nakonec podařilo Nissan rozhýbat a zřejmě nakonec i z křižovatky odvézt.
Christian Raper, kamarád řidiče a současně autor videa, okomentoval celou situaci větou „Správný způsob, jak ukončit focení." Pro příště by ale možná bylo lepší připravit si pro auto vlek a jednoduše ho z místa odtáhnout.
Web The Drive, který na video upozornil, navíc dodává, že tahle projížďka mohla řidiče vyjít i celkem draho. Nissan Silvia S15 totiž na americké silnice legálně nemůže, neboť ještě nepřekročil věkovou hranici 25 let, která je pro importovaná vozidla nezbytná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?