Pokud se ve snaze dosáhnout lepších jízdních vlastností rozhodnete snížit světlou výšku svého vozu o pár centimetrů, rozhodně na tom není nic špatného. Ve světě automobilového tuningu se však v posledních letech rozmohl trend, nad kterým většina skutečných řidičů jen nechápavě kroutí hlavou. V zámoří mají pro podobné úpravy hned několik označení, jako Stanced, Slammed či Hellaflush, pro nás se ale jednoduše jedná o naprosto nepochopitelné ničení aut a jejich jízdních vlastností, na které většina úpravců dříve či později doplatí.
Ve světě automobilového tuningu se dá najít řada zajímavostí i zvláštností, ovšem máloco budí tak rozporuplné reakce, jako je podobně extrémní snižování světlé výšky do světa milimetrů až mikrometrů nad asfaltem. Pro jedny se jedná o způsob jak ukázat svůj styl, pro druhé je to jen nesmyslné ničení aut a jejich vlastností. A hádejte, které skupince tohle video nejspíš nahraje.
Záznam, který nahrál automobilový fotograf Christian Raper před pár dny na Facebook, zachycuje postarší Nissan S15 Silvia z přelomu tisíciletí, jehož majitel uvízl na křižovatce ve městě Knoxville, stát Tennessee. Podobných videí už jsme na internetu mohli vidět tisíce, ovšem na tomhle je nejzajímavější, že na první pohled není vidět žádná překážka, která by mohla vůz zastavit. I přesto ale uvízl.
Ačkoliv je křižovatka na první pohled plochá jako prkno, nepatrné stoupání na jejím výjezdu stačilo k tomu, aby se pravé zadní kolo odlepilo od země a zadělalo na problém. Podvozek, který kvůli úpravám přišel prakticky o veškerou flexibilitu, zkrátka nedokáže přitlačit kolo zpátky k asfaltu a otevřený diferenciál posílá výkon na kolo s nejmenším odporem, což je to ve vzduchu.
Řidiči vozu se snaží pomoci dva muži, kteří nejprve ve snaze přitlačit kolo zpátky na asfalt nasedli do kufru a začali v něm poskakovat. To se ale ukázalo jako bezvýsledné a tak bylo potřeba sesednout a vší silou se do auta opřít. Za neustálého vytáčení motoru a lehkého postrkování se nakonec podařilo Nissan rozhýbat a zřejmě nakonec i z křižovatky odvézt.
Christian Raper, kamarád řidiče a současně autor videa, okomentoval celou situaci větou „Správný způsob, jak ukončit focení." Pro příště by ale možná bylo lepší připravit si pro auto vlek a jednoduše ho z místa odtáhnout.
Web The Drive, který na video upozornil, navíc dodává, že tahle projížďka mohla řidiče vyjít i celkem draho. Nissan Silvia S15 totiž na americké silnice legálně nemůže, neboť ještě nepřekročil věkovou hranici 25 let, která je pro importovaná vozidla nezbytná.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?