Pokud se ve snaze dosáhnout lepších jízdních vlastností rozhodnete snížit světlou výšku svého vozu o pár centimetrů, rozhodně na tom není nic špatného. Ve světě automobilového tuningu se však v posledních letech rozmohl trend, nad kterým většina skutečných řidičů jen nechápavě kroutí hlavou. V zámoří mají pro podobné úpravy hned několik označení, jako Stanced, Slammed či Hellaflush, pro nás se ale jednoduše jedná o naprosto nepochopitelné ničení aut a jejich jízdních vlastností, na které většina úpravců dříve či později doplatí.
Ve světě automobilového tuningu se dá najít řada zajímavostí i zvláštností, ovšem máloco budí tak rozporuplné reakce, jako je podobně extrémní snižování světlé výšky do světa milimetrů až mikrometrů nad asfaltem. Pro jedny se jedná o způsob jak ukázat svůj styl, pro druhé je to jen nesmyslné ničení aut a jejich vlastností. A hádejte, které skupince tohle video nejspíš nahraje.
Záznam, který nahrál automobilový fotograf Christian Raper před pár dny na Facebook, zachycuje postarší Nissan S15 Silvia z přelomu tisíciletí, jehož majitel uvízl na křižovatce ve městě Knoxville, stát Tennessee. Podobných videí už jsme na internetu mohli vidět tisíce, ovšem na tomhle je nejzajímavější, že na první pohled není vidět žádná překážka, která by mohla vůz zastavit. I přesto ale uvízl.
Ačkoliv je křižovatka na první pohled plochá jako prkno, nepatrné stoupání na jejím výjezdu stačilo k tomu, aby se pravé zadní kolo odlepilo od země a zadělalo na problém. Podvozek, který kvůli úpravám přišel prakticky o veškerou flexibilitu, zkrátka nedokáže přitlačit kolo zpátky k asfaltu a otevřený diferenciál posílá výkon na kolo s nejmenším odporem, což je to ve vzduchu.
Řidiči vozu se snaží pomoci dva muži, kteří nejprve ve snaze přitlačit kolo zpátky na asfalt nasedli do kufru a začali v něm poskakovat. To se ale ukázalo jako bezvýsledné a tak bylo potřeba sesednout a vší silou se do auta opřít. Za neustálého vytáčení motoru a lehkého postrkování se nakonec podařilo Nissan rozhýbat a zřejmě nakonec i z křižovatky odvézt.
Christian Raper, kamarád řidiče a současně autor videa, okomentoval celou situaci větou „Správný způsob, jak ukončit focení." Pro příště by ale možná bylo lepší připravit si pro auto vlek a jednoduše ho z místa odtáhnout.
Web The Drive, který na video upozornil, navíc dodává, že tahle projížďka mohla řidiče vyjít i celkem draho. Nissan Silvia S15 totiž na americké silnice legálně nemůže, neboť ještě nepřekročil věkovou hranici 25 let, která je pro importovaná vozidla nezbytná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.